Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-07, 00:12   #741
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Har lest Snømannen av Nesbø og ble akkurat ferdig med "Luftslottet som sprängdes" av Stieg Larsson. Nå føler jeg meg litt tom og trist fordi det ikke kommer flere bøker av ham (dersom ikke denne uferdige fjerdeboka publiseres da).

Antakelig må jeg ha en liten pause for å fordøye boka, så det blir nok å gå løs på magasinbunken under bordet her (Harper's Bazaar, amerikanske Marie Claire, Kamille, Mama og en haug interiørblader)

Neste bok blir nok Shopaholic and Baby, som ligger på posten og venter. Og deretter Marisha Pessl, "Drömfakulteten" av Sara Stridsberg, i påvente av Liza Marklunds kommende bok (og forhåpentlig snart en ny av Robert Wilson...).

Gammel 17-07-07, 09:07   #742
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg varmer opp til lørdag med å lese Harry Potter nummer seks om igjen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 17-07-07, 09:23   #743
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Nå holder jeg på med "Kompani Orheim".

Jeg er imponert over Tore Renberg, både "Kompani Orheim" og "Mannen som elsket Yngve" var sterk og gjennkjennelig lesing om oppvekst og ungdom, synes jeg.

På mitt nattbord ligger "The time traveller's wife" av Audry Niffenegger, i bilen hører jeg på "Solstorm" av Åsa Larsson, og i mp3-spilleren har jeg nettopp avsluttet "Og derr! var sommeren i gang" av Jo Nesbø.

Får seriøst mange boktips i slike tråder som dette - hvordan skal man få tid til alt?

banana er ikke aktiv  
Gammel 17-07-07, 20:15   #744
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg er imponert over Tore Renberg, både "Kompani Orheim" og "Mannen som elsket Yngve" var sterk og gjennkjennelig lesing om oppvekst og ungdom, synes jeg.

Veldig enig. Kompani Orheim er en av de bedre bøkene jeg har lest på en stund.
Måtte legge fra meg Tusen strålende soler og begynne på Mannen som elsket Yngve isteden.

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 17-07-07, 21:31   #745
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har da endelig blitt lysten på å lese igjen. Så holder på med bok nr. 7 på en mnd.

Nå er det Harry Potter og Ildberget, og Flaggermusmannen av Jo Nesbø som ligger på nattbordet.

Gammel 17-07-07, 23:03   #746
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

"Ut å stjæle hester" av Per Petterson har omsider funnet veien til nattbordet mitt.

Åhh - den boka likte jeg veldig godt!

"Rachels ferie" av Marian Keyes er akkurat lest ferdig. En av hennes bedre, synes jeg.

Nå ligger "Ungdom" av Coetzee på nattbordet.

Gammel 18-07-07, 17:45   #747
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Billy Straight av Jonathan Kellerman.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 18-07-07, 18:02   #748
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vindenes skygge, av Carlos Ruis Zafon.
Denne gang på norsk. Så langt (ca 1/4 ut i boken) liker jeg best den engelske utgaven. Det er lettere å male med ord på engelsk, og i så måte fenger den bedre på engelsk., men jeg må lese den på norsk også.
Dette er en av mine favorittbøker, og derfor er jeg egentlig lettet over at forfatteren har bestemt seg for at det ikke skal bli film av boken. På den annen side er det litt trist også. Det kunne bli en fabelaktig film med rett regissør, og med rette skuespillere.

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 18-07-07, 18:16   #749
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har lest ferdig Brantenbergs Ved fergestedet. Nå er jeg i gang med pensum for kommende studieår og har begynt på Juleoratoriet. Leser den på norsk, selv om pensumboka er på svensk.

Gammel 18-07-07, 18:34   #750
Fruktflua
Sperret

Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Har lest ferdig Brantenbergs Ved fergestedet. Nå er jeg i gang med pensum for kommende studieår og har begynt på Juleoratoriet. Leser den på norsk, selv om pensumboka er på svensk.

Gerd Brantenberg altså? Da tipper jeg at det er fergeleiet i min flotte by hun skriver om/har navngitt boken etter.

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 19-07-07, 12:04   #751
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Harry Potter #5 og #6 som leses i fin symfoni.

Gammel 20-07-07, 23:47   #752
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er snart ferdig med Jenta som lekte med ilden, har Tomm Kristiansens Afrika- en vakker dag liggende klar som neste bok ut.

Ina er ikke aktiv  
Gammel 21-07-07, 19:25   #753
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nå venter Harry Potter.

Gammel 21-07-07, 21:35   #754
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med Mannen som elsket Yngve. Nå skal jeg ha lesetørke i en uke fram til vi reiser på ferie (får se om jeg klarer).Har spart et par bøker til da.

Sist redigert av Obelix : 21-07-07 kl 21:36. Årsak: trykkleif
Obelix er ikke aktiv  
Gammel 21-07-07, 23:04   #755
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Nå er det Harry Potter and the Deathly Hallows selvsagt

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 21-07-07, 23:05   #756
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Siste bok i Kystfolket.

Gammel 22-07-07, 11:14   #757
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Nå er det Harry Potter and the Deathly Hallows selvsagt

Kan ikke annet enn å signere denne

På vent har jeg en halvlest Eremittkrepsene og en ulest Snømannen.

Gammel 22-07-07, 13:09   #758
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

HP7, selvsagt! Men den er ikke på nattbordet, den er med overalt. Vurderte seriøst å prøve å lese mens jeg dusjet i formiddag.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 22-07-07 kl 20:58. Årsak: Lett afasi
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 22-07-07, 13:12   #759
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Hp7....

Blånn er ikke aktiv  
Gammel 22-07-07, 14:12   #760
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

HP7, selvsagt! Men den er ikke på skrivebordet, den er med overalt. Vurderte seriøst å prøve å lese mens jeg dusjet i formiddag.

*kremt* Da er vi nok fler

lil'c er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.