Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-16, 20:00   #61
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns godt man kan legge opp til noe fleksibilitet. Jeg skjønner godt at man må ha noe dugnad, men for min del hadde det sittet LANGT inne å skulle selge toalettpapir eller delta på varetelling. Da syns jeg heller man kan ha noen ulike aktiviteter man kan velge mellom.

Duver klar over at det er ren dugnad for dem som arrangerer dugnaden også, og at det er håpløst å finne noe som alle synes er ok å være med på. Å be folk om å betale i stedet er jo heller ikke akseptabelt . Så ska man da bare la være å delta på turneringer?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:01   #62
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg tenker at man da bør få valg mellom å selge produktet eller å betale det klubben ville tjent på salget.

Joda, men det er ikke et valg for folk som ikke har de pengene. Til det må man ha god råd.

Selger man så kan man stå uten utgifter selv.

Skal man pushe en veganer med dårlig økonomi til å enten å selge spekematpakker eller å betale inn en tusenlapp i "erstatning" for det personen kunne solgt i spekemat?

Evt gi en Israelboikottee valget mellom å selge produkter laget i Israel eller å betale?


Selv hadde jeg betalt meg ut, men grunnen til at man driver med de salgsdugnadene er at man da i prinsippet i hvert fall skal kunne komme ut av det uten økonomisk byrde. (I praksis vet jeg så klart at det ikke er så enkelt)

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:02   #63
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Poeng. Da er det strengt tatt ingenting som gjør at man kan dra religionskortet.

Hvilke kort er gyldige?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:10   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Duver klar over at det er ren dugnad for dem som arrangerer dugnaden også, og at det er håpløst å finne noe som alle synes er ok å være med på. Å be folk om å betale i stedet er jo heller ikke akseptabelt . Så ska man da bare la være å delta på turneringer?

Ja, det er det jeg mener. Jeg har jobbet med frivillig dugnadsarbeid selv, og vet akkurat hvordan det er. Jeg syns man skal legge opp til å være så inkluderende man kan overfor barna, samme hvilket forhold man har til religion eller andre mer ller mindre håpløse grunner folk har til å ikke delta. Jeg sier ikke at man skal legge opp til at hver og en skal få en tilpasset aktivitet. Jeg sier at man kan få valget mellom f.eks tre. Det er faktisk ikke umulig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:11   #65
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Jeg liker ikke salg-av-produktdugnad.
Kioskdugnad som vi har i fotballklubben iker jeg pga to ting:
Det går greit å kjøpe seg ut/en ungdom til å stå for seg, og det er sosialt, man blir kjent med den man står sammen med.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:15   #66
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hvilke kort er gyldige?

Jeg tenker vel egentlig at ingen er gyldige Er man med på en aktivitet må man nesten ta med hele pakka (som nevnt såfremt man er blitt gjort oppmerksom på hva som er forventet ved oppstart). Når det er sagt synes jeg selvsagt at klubbene skal være så fleksible som mulig og ta hensyn der de kan. Om noen, av en eller annen grunn, har problemer med en dugnad og tilbyr seg å heller gjøre noe annet, bør det selvsagt legges til rette for det om mulig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:21   #67
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hvilke kort er gyldige?


Ja er det noen, egentlig?
Jeg tenker at det ikke er det. Man stiller, eller betaler seg ut på en aller annen måte.
Men så har dugnaden her vært obligatorisk, både for skiklubben og fotballklubben. Om noen får fritak, må andre jobbe dobbelt, og det bli dugnadskoordinatoren på laget/trinnet som da må be andre jobbe dobbelt.
Dvs man har veldig høy terskel for å ikke delta. Men det fungerer.

Dugnad i borettslaget derimot, der bruker jeg sykdom som god grunn uten å føle at jeg må sende noen andre istedet, det går helt fint om noen ikke stiller.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:22   #68
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hvilke kort er gyldige?

