Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Hvordan uttaler du navnet Tussi?
Med tonem 1 (som pussy) 209 84,27%
Med tonem 2 (som pussig) 30 12,10%
Jeg har en dialekt eller aksent som ikke opererer med tonemforskjeller 2 0,81%
Skjønte ikke spørsmålet 7 2,82%
Deltakere: 248. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-11, 09:02   #61
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.963
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og så bruker jeg tonem 2 på Tussi. :mindretall:

Ja, for det er det som er det normale.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:03   #62
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Pussy-Tussi, fra oslo

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:11   #63
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.032
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nordlendinger bruker tonem 1 på Nina, gjør de ikke? :tenke:

Nei

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jo, men de bruker jo tonem 1 på alt.

Eh, nei.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:13   #64
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Er det ingen av dere smartingene som kan fortelle meg hva som stemmer av det jeg tror det betyr ?- ref. mine to innlegg på side 3 ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:16   #65
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Tror jeg har skjønt det- er det trykket på ordet dere mener? Slik at det første eksemplet er trykk på førstedelen av ordet, mens den andre er trykk på begge (både på U og I)?
I såfall har jeg stemt feil. Har stemt på 2, men sier det med mest trykk på U-en.
En modde kan i såfall gjerne ta vekk en 2-er og legge til en 1-er.

Tonemene uttales forskjellig på ulike dialekter, men det høres ut som om du har skjønt det riktig. Det er samme forskjell som på ordene gresset og [å] gresse.

Jeg skal flytte stemmen din. (Skriver det her så ikke en annen modde flytter enda en stemme.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:17   #66
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.899
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Nr 1.

Noe som er langt mer interessant, er hvordan dere har kommet på problemstillingen i det hele tatt. Er uttalen på dyr i Hundremeterskogen et vanlig diskusjonstema mellom voksne en sen onsdagskveld?

He-he, jeg tror det kom opp i forbindelse med en pakke muffinsmiks som Liv hadde fått tigget seg til, der de ulike Ole Brumm-dyra figurerte som pynt. Jeg hørte da vantro hvordan mannen uttalte det. I går ble ordet nevnt igjen, uten at jeg riktig husker hvorfor.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:18   #67
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Skilpadda- tusen takk Da er tonem 1 riktig, ja. Jeg er Nordlenning forøvrig

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:19   #68
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Dere tre som sier Tussig, må jo gi dere til kjenne!

Tonem 2 her! :vestlending:
Men jeg sier jo ikke Tussig, bare uttaler det som jeg ville uttalt ordet pussig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:19   #69
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

gnuri: Tonem og trykk er ikke det samme, nei. Tussi har trykket på første stavelse uansett. Forskjellen på tonem 1 og 2 illustreres ofte med bønder/bønner. Begge har trykk på første stavelse, men de uttales ikke likt, tonelaget er forskjellig. Bønder har tonem 1 og bønner tonem 2. Men du tenker riktig, ser det ut som.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:19   #70
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.906
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Jeg hadde aldri så mye som reflektert over at tonem 2 var en mulighet. Derimot har jeg ofte heftige diskusjoner med mannen om tonem, enda vi har tilnærmet identisk dialektbakgrunn.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:21   #71
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Takk for utfyllende svar- ja du har rett, tonem 1 er slik jeg sier det uansett.

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

gnuri: Tonem og trykk er ikke det samme, nei. Tussi har trykket på første stavelse uansett. Forskjellen på tonem 1 og 2 illustreres ofte med bønder/bønner. Begge har trykk på første stavelse, men de uttales ikke likt, tonelaget er forskjellig. Bønder har tonem 1 og bønner tonem 2. Men du tenker riktig, ser det ut som.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:22   #72
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.899
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

He-he, jeg tror det kom opp i forbindelse med en pakke muffinsmiks som Liv hadde fått tigget seg til, der de ulike Ole Brumm-dyra figurerte som pynt. Jeg hørte da vantro hvordan mannen uttalte det. I går ble ordet nevnt igjen, uten at jeg riktig husker hvorfor.

Han mente da for øvrig at jeg påberopte meg å sitte på fasiten, og at "dere som er fra innaetter" (som bestefar i Trysil ville ha sagt) alltid tror dere har rett. I akkurat dette tilfellet har vi jo det, selvsagt. Jeg er regelrett rystet over at hver sjuende fp-er går rundt og sier Tussi(g).

En annen tonemdiskusjon vi ofte har, er solbær. Og sandkaker.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:24   #73
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er regelrett rystet over at hver åttende fp-er går rundt og sier Tussi(g).
.

Og jeg har aldri visst at det finnes personer som går rundt og uttaler det som Pussy.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:25   #74
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.159
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og jeg har aldri visst at det finnes personer som går rundt og uttaler det som Pussy.

Jeg er rystet over at folk ikke har hørt begge uttalelser. Har dere ikke ører?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:27   #75
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.899
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og jeg har aldri visst at det finnes personer som går rundt og uttaler det som Pussy.

Men helt, helt ærlig: Jeg har aldri hørt noen si Tussi med tonem 2 før, altså, virkelig ikke. Det er mulig det høres mer gangbart ut på helt andre dialekter, men på østlandsk er det for meg nesten ubegripelig at det går an. Og ens egen mann, faktisk!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:27   #76
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg er rystet over at folk ikke har hørt begge uttalelser. Har dere ikke ører?

Jo, men de lukker seg automatisk når folk ikke skarrer på r-en.

Eller så har det sammenheng med at det er veldig sjelden voksne folk går rundt og snakker om Ole Brum-figurer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:28   #77
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Solbær kunne jeg faktisk uttalt med både tonem 1 og 2, ettersom hvem jeg snakker med. Tonem 1 brukes en del her jeg bor, men kanskje helst i sammensatte ord? :grubler: Solbærbusken. Joda. Men sandkaker?

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:42   #78
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.963
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Derimot har jeg ofte heftige diskusjoner med mannen om tonem, enda vi har tilnærmet identisk dialektbakgrunn.

Jeg også, spesielt på navn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:48   #79
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.159
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg også, spesielt på navn.

Jeg kjenner en Elin tonem 1, og en Elin tonem 2. Mitt navn kan uttales med begge tonemer.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:51   #80
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.899
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du navnet til Ole Brumm-figuren Tussi?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg kjenner en Elin tonem 1, og en Elin tonem 2. Mitt navn kan uttales med begge tonemer.

Enkelte trøndere (og særlig når de skal parodiere urtrønderdialekter) har jeg hørt kalle meg Elin med tonem 2. De har også mobba meg for at jeg sier Anders med tonem 1 ("Anners") - vedkommende het visst vitterlig Anders, uttalt med d og blytungt tonem 1.

Ellers kjenner jeg til ei med dobbeltnavn som ender på E'lin, med trykk på 2. stavelse. Det må være sjeldent.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no