Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-22, 12:40   #761
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Så spennende! Beredskapsarbeid er så viktig, og så undervurdert, siden det gjøres i håp om at det for evig til skal ligge i en skuff, men samtidig skal holdes oppdatert.

Det er kjempespennende, og så utrolig viktig. Jeg jobbet også med dette i festivaljobber min, og fikk aha-opplevelser hvor viktig det er å ha beredskap på alt fra uønskede seksuelle hendelser til pyro gone crazy.
Mange tenker veldig stort og overordnet på beredskap, men jaggu er det viktig over alt.
Å komme inn i beredskapsgjengen i sykehus har vært veldig interessant og lærerikt.
Så får vi håpe det vi lærer og øver på kan forbli i skuffen.

Gammel 04-03-22, 12:46   #762
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Å vite at det som ligger i den skuffen, det vet de som trenger å vite hvor de finner, det fungerer, det er bra, det er der, og det virker... Jepp. Det er superviktig.

Gammel 04-03-22, 13:29   #763
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør tydeligvis ingen verdens ting for å forberede meg.

Mamma meldte meg i dag at hun hadde fått tak i jodtabletter til oss. Hun ble litt snurt da jeg meldte at ungene får på skolen hvis det trengs, og at mannen og jeg er for gamle til å ha noe behov.

Gammel 04-03-22, 13:35   #764
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Farmasiet utsolgt nå, men Boots apotek har inne (også i mange fysiske butikker). Jeg bestilte på nett nå, de sender ut over helgen, håper Putin tar helgefri...

De er utsolgt hele tiden, men når man trykker på varsel på epost, kan man rekke det. Jeg måtte gjøre det tre ganger for å rekke det. Ig de fleste gangene tok det bare minutter før det var tomt igjen. Man må bare prøve.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 13:36   #765
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg mangler egentlig bare vann, og kanskje litt mer mat. Bor rett ved et stort tjern så vann er kanskje ikke så viktig.

Ikke om det kommer atomafall i det.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 13:40   #766
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Leste at skolene og barnehagene får utdelt i dag, i kommunen vår. Aner ikke om det inluderer vgs.

Men det er jo liten sannsynlighet at det trengs. Jeg kommer til å ha tabletter til overs dersom de kommer til å bli bruk for, og dersom det un er de to yngste som skal ha. (Og dersom de faktisk er med i forsendelsen fra Farmasiet som er forventet i kveld).

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 13:44   #767
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har vel også tilovers, hvor mange er et i en sånn jodix-pakke da? Jeg og mannen er nå over 18 så vi trenger bare 3. Dersom det skjer når ungene ikke er på skolen, da har vi vel i så fall hele pakken tilovers, kommer til å dele på lokale sosiale medier at vi har tilovers om det blir aktuelt.

Gammel 04-03-22, 13:56   #768
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

10 i den billigste pakken, 100 i den som koster opp mot 1000 kroner.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 14:17   #769
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at dette ikke er en tulletråd lenger. Etter nattas hendelser fant jeg ut at jeg heller skulle kjøpe nye vanndunker i stedet for å vente til jeg får hentet de gamle på hytta. Jeg fikk de siste de hadde på Jula. Obs har kampanje på Real Turmat, så jeg har også sørget for å kjøpe inn omtrent det matvarelageret som anbefales på DSBs sider. Også har jeg fått mannen til å gå med på å ta med seg jodtabletter når han og tenåringen reiser til Spania på vinterferie i morgen. Jeg håper inderlig, og tror vel fortsatt mest på at ingenting av dette egentlig blir nødvendig. Men for min egen del er det bedre å ha gjort det enn å tenke på at jeg burde ha gjort det.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 15:10   #770
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg kjenner at dette ikke er en tulletråd lenger. Etter nattas hendelser fant jeg ut at jeg heller skulle kjøpe nye vanndunker i stedet for å vente til jeg får hentet de gamle på hytta. Jeg fikk de siste de hadde på Jula. Obs har kampanje på Real Turmat, så jeg har også sørget for å kjøpe inn omtrent det matvarelageret som anbefales på DSBs sider. Også har jeg fått mannen til å gå med på å ta med seg jodtabletter når han og tenåringen reiser til Spania på vinterferie i morgen. Jeg håper inderlig, og tror vel fortsatt mest på at ingenting av dette egentlig blir nødvendig. Men for min egen del er det bedre å ha gjort det enn å tenke på at jeg burde ha gjort det.