Det kommer an på situasjonen. "Vil ikke" er uansett ikke et argument, heller ikke religion, så lenge det ikke strider mot norske lover eller forskrifter.

I et samfunn med hauger av religioner og religiøse retninger (eller livsstilsretninger for den saks skyld) blir det håpløst om man skal ta hensyn til absolutt alle preferanser når man planlegger dugnad.

Selvfølgelig kan man ha en pott med ulike aktiviteter I håp om å treffe flest mulig, men det er nå en gang sånn at det å arrangere dugnad også gjøres på dugnad (bare av færre folk). Flere løsninger = mer arbeid for noen.

Og man blir altså så sabla lei av foreldre som klager over EN dag med dugnad, uten å tenke på at det er noen som stiller opp to dager i uka for deres barn.

Å stenge ute fra trening pga manglende dugnad er jeg enig i at verken er lov eller ok.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:23   #69
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.


Skal man pushe en veganer med dårlig økonomi til å enten å selge spekematpakker eller å betale inn en tusenlapp i "erstatning" for det personen kunne solgt i spekemat?

Håper dette var eit heilt skrullete eksempel. Om ikkje; JA!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:26   #70
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

De som har veldig sterke preferanser for hvilke dugnader som bør arrangeres og som mener at man bør kunne velge mellom to eller flere, burde jo melde seg til å arrangere dugnadene. Å bare være misfornøyd med tilbudet er for enkelt.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:33   #71
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Obligatorisk dugnad er egentlig en merkelig sammenstilling av ord.

Her er korps uaktuelt på grunn av dugnad. Men da på grunn av tidsbruk og ikke tema. Jeg kan ikke stille flere dager på dagtid rett og slett.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:38   #72
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg tenker vel egentlig at ingen er gyldige Er man med på en aktivitet må man nesten ta med hele pakka (som nevnt såfremt man er blitt gjort oppmerksom på hva som er forventet ved oppstart). Når det er sagt synes jeg selvsagt at klubbene skal være så fleksible som mulig og ta hensyn der de kan. Om noen, av en eller annen grunn, har problemer med en dugnad og tilbyr seg å heller gjøre noe annet, bør det selvsagt legges til rette for det om mulig.

Ja nemlig det bør være mulig å gjøre noe alternativt.

Noe vet man om på forhånd og noe vet man ikke om. Jeg synes ikke det er greit om unger må slutte på aktiviteter fordi foreldre Pga etisk, politiske eller livssynsmessige årsaker har problemer med å delta på en dugnad. Sliter man med å selge svin, lempe kalkuner (jada det er også dugnadsarbeid noen steder), selge produkter fra Israel eller Tyrkia, fulldistribuere menighetsblad eller politiske eller andre brosjyrer, selge alkohol eller hva det nå skal være så er det ålreit at det finnes en annen dugnadsmulighet uten at barnet kickes ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:42   #73
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

De som har veldig sterke preferanser for hvilke dugnader som bør arrangeres og som mener at man bør kunne velge mellom to eller flere, burde jo melde seg til å arrangere dugnadene. Å bare være misfornøyd med tilbudet er for enkelt.

Ja helt klart, men man har ikke mulighet til å påvirke alt. Er man dugnadsvillig ellers så tror jeg også dugnadsledere stort sett er fleksible.

Jeg hadde for eksempel ikke stilt opp på dugnad for fylleslag for unger. Jeg synes ikke det hadde vært ålreit av idrettslaget å kaste ut ungen min av den grunn. Å ta igjen med triple kioskvakter eller ekstra Loddbok hadde vært ok.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:46   #74
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Et FRIVILLIG loddsalg for å få en lavere kontingent. Sier daglig leder i klubben.

Dette reagerer jeg mest på. Frivillig. Dette virker ikke mye frivillig spør du meg.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 20:53   #75
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja helt klart, men man har ikke mulighet til å påvirke alt. Er man dugnadsvillig ellers så tror jeg også dugnadsledere stort sett er fleksible.

