Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Livslærdom

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-09, 02:36   #761
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livslærdom

Ufattelig mye bra her.

Jeg kunne nok skrevet bok om mine dyrkjøpte livserfaringer, men den første jeg husker, og aldri vil glemme, er nok da jeg lærte at ting som går rett opp, som oftest kommer rett ned også, og da gjerne med enda større hastighet...

Jeg var tenåring i kraftig opprør mot foreldre, og jeg likte helst å gjøre hva jeg ville, og ikke hva de ville. Men det hjalp lite da mitt faderlige opphav hadde bestemt at jeg skulle ut og lempe ved. Var bare å skrinlegge egne planer da, og gå løs på jobben.

Men, jeg var sinna. Veldig sinna. Og i sinne så tar jeg en stor og kraftig vedkubbe og hiver den fra meg. Planen var at den skulle gå til skogs, men i kjent kjærringkast-stil, så går den rett til værs, og der står jeg da og lurer på hvor i huleste den ble av...

Jeg fant ut av det da den kom i retur fra himmelen, og traff meg midt i hodet med et smell...

Det ble ingen ting av egne planer senere den dagen heller, for jeg ble liggende med hjernerystelse...

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 01-07-09, 21:22   #762
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Nå som jeg har begynt å måtte kjøpe større trusestørrelser igjen, kom jeg på litt livslærdom jeg tilegnet meg etter forrige svangerskap:

Det kan være lurt å kaste de ekstra store gravidtrusene når man er tilbake til førgravid-vekt. Spesielt når man er hos manuellterapeut (ung, litt klønete og usikker type), ligger på benken i trusa og får tøyd det ene benet opp mot magen. Det er ikke uten grunn at terapeuten plutselig blir veldig opptatt av å IKKE se på det han driver med (som har sentrum i truseområdet). Det hjelper liksom ikke å ha trimma bikinilinja når hele nordkjosbotnen kommer til syne fordi trusa kunne romma en til.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 01-07-09, 21:58   #763
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Nå som jeg har begynt å måtte kjøpe større trusestørrelser igjen, kom jeg på litt livslærdom jeg tilegnet meg etter forrige svangerskap:

Det kan være lurt å kaste de ekstra store gravidtrusene når man er tilbake til førgravid-vekt. Spesielt når man er hos manuellterapeut (ung, litt klønete og usikker type), ligger på benken i trusa og får tøyd det ene benet opp mot magen. Det er ikke uten grunn at terapeuten plutselig blir veldig opptatt av å IKKE se på det han driver med (som har sentrum i truseområdet). Det hjelper liksom ikke å ha trimma bikinilinja når hele
nordkjosbotnen kommer til syne fordi trusa kunne romma en til.

*ler så jeg griner! uff føler med deg noe så flaut.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv  
Gammel 01-07-09, 22:03   #764
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 01-07-09, 22:07   #765
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Det kan være lurt å kaste de ekstra store gravidtrusene når man er tilbake til førgravid-vekt. Spesielt når man er hos manuellterapeut (ung, litt klønete og usikker type), ligger på benken i trusa og får tøyd det ene benet opp mot magen. Det er ikke uten grunn at terapeuten plutselig blir veldig opptatt av å IKKE se på det han driver med (som har sentrum i truseområdet). Det hjelper liksom ikke å ha trimma bikinilinja når hele nordkjosbotnen kommer til syne fordi trusa kunne romma en til.

Lurer på om jeg vet hvem han er!?

Evt. om samme unge fyr: om du har drømt en het drøm om manuellterapeuten natta før timen, så trenger du ikke å rødme når du ser ham, det står ikke skrevet i panna di!

Gammel 01-07-09, 22:25   #766
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk!

Gammel 01-07-09, 22:25   #767
Skvetten
Passiv

Standard

Gammel 01-07-09, 22:30   #768
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 01-07-09, 22:33   #769
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Rajraj:

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 01-07-09, 22:39   #770
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Hvis det går en lekkerbisk forbi bilen du skal til å starte. Og du er redd for å kvele bilen, selv om du sjelden gjør det. La vær å prøve før han er langt unna. For det hender man kan kvele en bil, samt få en såppas bråstopp at man i tillegg klarer å tute skikkelig kraftig.

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 01-07-09, 22:43   #771
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Hvis det går en lekkerbisk forbi bilen du skal til å starte. Og du er redd for å kvele bilen, selv om du sjelden gjør det. La vær å prøve før han er langt unna. For det hender man kan kvele en bil, samt få en såppas bråstopp at man i tillegg klarer å tute skikkelig kraftig.

Da blir man flau da.......og særlig om man i tillegg er singel.

Gammel 01-07-09, 22:57   #772
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Da blir man flau da.......og særlig om man i tillegg er singel.

Jeg var ikke singel, men ble jammen flau allikevel.

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 01-07-09, 23:01   #773
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Jeg var ikke singel, men ble jammen flau allikevel.

Som singelkvinne håpende på en kjæreste hadde jeg dødd. For tenk om det var mannen i mitt liv som så et av mine mindre sjarmerende øyeblikk.

Gammel 01-07-09, 23:04   #774
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Standard

Kanskje det var det som skulle til for at han falt for deg.

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 01-07-09, 23:05   #775
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Som singelkvinne håpende på en kjæreste hadde jeg dødd. For tenk om det var mannen i mitt liv som så et av mine mindre sjarmerende øyeblikk.

Det hadde jammen ikke vært mannen i mitt liv, hadde han forkastet meg på grunn av noe så ubetydelig.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 01-07-09, 23:07   #776
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det hadde jammen ikke vært mannen i mitt liv, hadde han forkastet meg på grunn av noe så ubetydelig.

Du sier noe, men jeg er nok litt flau av meg på sånne ting og gjett om jeg gjør min andel klønete ting også da.

Gammel 01-07-09, 23:18   #777
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Festlig tråd!

Ikke forveksle superlimtuben og øyedråpene sa min mor, som så seg nødt til å ringe 113 etter fadesen. Dagen derpå kunne jeg lese Forvekslet superlim og øyedråper som en overskrift på VG nett, og tenkte "Fanken, mamma er i avisa!" Det dreide seg om en stakkars munk i Thailand. Snakk om å gå langt over bekken etter vann.

Gammel 01-07-09, 23:43   #778
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

. Det hjelper liksom ikke å ha trimma bikinilinja når hele nordkjosbotnen kommer til syne fordi trusa kunne romma en til.

Gammel 01-07-09, 23:45   #779
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Vær alltid bunnløst ærlig, ellers kan det hende et menneske du bryr deg om, blir såret og lei seg, og forsvinner ut av livet ditt.

Gammel 01-07-09, 23:47   #780
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Når man er ute og tusler med mann og barn og det kommer en schnasen fyr gående forbi dere; vær helt sikker på at du ikke åpner kjeften og sier "Heisann!" i en litt luguber tone, men bare tenker det. Og om du på død og liv må gjøre det alikevel så kan du i alle fall vente til den forbipasserende er litt mer enn femten cm foran deg når du åpner brødhølet.

Det har seg heldigvis sånn at Mett er en selvsikker fyr som lo rått av meg og mobbet meg for det, men han kunne jo vært en hårsår og usikker en.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
har jeg hørt..., kaboom, klassiker, latterkrampe, livsvisdom, rekeskall

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.