De er akkurat det šDette er ikke en tulletråd lener, og det slo meg når jula her jeg bor hadde reklame på FB om at "vi har fått inn nytt lager med 20 liters vanntanker!" at, altså, seriøst....
Jeg lurer jo søren meg på om jeg burde svinge oppom og kjøpe et par...

Gammel 04-03-22, 15:20   #771
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har meldt moren min og forklart at vi ikke trenger flere jodtabletter. Noen ganger skulle jeg ønske hun spurte oss hva hun kunne hjelpe med istedenfor bare å gjøre det hun TROR vi trenger hjelp med. Hun kjøpte jodtabletter sist uke, men fakta er at jeg har hatt det i hus siden jeg bygde opp forrige beredskapslager for to år siden.

Jeg sa vi heller ønsket oss ved. Så har jeg meldt til mannen som er hjemme med sykt barn. Han har fylt opp 35 liter vann. Holder jo litt i alle fall.

apan er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 15:24   #772
Malama

Malama sin avatar

Standard

Og der kom fredagmailen fra ungdomsskolen som vanlig, men siste setning;: Jada, i "hvelvet" HAR vi jodtabletter til alle elvene"

Dette ER søren meg ikke en tulletråd!

Gammel 04-03-22, 15:25   #773
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi har 5,5 liter vann. Vet jeg, for jeg la 5,5 lier vann i kjøleskapet i går når vi fikk varsel fra kommunen om at de skulle koble ut vannet. (Det gjorde de ikke så vi brukte det ikke, vi er ikke koblet på den vannledningen kommunen tror)

Vu burde sikkert hatt 40 liter til, ja

Gammel 04-03-22, 15:50   #774
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Så et apotek i nærheten har inne, så skal se om jeg er heldig når jeg har veiene forbi der om en liten time.

Det var jeg, så da er i alle fall det i hus. Da får vann bli neste prosjekt.

Gammel 04-03-22, 16:02   #775
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen kjører gutten vår på trening i nabobyen. Jeg fikk da mannen til å ta runde på apotek der og jammen fikk han da kjøpt én boks jodix! Han var også innom jobben sin å fikk kjøpt to 20liters dunker (med tappekran til og med) vi kan lagre vann på. Det var de siste de hadde der og de får ikke inn igjen før i slutten av mnd. Vet flere andre steder også er tomme rundt om. Skjønner folk har fått en vekker ja!

Gammel 04-03-22, 16:11   #776
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kommer ikke til å kjøpe vanndunker, men lar heller være å pante flasker en stund, og fylle tomme Pepsimax-flasker (kremt) med vann. Med litt rengjøring før fylling, står vannet seg i mange år. (har jeg nettopp lest).

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 16:17   #777
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For meg er det fortsatt litt absurd å begynne å lagre vatn eller hamstre mat. Så det gidd eg ikkje å styre med. Men har jodtabletter. Det får holde!

Gammel 04-03-22, 16:30   #778
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sur på lokalavisa som i dag valgte å melde om at pollensesongen er i gang med følgende overskrift: "NÅ ER DET I GANG, TA MEDISINER NÅ!!" Da hadde jeg nettopp fått med meg på et halvt øre at det brant på et atomkraftverk, så det føltes som like før jeg fikk hjertestans.

Tjorven, dere bør ha jod til ungene hjemme og, for når de først sekstil tas så bør de tas fort.

Gammel 04-03-22, 16:39   #779
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Fritt for Jodtabletter på apoteket, de fikk inn i dag, de ble borte på et blunk. De skulle visst få inn på tirsdag igjen.

Jeg har hentet ut mine faste medisiner, så nå har jeg et lager som skal vare noen måneder.
Har fylt på en stor vanndunk, handlet inn litt hermetikk og litt tørrmat.

Surrealistisk i grunn.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 04-03-22, 16:43   #780
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis man skal dele med seg, kan jod-tablettene ligge i en ziplockpose eller lignende, eller bør man ha et pilleglass? Vi trenger jo eventuelt bare to av våre ti.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.