Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-07, 00:06   #61
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Ja, å latterliggjøre barnets følelser er en perfekt måte å lære barnet selvironi på.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 00:12   #62
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.221
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Når det blir voksent. Jeg kan i hvert fall godt le av mine tenårningsanfall, for å si det sånn. Nå. Ikke da. Da hadde det blitt månelyst, tenker jeg...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 00:12   #63
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Ja, samme her, da skjønner jeg hva du mener.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 00:15   #64
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Har ikke tenkt på det før, men når jeg nå gjør det så tenker jeg at snikfilming ikke er ok uansett. Jeg synes barn fortjener den samme retten til å vite om slikt som voksne.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 00:17   #65
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Hva skal jeg si? Jeg har opptil flere bilder av meg selv fra barndommen, der jeg har neseblod smurt utover hele ansiktet, hendene, klærne og omgivelsene generelt. (Jeg blødde mye neseblod, og min far var/er glad i å forevige alt som foreviges kan.)

Jeg kan ikke si jeg husker at jeg følte meg så veldig ille behandlet når jeg fikk beskjed om å posere for fotografen med blodet rennende, men jeg bruker ikke velge den prioriteringen selv på mine egne barn akkurat.

Det skal sies at de få gangene jeg virkelig skadet meg, slapp pappa alt han hadde i hendene og fikk meg til legevakten prompte. (Men bandasjene ble behøring filmet i ettertid, så klart. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 00:27   #66
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

"Åh, så sliten...uff..."


Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 08:49   #67
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Det hender rett som det er at jeg ikke greier å holde smilet tilbake når tinkeliten ender opp i et hjørnet av frustrasjon av å være to år og ville, men ikke kunne gjøre alt selv. Jeg forsøker selvsagt å skjule det for han, men det er neimen ikke så lett alltid. Filming av dette ville ikke latt seg gjennomføre uten at han la merke til det - og da er det uakseptabelt. Kunne jeg filmet i smug hadde jeg kanskje vurdert om det kan vises for han/oss i den aller nærmeste familien ved en senere anledning.

Noen barn sovner de merkeligste steder, og ender opp i de merkeligste stillinger. Det må da være lov å ha litt humor.

"Torturinstrumentet" gidder jeg ikke en gang kommentere. Det ligger litt for mye opplagt moralisering i første innlegg etter min smak.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:12   #68
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Ja, torturister syns ofte det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:18   #69
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Jeg synes det er ille når gråtende barn blir brukt som modeller. Ikke så rent sjelden ser jeg små klesmodeller som gråter og åpenbart ikke er komfortable med situasjonen.
At de blir tatt bilde av er nå én ting. Men at akkurat dét bildet faktisk blir brukt synes jeg ikke noe om.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:35   #70
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Nei, hva skal jeg si? Om den ene trøster og en annen filmer/tar bilder, er det OK da? Vi tar forresten en del bilder da storesøster synes det er megakjempestas å se seg selv på film/bilde (digitalt kamera) og det er en utrolig god avledningsmanøver.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 12:39   #71
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, torturister syns ofte det.

Jeg er ikke torturist.

Jeg er en perfekt mamma.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 13:06   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.674
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, torturister syns ofte det.

Jeg er ikke sikker på om folk som virkelig har blitt torturert vil være enig med deg i at gåstol er tortur. Jeg tror de ville byttet med babyen når som helst (søvnfrarøvelse derimot, er en velbrukt torturmetode ...).

Gåstol er totalt unødvendig, og i noen tilfeller skadelig eller farlig, men å si at det er tortur er nok å dra det litt langt... Det blir småkomisk når du bruker så voldsomme ord. Litt vanskelig å ta det seriøst på en måte

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 13:08   #73
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Si det til det barnet som når det er voksen har ryggproblemer grunnet gåstolbruk som barn og er avhengig av smertestillende.

Men jeg kan jo ordlegge meg annerledes; MULIG torturinstrument med MULIGE senvirkninger.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 13:23   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.674
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Da har vi bare forskjellig oppfatning av hva som er tortur. Noe som ikke gir smerter umiddelbart, men som den som utsettes for tvert om synes er skikkelig morsomt, vil jeg ikke kalle torturredskap selv om det viser seg at det kan gi skader som inntreffer først 20 år senere. Jeg vil kalle det skadelig, uansvarlig, dumt, unødvendig, farlig, og sikkert en hel masse andre karakteristikker, men det har ikke noe med tortur å gjøre.

"Hvis du ikke tilstår vil vi fortsette å ha det morsomt, og kanskje kommer du til å få senskader fra dette, som du kan komme til å merke om en tjue års tid "

Neppe noen særlig effektiv torturmetode

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 13:47   #75
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Da har vi bare forskjellig oppfatning av hva som er tortur. Noe som ikke gir smerter umiddelbart, men som den som utsettes for tvert om synes er skikkelig morsomt, vil jeg ikke kalle torturredskap selv om det viser seg at det kan gi skader som inntreffer først 20 år senere. Jeg vil kalle det skadelig, uansvarlig, dumt, unødvendig, farlig, og sikkert en hel masse andre karakteristikker, men det har ikke noe med tortur å gjøre.

"Hvis du ikke tilstår vil vi fortsette å ha det morsomt, og kanskje kommer du til å få senskader fra dette, som du kan komme til å merke om en tjue års tid "

Neppe noen særlig effektiv torturmetode

Nå moret du iallefall meg. Men tortur kan jo gjennomføres for pur forlystelse og ikke kun for å oppnå tilståelser.

(Synes fortsatt ordbruken er for voldsom når det er snakk om gåstolbruk.)

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 13:52   #76
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Da har vi bare forskjellig oppfatning av hva som er tortur. Noe som ikke gir smerter umiddelbart, men som den som utsettes for tvert om synes er skikkelig morsomt, vil jeg ikke kalle torturredskap selv om det viser seg at det kan gi skader som inntreffer først 20 år senere. Jeg vil kalle det skadelig, uansvarlig, dumt, unødvendig, farlig, og sikkert en hel masse andre karakteristikker, men det har ikke noe med tortur å gjøre.

"Hvis du ikke tilstår vil vi fortsette å ha det morsomt, og kanskje kommer du til å få senskader fra dette, som du kan komme til å merke om en tjue års tid "

Neppe noen særlig effektiv torturmetode

Jeg er enig med Lille*My ang ordbruk, også syns jeg i tillegg Lille*My er veldig morsom

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 14:00   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.674
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Nå moret du iallefall meg. Men tortur kan jo gjennomføres for pur forlystelse og ikke kun for å oppnå tilståelser.

(Synes fortsatt ordbruken er for voldsom når det er snakk om gåstolbruk.)

Tror ikke sadister vil ha særlig stor glede av denne metoden heller

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 14:00   #78
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Men idioter vil.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 14:02   #79
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.674
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men idioter vil.

Ja, idioter. Ikke torturister.

At det er idiotisk går jeg med på uten problemer.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-01-07 kl 14:23.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 14:12   #80
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar du ditt barns utilfredsstilte behov være underholdning?

Er jeg den eneste som reagerte på at den ungen var bra flat i bakhodet?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no