Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-25, 18:07   #761
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hva er dette nye fenomenet med å se film på telefonen MED lyd, uten øreplugger?!?!
Hvor kommer det fra? Og kan noen vennligst levere det tilbake?!?!

Dette er en viktig og irriterende og plagsom årsak til at jeg nesten alltid drasser på headsettet mitt. Det har støydemping og god lyd når jeg har på musikk.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 14-01-25, 18:30   #762
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Hør, hør!

Jeg ønsker meg stillevogner på kollektivtransport - spesielt på T-banen om morgenen på vei til jobb.
I dag var det to særdeles skravlete damer som underholdt en ellers stille vogn som måtte høre på dem.

På min transport var det 4 hypre fotballforeldre som underholdt vognen i 20 min. De omtalte bl.a. sønnen til en god venninne av meg.

Gammel 14-01-25, 22:08   #763
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hva er dette nye fenomenet med å se film på telefonen MED lyd, uten øreplugger?!?!
Hvor kommer det fra? Og kan noen vennligst levere det tilbake?!?!

Her tror jeg vi må ha en si-fra-dugnad. Folk må få korrigert denne adferden før de begynner å tro at det er normalt.

Gammel 15-01-25, 00:45   #764
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Det er forstemmende at vi må si i fra. Det burde holdt med blikking.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 15-01-25, 12:55   #765
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Ganske negativt overrasket av Remember som sender brev med bilder av sydenpalmer på ene siden og pris på kreditt på den andre. Trodde den tid var forbi, savner 365 kortet, skjedde aldri der.

Gammel 15-01-25, 17:06   #766
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Ganske negativt overrasket av Remember som sender brev med bilder av sydenpalmer på ene siden og pris på kreditt på den andre. Trodde den tid var forbi, savner 365 kortet, skjedde aldri der.

Savner også det kortet.

Gammel 15-01-25, 23:16   #767
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Forsvarsspillet til Norge

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 16-01-25, 16:27   #768
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mannen min som ikke er i stand til å finne noe som helst. Det er en prøvelse å se ham lete etter noe. Han åpner skap og om tingen han ser etter ikke ligger helt ytterst på første hylle han ser på så er den ikke der.

Dagens oppgave: Finne en spikkekniv til dagens speidermøte. Han lette gjennom alle speidersekker og bokser med speiderutstyr i boden og gikk til og med opp på loftet for å se i de store tursekkene. Null kniver. Jeg gikk ned og tok en titt og på ett minutt fant jeg tre - TRE - spikkekniver.

Gammel 16-01-25, 16:35   #769
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt sånn, Myria?

https://i0.wp.com/www.fowllanguageco...pg?w=600&ssl=1

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 16-01-25, 16:48   #770
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Litt sånn, Myria?

https://i0.wp.com/www.fowllanguageco...pg?w=600&ssl=1

Den har vi hengende på kjøleskapet.

Gammel 16-01-25, 17:03   #771
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gruffer over sykelønnsdebatten samtidig som arbeidsgiver og HR synes det er masete at jeg gjerne vil bruke restarbeidsevnen min.

Og, at jeg hittil denne uka har utlegg på 2400,- pga helse (behandling, medisiner og konsultasjon).

Gammel 16-01-25, 17:44   #772
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Akkurat sånn ja.

Gammel 17-01-25, 09:46   #773
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg gruffer over sykelønnsdebatten samtidig som arbeidsgiver og HR synes det er masete at jeg gjerne vil bruke restarbeidsevnen min.

Og, at jeg hittil denne uka har utlegg på 2400,- pga helse (behandling, medisiner og konsultasjon).

Sant. Opplevelsen av at en er et problem og ikke en ressurs er påtakelig. Tror kanskje særlig HR i offentlig sektor er blitt drillet i "hvordan bli kvitt slitsomme ansatte". Og for en skrekkelig juging når de konfronteres...

