Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 13:28   #61
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kanskje en bedre sammenligning: hva hvis en av passasjerene mente at skjørtet ditt var for kort? Ville det være rimelig å kreve at du tok et ullteppe rundt deg for å unngå bråk, eller ville du sagt "ikke søren, det får være grenser for hva jeg skal presses til å ta hensyn til!"?

Kleshensyn må man noen ganger ta...selv om det ikke er dresscode ombord i fly.
Man kan f.eks. ikke si "ikke søren det får være grenser for hva jeg presses til å ta hensyn til" dersom man skal inn i en kirke i Jerusalem for eksempel. (Tok det eksemplet, for der stod det vakter på utsiden og delte ut tynne tepper/lakener til uvitende skandinavere og andre som hadde på seg favoritt -singleten og kortbuksa i det de skulle entre kirken)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:34   #62
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Jeg tror kanskje denne hendelsen sier mest om flyvertinnen. Ifølge Nettavisen har hun iallefall fått refs fra sin arbeidsgiver, så det virker som det ikke er flyselskapets policy å nekte amming ombord på fly. Hendelsen har fått litt etterspill i USA også, heldigvis. http://www.nettavisen.no/verden/article811173.ece

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:41   #63
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg tror kanskje denne hendelsen sier mest om flyvertinnen. Ifølge Nettavisen har hun iallefall fått refs fra sin arbeidsgiver, så det virker som det ikke er flyselskapets policy å nekte amming ombord på fly. Hendelsen har fått litt etterspill i USA også, heldigvis. http://www.nettavisen.no/verden/article811173.ece

Og når jeg leser denne artikkelen så vil jeg vite enda mer, for her nevner Freedom Airlines, og i andre artikler har jeg lest at det var Delta Airlines, og i et tredje American Airlines.
Jeg skal finne ut mer om denne saken jeg, bare jeg får tid en gang i kveld.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:44   #64
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Og når jeg leser denne artikkelen så vil jeg vite enda mer, for her nevner Freedom Airlines, og i andre artikler har jeg lest at det var Delta Airlines, og i et tredje American Airlines.
Jeg skal finne ut mer om denne saken jeg, bare jeg får tid en gang i kveld.

Dette står i artikkelen som HI linket til: Freedom was operating the Delta flight between Burlington and New York City.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:45   #65
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Dette står i artikkelen som HI linket til: Freedom was operating the Delta flight between Burlington and New York City.

Ok, takk.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:51   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Sitat:

Noen av kvinnene bar plakater med påskriften «Ikke vær laktoseintolerant».

Good one.

Opprinnelig lagt inn av Elin

Det takler en flyvert helt utmerket!

Opprinnelig lagt inn av ElinM

Jeg tror kanskje denne hendelsen sier mest om flyvertinnen. Ifølge Nettavisen har hun iallefall fått refs fra sin arbeidsgiver, så det virker som det ikke er flyselskapets policy å nekte amming ombord på fly. Hendelsen har fått litt etterspill i USA også, heldigvis.

Ergo opprettholder jeg min påstand om at denne var nazinek, PMS-monster eller brødhue.

Ellers deler jeg Elins og Skilpaddas reservasjoner om korrekt gjengivelse, sånn generelt. :illusjonsløs:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:56   #67
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:14   #68
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Kleshensyn må man noen ganger ta...selv om det ikke er dresscode ombord i fly.
Man kan f.eks. ikke si "ikke søren det får være grenser for hva jeg presses til å ta hensyn til" dersom man skal inn i en kirke i Jerusalem for eksempel. (Tok det eksemplet, for der stod det vakter på utsiden og delte ut tynne tepper/lakener til uvitende skandinavere og andre som hadde på seg favoritt -singleten og kortbuksa i det de skulle entre kirken)

I en kirke/moské er det naturligvis ikke noe problem at det er regler for tildekking. Det blir noe helt annet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:54   #69
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

I en kirke/moské er det naturligvis ikke noe problem at det er regler for tildekking. Det blir noe helt annet.

Definitivt noe helt annet.

Kanskje jeg forresten skulle bedt flyvertinnen gi et teppe til den bimboen med dyp utringing som var på flyet med oss sist? Jeg så godt at f.eks. Rhett ble svært forstyrret av det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:57   #70
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

I en kirke/moské er det naturligvis ikke noe problem at det er regler for tildekking. Det blir noe helt annet.

Litt avhengig av hvor religiøs du er selvsagt: man ikke gå inn i en moske eller en kirke som turist. Men man har ofte et behov for å flytte seg fra a til b, og gi næring til et spebarn mens man gjør dette. Der ligger hele forskjellen ...

Vedr. medias evne til å formidle den ene sannhet: Det er vel ikke umulig at dama har gått fullstendig amok pga påpakningen, og at dama ble kastet ut av flyet under påskudd av å true sikkerheten. Noen liker jo bare å krangle! Det er kanskje til og med noen penger å hente i å kunne saksøke flyselskapet i ettertid. Pluss at hun helt sikkert får sine "5 minutes of fame". Så kanskje hun hadde "flaks" da hun møtte nazivertinnen? Nazivertinnen på sin side får nok et gratis kurs av "Freedom Airline" i høflig kleskorreks.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 15:03   #71
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Noen liker jo bare å krangle!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 16:20   #72
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Her er jeg helt uenig. Noen må gå foran og vise vei. Spesielt i kvinnefiendlige land som gir sanksjoner ved amming offentlig. For det er kvinnefiendlighet det handler om. (OG barnefiendlighet!) Om man derimot lar være å amme fordi en selv føler det ubehagelig blir noe helt annet. Men å la det være for å ta hensyn til schnerpefolk - NO WAY!

Selvsagt mente jeg ikke at det var et alternativ å la være å amme. Se innlegget mitt. Barn må ha mat!

Men jeg tror nå på at man kommer lenger med honning enn med edikk. Så kanskje fremmer det ammesaken mere å være litt fleksibel og vise at det går an å amme offentlig uten at noen tar anstøt?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no