Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken farge på adventslysene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvilken farge har du på adventslysene 2012?
Lilla, seff 102 61,08%
Lilla er så 2011. I år skal de være lavendel/aubergine/lyng/stryk det som ikke passer 2 1,20%
Hvite 51 30,54%
Røde 7 4,19%
Svarte, for f... 0 0%
Jeg er miljøbevisst, og bruker stumpene av de gule påskelysene 2 1,20%
Banan 5 2,99%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 21:58   #61
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.878
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Hvite eller lilla. Vi har brukt begge. Hvis vi er tidlig ute og finner fine lilla lys blir det lilla. Hvis vi er litt seine og bare finner lilla parafinlys fra Rema1000, så blir det hvite. Vi ender ofte med det siste. :skrape:

Jeg satt og tenkte på at vi har hatt begge deler og lurte litt på hvorfor. Så er grunnen den samme som din, jeg er noen ganger for sent ute.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 22:02   #62
Nienna
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 12
Nienna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Lilla uten tvil.

Nienna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 22:43   #63
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.095
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Lilla, ja. Har ikke adventstake, men pleier å improvisere noe greier. I år tror jeg at vi skal få oss en adventstake. : overraskende tradisjonell til ateist å være:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 22:51   #64
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

De skal jo tradisjonelt være lilla, men jeg liker ikke den fargen. I tillegg matcher det ikke med resten av inventaret mitt. Mine lys er derfor hvite/offwhite.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 22:59   #65
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.456
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Hvite Dog har vi etterhvert flere adventsstaker så mulig det blir lilla også...

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 23:03   #66
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Normalt sett er det lilla. Men det har hent at det har vært rødt også.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 09:12   #67
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.984
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Hvite.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 09:38   #68
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Lilla.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 05:52   #69
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.860
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Hvite. Liker ikke lilla. Lilla er en schtøgg farge og jeg er så inderlig lei av Justin Bieber.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 17:39   #70
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Jeg har ikke adventslys.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 17:39   #71
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Men for ordens skyld; hadde jeg hatt lys, ville de vært lilla. Som i barndommen.
Hvis det er bananene til Harriet Vane som er alternativet nederst, så velger jeg å ikke tenke på det. Æsj!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 18:16   #72
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Vi venter på Nissen, så hos oss er lysene røde. Rødt er liksom mer jul, lilla advent blir litt for... kirkelig for meg

Her og
Jeg er så barnslig prinsippfast at de lilla lysene, som stort sett står oppe ellers, må vike plass for røde eller hvite i desember for å ikke følge kirkeåret.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 18:32   #73
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Jeg synes lilla er så stygt, så det blir nok hvite.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 22:55   #74
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Hvite.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 23:50   #75
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Lilla.

Sa hun, og tente et rødt et!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 23:52   #76
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Alltid hvite, jeg liker det best.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 00:26   #77
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.160
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Hvite. Vi har rød stake.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 00:29   #78
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.160
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hvite. Vi har rød stake.

http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=10327

Det hadde sett grusomt ut med lilla lys i denne, sant?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 08:38   #79
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Lilla!

Hilsen jeg-vil-ha-lilla-og-turkis-året-rundt-og-er-egentlig-ganske-snurt-for-at-mannen-ikke-vil-la-meg-male-stua-lilla.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 09:25   #80
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken farge på adventslysene?

Jeg kjøpte hvite kubbelys i går. Mulig jeg kjøper noe lilla pynt hvis jeg finner noe fint.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no