Hadde arbeidsgivere og HR vært villige til å tilby en smule tilrettelegging, kunne de holdt mange mennesker ute av langtidssykmelding, AAP og uførhet. I stedet unndrar de seg, og holder også fram at en tilrettelegging ikke trenger å vare i mer enn tre måneder! Selv om det handler om kronikere eller folk med varige skader. -Hvor det står, kan de ikke si, men men...

Jeg når "bare" 1500 på veien til frikort nå i januar. Med tilsvarende i februar, tenker jeg at mars og utover blir lettere.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 17-01-25, 09:58   #774
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er heldig (ikke gruff!) som har en leder som skryter i sine ledermøter hvordan hun tilrettelegger for tre 20% stillinger og alltid finner noe å gjøre for oss. Hun sa i går at hun fremsnakket meg på ledermøtet i kommunen, men jeg påpekte at hun eentig fremsnakket seg selv. Jeg gjør jo bare jobbene jeg blir bedt om. Men joda, hun viste frem et stort stykke arbeid jeg har gjort for kompetanseheving innad i enheeten da. Alle ledere burde se at restarbeidsevne kan brukes!

Karamell er aktiv nå  
Gammel 17-01-25, 10:25   #775
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er heldig (ikke gruff!) som har en leder som skryter i sine ledermøter hvordan hun tilrettelegger for tre 20% stillinger og alltid finner noe å gjøre for oss. Hun sa i går at hun fremsnakket meg på ledermøtet i kommunen, men jeg påpekte at hun eentig fremsnakket seg selv. Jeg gjør jo bare jobbene jeg blir bedt om. Men joda, hun viste frem et stort stykke arbeid jeg har gjort for kompetanseheving innad i enheeten da. Alle ledere burde se at restarbeidsevne kan brukes!

De finnes, heldigvis.
Her skrøyt kommunedirektør av hvor fint de tilrettela for arbeidstakere som trengte det, og eksemplifiserte med nettopp den tilretteleggingen de av prinsipp (Leders ord: -Det er mitt prinsipp at ingen skal eie en funksjon) valgte å ta fra meg.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 17-01-25, 10:29   #776
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det med oppgaver og ansvarsområder er vanskelig. Hos oss må vi i praksis enten 1) godta at ting i perioder ikke blir gjort eller 2) andre må utføre det på toppen av sin egen jobb. Greit i en periode, men ikke over flere år.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 17-01-25, 11:56   #777
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Ikke akkurat nytt, men jeg gruffer over USA-valget kombinert med utryddelsen av palestinerne, eller Holocost som det burde hete nå.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-01-25, 13:48   #778
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det med oppgaver og ansvarsområder er vanskelig. Hos oss må vi i praksis enten 1) godta at ting i perioder ikke blir gjort eller 2) andre må utføre det på toppen av sin egen jobb. Greit i en periode, men ikke over flere år.

Men når tilretteleggingen er en styrke for bedriften, med rett person i rett oppgave, - en oppgave som andre ellers måtte ta på toppen, blir det for dumt å trumfe gjennom prinsipper.

Og nei, det går ikke å la tilrettelegging for en person bli en stor og langvarig merbelastning for andre. Det er jeg enig i.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 18-01-25, 18:19   #779
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke direkte gruff, men forundrer meg stadig over hvorfor folk legger ut bilder av sofa fylt med lammeskinn og pynteputer når det er kun sofaen de skal selge. Ikke ett eneste bilde av sofa uten alt stæsjet.
Eller spisebord og sofabord med duk og ting så bordplata nesten ikke vises.

(Har slått ihjel tid i salgsgrupper på Facebook).

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 18-01-25, 22:33   #780
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ikke direkte gruff, men forundrer meg stadig over hvorfor folk legger ut bilder av sofa fylt med lammeskinn og pynteputer når det er kun sofaen de skal selge. Ikke ett eneste bilde av sofa uten alt stæsjet.
Eller spisebord og sofabord med duk og ting så bordplata nesten ikke vises.

(Har slått ihjel tid i salgsgrupper på Facebook).

JA! Eller senger med laken og/eller dyner på!

Lyppa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.