Jeg hadde for eksempel ikke stilt opp på dugnad for fylleslag for unger. Jeg synes ikke det hadde vært ålreit av idrettslaget å kaste ut ungen min av den grunn. Å ta igjen med triple kioskvakter eller ekstra Loddbok hadde vært ok.

Det tror jeg du har veldig rett i I de aller fleste tilfeller ordner det seg nok da. Problemet er ikke dem som av en eller annen grunn ikke kan/vil stille på en bestemt dugnad.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 21:18   #76
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


Her er korps uaktuelt på grunn av dugnad. Men da på grunn av tidsbruk og ikke tema. Jeg kan ikke stille flere dager på dagtid rett og slett.

Dette hører jeg mange over hele landet si. Men min erfaring fra å ha et barn i et veldrevet korps er at det er utrolig mye mindre dugnadsarbeid enn f.eks. i fotball hvor sønnen min gikk tidligere. Det er rett og slett ganske lite dugnad.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 21:25   #77
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


Her er korps uaktuelt på grunn av dugnad. Men da på grunn av tidsbruk og ikke tema. Jeg kan ikke stille flere dager på dagtid rett og slett.

Hva er det som forventes av korpsforeldrene hos dere? Jeg har ikke vært borti at det kreves at man stiller opp på noe på dagtid...

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 21:27   #78
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Jeg har venner med barn I korps, og der har jeg inntrykk av at det er mye dugnad. Baking og vakter og dopapir. I fotballen har vi en salgsdugnad i året for alle, pluss at det en gang i året arrangeres cup, og da må 2-3 av 10 foreldre stille 3 timer hver. Der er ikke mye.

For dem som stiller som trener eller oppmann er det selvfølgelig mer.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 21:59   #79
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Hva som kreves i korps og fotball osv varierer veldig.
Her krever fotball veldig mye om man har barn som er over 10 år. Blant annet mye kjøring og mer jo eldre ungene blir. Korps krever lite. I andre lag og foreninger varierer det også mye.
Det jeg dog liker minst av "dugnad" er sånn klassekassegreie.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 22:27   #80
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg synes toalettpapir er helt ok, men det finnes både produkter og aktiviteter jeg hadde hatt store problemer med å selge/delta i. Da ikke av religiøse årsaker, men av politisk/etiske.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

De som har veldig sterke preferanser for hvilke dugnader som bør arrangeres og som mener at man bør kunne velge mellom to eller flere, burde jo melde seg til å arrangere dugnadene. Å bare være misfornøyd med tilbudet er for enkelt.

Mitt største etiske problem med dugnader er at obligatoriske sådanne ikke tar hensyn til at det ofte er de samme menneskene som:
a) ikke har råd til å betale seg ut
og
b) ikke tar ressurser til å bidra mye på fritiden

Derfor deltar jeg i foreldreutvalget på fritidsaktiviteten til ungene. De som er gode på salg har fikset kakebokssalg, loddsalg, rabattkortsalg, etc. Jeg og ei anna ei tar ansvar for å skrive søkander til legater, offentlige etater og veldedige foreninger. I tillegg har vi delt ut en rabattkode til iHerb.com, slik at de som har lyst kan dele den videre i sitt nettverk. Laget får penger, kjøperen får $5 i avslag på første kjøp. Det fine med iHerb er at hvis den man har vervet fortsetter å handle der, så fortsetter laget å få penger, år etter år etter år. Hittil er det ikke store summen for oss, kanskje en 1000-lapp i året, men timebetalingen er bra.

Her står det mer om iherb sitt program: http://no.iherb.com/info/rewards
Det finnes mange andre tilsvarende opplegg hos andre nettbutikker, men jeg har ikke testet noen andre, så jeg veit ikke hvilke som funker. Tror blant annet Amazon har noe.

(Og hvis noen har lyst til å støtte opp under en barneleikarring i Østfold, så er rabattkoden vår GUR844).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no