Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-12, 15:38   #741
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Strikker sokkpar nr 17 er på tåfellingen nå, så de blir straks ferdige.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 26-03-12, 22:19   #742
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker denne fra Drops i et nydelig garn fra Three Irish Girls med merino og bambus, i en dus lillafarge jeg falt helt for

Så er jeg på oppløpet med etpar pomatomus i lilla, og etpar enklere hermione´s every day socks (sokker med enkelt struktrumønster) i glitregarn
Og såvidt igang med et echoflowers-sjal i tyyyynt sort silkekasjmirgarn.

Prøver å veksle litt mellom dem

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 26-03-12, 22:22   #743
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker et koseteppe til Hvit - bruker fletter (dikter oppskrift selv, men særlig komplisert er det ikke) og Nepal - det tykkeste blandingsgarnet alpakka/ull fra Drops.
Hvit er søt som ønsket seg koseteppe. Jeg har jo strikket to til babyen i huset.

Og så strikker jeg dette i lilla:

Gammel 26-03-12, 23:02   #744
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker flere smekker av restegarn.. :kreativ:

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 26-03-12, 23:05   #745
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jeg strikker flere smekker av restegarn.. :kreativ:

Har du noen fine oppskrifter? Får forberede grise-spise-tid til minsten

Gammel 26-03-12, 23:09   #746
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Har du noen fine oppskrifter? Får forberede grise-spise-tid til minsten

Sendte deg linker på PM

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 27-03-12, 09:22   #747
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker stripejakke i wollmeise til frøken fryd.Lilla og rødt.

Koser meg med hver eneste lille maske.

Gammel 27-03-12, 09:28   #748
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Jeg strikker stripejakke i wollmeise til frøken fryd.Lilla og rødt.

Koser meg med hver eneste lille maske.

Så fine farger!
Mønster?

Gammel 27-03-12, 09:40   #749
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bare strikker sånn etterhvert? De hullene der skal bli lommer, og så har frøkna sagt korte armer. Og så har jeg planer om en ekstra lilla kant nederst som jeg strikker på til slutt. Tror det kan bli fint. Men lite med oppskrift.

Tror jeg tok utgangspunkt i maskeantall fra denne:
http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=5&lang=no

Gammel 27-03-12, 10:35   #750
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Morro å strikke uten oppskrift, men med et mål.
Jeg gjorde nettopp ferdig en liten babykjole uten oppskrift, visste ikke hva det skulle bli da jeg startet en gang. *lider av "må strikke" syndromet*

Gammel 27-03-12, 18:33   #751
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ferdig med "Mor Signes" teppe

carmenzita er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 01:19   #752
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker Olive i Wollmeise.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 03-04-12, 10:21   #753
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikker jakke i voksenstr.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 04-04-12, 14:46   #754
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg heklet 12 av de 24 rutene som skal være armavslutning og på panelet på tunikaen jeg strikker. De neste 12 skal være bestemorsruter.

Gammel 05-04-12, 00:13   #755
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Strikker et par enkle votter i rester av Nepal jeg hadde etter en tunika jeg strikket til vesla.

Har strikket flere siklesmekker av ulike rester merino i det siste, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med dem

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 05-04-12, 11:36   #756
Tinka

Standard

Genser til meg selv er på pinnene nå.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 05-04-12, 11:44   #757
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Strikker "Space Invaders" genser til mannen.
Begynte i oktober i fjor, regner med å være ferdig til høsten.
Treeeeeeeg og ikke så veldig flink å rette opp feil som jeg får underveis.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 05-04-12, 11:54   #758
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men den er veldig fin da Fjols. Mannen bruker sin masse og jeg er like fornøyd hver gang.

Jeg er på Arne og Carlos kjøret og strikker luer. De er fine og lettstrikkete.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 05-04-12, 18:02   #759
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Men den er veldig fin da Fjols. Mannen bruker sin masse og jeg er like fornøyd hver gang.

Jeg er på Arne og Carlos kjøret og strikker luer. De er fine og lettstrikkete.

Ja,den er kjempe fin.
Gleder meg til å se resultatet,har jo lyst å strikke andre ting også.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 05-04-12, 21:34   #760
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Småtten trenger jakke, så jeg har begynt på ei med flettemønster fra Nøstebarnboka. Strikker i Fin fra DSA og har gått ned en pinnestørrelse.

Jakka jeg holdt på med til meg sjøl er strikket ferdig, blokket og neeesten ferdig montert.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.