Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Utdeling av heroin

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 23:38   #61
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utdeling av heroin

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Skremmern. Jeg er ganske sikker på at de fleste ikke vil fortsette å bryte seg inn overalt og selge kroppen sin hvis de ikke lenger trenger pengene til noe de må ha.
Signerer Mams.

Og jeg signerer smilefjes igjen. De bryter seg nok ikke inn, og driver med kriminalitet fordi det er så himla gøy. De gjør det jo for å få tilstrekkelig med dop. Tror ikke det er videre lukrativt heller gitt.
Så også den dokumentaren. Du er jo ikke verdt en dritt når du er tung narkoman. De som styrer viser jo det ganske tydelig, når de ikke kan tilby noe bedre enn ei kald hytte uten vann og toalett.

  Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 09:31   #62
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdeling av heroin

Men hvis man deler ut gratis heroin, så får man automatisk ikke noe bedre liv.
Det er ingen automatikk i at man får leilighet, jobb, mat osv.
Da lurer jeg på hvorfor man heller ikke kan utvide tilbudet man har i dag gjennom LAR og heller satse mer på det. SAmt styrke ettervernet og behandlingstilbudet generelt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 18:08   #63
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utdeling av heroin

Jeg er som Irma meget skeptisk fordi heroin er knyttet til illegal virksomhet. Har finlest rapportene som har blitt publisert i forbindelse med forsøkene som er gjort rundt om i Europa uten at jeg har blitt utdelt for en utdeling. Bakgrunnen for dette er at vi ikke har forsøkt tilsvarende lavterskel tilbud som andre land har hatt i bunnen før de har forsøkt med utdeling av heroin. Videre er det desverre slik at LAR har huller i den form som eksisterer i dag. Når en heller ikke ser nærmere på hvordan en kan få LAR til å virke mer hensiktsmessig har det liten hensikt mener jeg å introdusere nok et alternativ. Det er ikke til å stikke under en stol at ettervernet er tilnærmet ikke eksisterende selv for LAR klienter.

Synes at våre politikere går for en alt for lettvint løsning dersom de velger å pøse ut heroin på statens regning selv om jeg ser enkelte fordeler ved dette også.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 17:08   #64
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdeling av heroin

Jeg sitter vel egentlig med inntrykket av at man tror at ved å gi de heroin så løser alle problemer seg.
Å gjøre noe med suget er bare en liten del av behandlingsopplegget mener jeg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:23   #65
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdeling av heroin

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg sitter vel egentlig med inntrykket av at man tror at ved å gi de heroin så løser alle problemer seg.
Å gjøre noe med suget er bare en liten del av behandlingsopplegget mener jeg.

Der tror jeg du er inne på det helt essensielle i dette her. Akkurat hvilket stoff en gir den rusavhengige er ikke det som bør være debatten i mine øyne.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no