Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-21, 11:24   #761
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Tusen takk for gode råd, tips og klemmer både her og på PM og prikker. Det er fortsatt noen muligheter der ute. Heldigvis!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 14:14   #762
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Gådd. Er på digitalt seminar. Og irriterer meg grønn.
1. Ikke virr med hodet når du ikke har mikrofon som følger med.
2. Følg tidsplanen - etter 45 minutter er vi nå ca. 20 minutter etter tidsskjema

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 14:18   #763
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ja, og demp lyden når du begynner å ta ut av oppvaskmaskinen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 14:21   #764
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode poeng, Blånn. Jeg hadde en medstudent i dag som tydelig spiste frokost i oppstarten. Det er litt forstyrrende for andre (vi må ha på kamera).

Gammel 25-03-21, 14:22   #765
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teite elever som kaster hverandre ut av teamsmøter. Jeg hater å ha undervisning på teams.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 25-03-21, 14:24   #766
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan du jo enkelt forhindre, Anne C? Må de være presentører? Mine er alltid bare deltakere, da slipper jeg det der.

Men ja, jeg hater også digital undervisning. Både å utføre og motta.

Gammel 25-03-21, 14:28   #767
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det kan du jo enkelt forhindre, Anne C? Må de være presentører? Mine er alltid bare deltakere, da slipper jeg det der.

Men ja, jeg hater også digital undervisning. Både å utføre og motta.

Fikser på innstillinger til neste gang ja.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 25-03-21, 15:17   #768
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gruffer litt over vaksiner igjen.
Gruppe 1 på jobben (veldig få) fikk Pfizer. Gruppe 2 (bl.a. jeg) fikk AZ. Gruppe 3 får nå Moderna.

Jada, vet jeg er heldig som har fått vaksine, og så langt ser det ut til at AZ har god effekt (som var det jeg var mest skeptisk til i utgangspunktet). Men nå vet jeg ikke hva som skjer med dose 2 og hele prosessen har bare vært litt dum.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 15:43   #769
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Teite elever som kaster hverandre ut av teamsmøter. Jeg hater å ha undervisning på teams.

Det har de holdt på med i klassen til mitt barn også. Jeg skjønte ikke helt at det gikk. Vi bruker nesten bare zoom til møter og der kan ikke hvem som helst drive på sånn.

Min har skjønt at han ble avslørt i å ikke følge med i timen. Det fikk vi også melding om at noen gjorde. Det er veldig lett å svsløre blikk som ikke er med. Håper min lærte.

Gammel 25-03-21, 15:50   #770
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

En person i nær familie som må komme med salte stikk og finne noe å "ta meg på" hver gang vi snakkes.

https://psykologisk.no/2017/02/et-gi...JdltGQUx-6-YZ0

Gammel 25-03-21, 20:52   #771
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

En person i nær familie som må komme med salte stikk og finne noe å "ta meg på" hver gang vi snakkes.

https://psykologisk.no/2017/02/et-gi...JdltGQUx-6-YZ0

Sånt er vondt. Og så vanskelig å få gjort noe med, for ofte er det godt gjemt, eller som en del av sjargongen. Og da er det «noe man må tåle» og «tar du ikke en spøk» mm.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 20:59   #772
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Alle avtalene mine er avlyst eller omgjort til telefon-eller videosamtale eller hva søren det heter. De greiene er liksom rammeverket mitt mens jeg pusler meg sammen og på beina igjen. Sosialfobien har ennå ikke lyst på telefonmøter og teams- og videomøter mm, så det blir mest rot og vanskelig, i stedet for å hjelpe. Nå fikk jeg brev om å få time til celleprøve. Mulig det må bli over teams.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 21:16   #773
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Nok en diskusjon om rydding i heimen. Det er frustrerende nok at jeg må gjøre mesteparten av ryddingen før husvask, men han påstår fortsatt hardnakket at ham rydder mest! Noe det er ganske imponerende at han vet siden han verken ser hva som.må ryddes eller at det er ryddet.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 21:26   #774
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Nok en diskusjon om rydding i heimen. Det er frustrerende nok at jeg må gjøre mesteparten av ryddingen før husvask, men han påstår fortsatt hardnakket at ham rydder mest! Noe det er ganske imponerende at han vet siden han verken ser hva som.må ryddes eller at det er ryddet.

Du får prøve å ikke rydde noen dager, så synes det nok ganske fort hvem som gjør hva.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 25-03-21, 21:39   #775
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

I de periodene gjør jeg bare absolutt det mest nødvendige aka det son haster for meg eller barna og gir beng i alt annet.

Gammel 25-03-21, 22:54   #776
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

En av ungene i klassen til sønnen min klarte å kaste læreren ut av Teams-rommet og Ikt klarte ikke å få ham inn igjen, så de måtte opprette et nytt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 23:26   #777
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg fikk akkurat melding fra Storebror at den lærlingeplassen de var to som kjempet om gikk til den andre. Han hadde bare dette ene intervjuet avtalt og det ble ikke noe. Det er alt for få lærlingeplasser i år, mange bedrifter som pleier å ta inn lærlinger tar ingen i år. De har nok med seg selv i koronaen og selv om det er forståelig nok, gjør det jo sitt til at enda flere ungdommer faller utenfor i denne tida. Nå er jeg skikkelig lei meg!

Hvilke fag ønsker han, og hvor flyttbar er han?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 23:30   #778
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Se prikk.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 23:33   #779
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg lurer også på faga, i fall jeg kjenner noen som kjenner noen. Mulig du har sagt det, men jeg er glømsk.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 25-03-21, 23:54   #780
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Se prikk.

Sendte deg pm`er.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.