Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-21, 17:08   #741
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Det høres virkelig ut som gutten trenger en familie og noen som følger opp. Men jeg skjønner at det kan bli mye for deg.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 24-03-21, 17:10   #742
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det er det jeg prøver å fokusere på. Det er for ungene.

Og samholdet mellom han og Lillesøster er bare aldeles fantastisk.

Så prøver å huske det, når det stormer på det verste. Og han er blitt veldig trygg på meg, og jeg og han har fine prater, så gutten er jo superfin. Det var bare bittelitt mer enn vi ante.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 24-03-21, 19:35   #743
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble rygget på av en bil utenfor butikken når jeg sto parkert. Hun dro avgårde etter hun hadde vært ute å sjekket, fikk bilnummer av en sjåførlærer som ventet på elev rett bortenfor som tok nummeret når hun dro uten å legge noe lapp.

Finner nummer og ringer og var veldig fly forbanna når hun sier at ja hun hadde kjørt på bilen, men hun haddevært ute og sjekket og så ikke noe skade og hun hadde snakket med ei gammel dame som var enig med henne. Og hun kan ikke ha truffet der jeg sier det er skade med bulket slikt, sprekk i grill og sprekk i fanget og liten lakkskade. Hun påstår hun traff på andre siden og der er det ikke skade. Jeg har vitne og hun vet ikke hvem sitt vitne er. Tror hun stiller dårlug. Kjøpte bilen for 2 uker siden og har ferske bilder av fronten fra forhandler. Dustekjerring. Meldt inn til forsikringsselskapet.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 24-03-21, 19:36   #744
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var mye på en gang, Serafin.

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

For det tredje så trodde vi at når økonomien mellom foreldrene er typ den ene tjener over dobbelt så mye, så bidrar man. Men nei.

Dette bør vel kunne la seg ordne ved at NAV beregner bidrag. Når det er forskjell i inntekt så er det grunnlag for bidrag. Jeg betaler bidrag til min ex på det grunnlaget og vi har 50/50. Så med lite samvær hos mor + så stor inntektsforskjell så er det vel ingen tvil om at hun skal betale bidrag.

Gammel 24-03-21, 19:40   #745
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Dette bør vel kunne la seg ordne ved at NAV beregner bidrag. Når det er forskjell i inntekt så er det grunnlag for bidrag. Jeg betaler bidrag til min ex på det grunnlaget og vi har 50/50. Så med lite samvær hos mor + så stor inntektsforskjell så er det vel ingen tvil om at hun skal betale bidrag.

Ja, er bare å be Nav fastsette. Koster rundt en tusenlapp tror jeg.

Gammel 24-03-21, 19:41   #746
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Elisabet: Noe så kjipt! Håper det ordner seg. Godt du har vitne.

Gammel 24-03-21, 19:46   #747
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker innimellom det er greit å minne om at både gruffetråden og "hva har gjort deg glad i dag?"-tråden ligger på helt åpent forum.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 24-03-21, 19:47   #748
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun sier jo at hun har kjørt på bilen min, så hun nekter ikke for det, men mener hun ikke så noe skade. Innvendig sprekk i plastfanger og sprekk i grill er ikke lett å se. Men tipper når jeg har takst kommer det på rundt 20.000 å fikse.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 24-03-21, 20:21   #749
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, er bare å be Nav fastsette. Koster rundt en tusenlapp tror jeg.

Er ikke verdt kampen og krigen, tror jeg. Så jeg gruffer ikke over det sånn i hverdagen. Ungene først, det er mantraet.

Det bare rant litt over i dag, da jeg er generelt sliten og lei. Beklager den renne over greia.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 24-03-21, 21:37   #750
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det gjelder storebroren som går tredje året på automasjon. Han har søkt andre steder i landet også, hos Equinor og Hydro, men der er det ingen svar ennå. Han flytter gjerne han, hvis det er det som må til.

Har snakket med flere om akkurat dette i vinter da jeg har hjulpet en ungdom endel.
Søkte han innenfor den tidlige fristen hos Equinor? (4.februar)
Anbefaler å google hvilke bedrifter i området som driver med både automasjon og elektro hvis han ikke allerede har gjort det. Det finnes ofte endel elektrofirmaer som gjør begge deler, og det er en god del som ikke søker etter lærlinger fordi ungdommene selv kontakter bedriftene og spør om lærlingplass.
Det finnes også bedrifter som ikke er tilknyttet opplæringskontor men likevel tar inn lærlinger og har en eller flere som har ansvaret for dem.
Det ligger også ute en annonse nå der forsvaret søker etter lærling i Loddefjord. Så annonsen på enten nav eller finn.
Søk aktivt, send åpen søknad og legg ved nødvendig dokumentasjon. Hører han ikke noe fra bedriften kan han ringe etter f.eks to uker og spørre om de har mottatt søknaden.
Krysser fingrene og håper det ordner seg med lærlingplass

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 24-03-21, 22:06   #751
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for gode tips, Lyppa! Han søkte tidlig hos Equinor ja,og det viste seg at han hadde fått avslag, men glemt å fortelle det til meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 24-03-21, 22:33   #752
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for gode tips, Lyppa! Han søkte tidlig hos Equinor ja,og det viste seg at han hadde fått avslag, men glemt å fortelle det til meg.

Har han vært på sesjon? Er fagbrev i Forsvaret aktuelt?

Gammel 24-03-21, 22:46   #753
millact

Standard

Nenne: Har han sjekket Tine og Lundin? Hva med de andre olje-og energiselskapene?

Gammel 24-03-21, 23:12   #754
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Har han vært på sesjon? Er fagbrev i Forsvaret aktuelt?

Nei, han venter på å høre fra dem. Jeg har foreslått Forsvaret, jeg tror han vil søke der også, selv omhan helst vil i industrien.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nenne: Har han sjekket Tine og Lundin? Hva med de andre olje-og energiselskapene?

Jeg skal spørre ham i morgen.Tine vet jeg går via Inustrilærling.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 25-03-21 kl 06:25. Årsak: Skrivefeil
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 24-03-21, 23:46   #755
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tenker innimellom det er greit å minne om at både gruffetråden og "hva har gjort deg glad i dag?"-tråden ligger på helt åpent forum.

En grei påminnelse.
.

Gammel 25-03-21, 07:06   #756
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, han venter på å høre fra dem. Jeg har foreslått Forsvaret, jeg tror han vil søke der også, selv omhan helst vil i industrien.

.

Ok, skjønner det - men jeg kjenner til en fin fyr som nettopp har tatt fagbrevet sitt i sjøforsvaret, og det har vært en helt super opplevelse for ham. Gode system og godt ivaretatt

Gammel 25-03-21, 08:57   #757
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvorfor får jeg ikke kobla til skjerm 2?

Gammel 25-03-21, 09:02   #758
millact

Standard

Jeg håper alle som har noen kontakter i aktuelle bransjer sjekker! Så ja, takk! Veldig gjerne.

Vi prøver å kontakte alle vi kjenner som kanskje bør gå en runde til. Mange tar jo bare inne annenhvert år, men vi håper noen av dem som er store nok til å håndtere en ekstra lærling (eller tre) går en runde til på det.

Vi skal ha lærling Sender deg info på pm.

Gammel 25-03-21, 09:14   #759
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hvorfor får jeg ikke kobla til skjerm 2?

Hjalp visst å gruffe. Plutselig så funka det.

Gammel 25-03-21, 09:45   #760
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Så kjipt Nenne.

annemede er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.