Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er det jeg eller barnehagen som er snål

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-08, 01:54   #61
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Her har 5 åringen ullundertøy og et tynt lag med ull til under høstdressen, men i dag var det ikke mange + grader her, kom litt snø, og litt regn om hverandre.
Har funnet frem vinterdressen som jeg sender med i morgen i tilfelle (der er spådd snø), sender også høstdressen med.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 10:06   #62
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Her er det kommet snø idag! Fikk bekreftet at vinterdekkene er dårlige og må skiftes ut.
Ungene har ullundertøy og tynn fleecebukse og jakke over, ullsokker i vintersko/sherrox avhengig av hvor vått det blir. Lue og hals.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 10:20   #63
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Jeg blingser når jeg leser "sherrox". Det må da være "Cherrox" om det skal være, og Cherrox er vel strengt tatt bare Viking sin modell av fôret vinterstøvel, mens f eks. Slusher er en annen type?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 10:52   #64
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg blingser når jeg leser "sherrox". Det må da være "Cherrox" om det skal være, og Cherrox er vel strengt tatt bare Viking sin modell av fôret vinterstøvel, mens f eks. Slusher er en annen type?

Jepp. Cherrox. Og cherrox er viking sine støvler med for i.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 11:57   #65
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Jauda, skrivefeil hos meg. Ellers er jeg ikke så dypt inni hva som er hva av forskjellige merker, men det er Viking vi har, trur eg. Nå smelter den snøen som har kommet, og da finnes ikke bedre.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:05   #66
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Det var snø her i dag og, den har forøvrig regnet bort nå.
Jeg dro på ungen to-delt dress fra POP, ulldress under og Sorel støvler samt vanntett lue fra troll.
Barnehage"onkel" var i sjokk! Har han ikke regntøy og cherrox?
Jeg forklarte at det han hadde på seg var like tett som regntøy og cherrox men at jeg foretrekker dress som puster fremfor regntøyet nå på vinteren.
Han var ikke enig, han synes det var bedre å sette på regntøy for da var man helt sikker på at det var vanntett.

Og shit jeg håper POP dressen holder mål så ikke jeg har skrytt på meg og driti meg ut.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:23   #67
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Her har det også kommet snø i dag og det snør fortsatt. Så da blir vel vinterdressen tatt i bruk i dag. Vinterskoa har allerede vært brukt en stund.
I barnehagen her pleier de å sette regnbuksa på utenpå dressen hvis det blir litt bløtt, men det skal jo ikke være nødvendig, reima tec + er jo vanntett.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist redigert av Mor til 4 : 29-10-08 kl 14:27.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:06   #68
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Her har det også kommet snø i dag og det snør fortsatt. Så da blir vel vinterdressen tatt i bruk i dag. Vinterskoa har allerede vært brukt en stund.
I barnehagen her pleier de å sette regnbuksa på utenpå dressen hvis det blir litt bløtt, men det skal jo ikke være nødvendig, remima tec + er jo vanntett.

Regntøy utenpå en tykk dress er en dårlig løsning, syns jeg. Jentungen min på 13 husker ennå med gru at hun måtte ha regnbuksa utenpå parkdressen da hun fikk i barnehagen. HUn snakker om det hver gang hun ser barn med dette på: "Se mamma, stakkars den gutten, han må gå med regnbukse utenpå dressen!"
Det må jo bli veldig tett og klamt, i tillegg til stivt og vanskelig å bevege seg.
Jeg tar med regntøyet hjem når det er blitt vinterdress-vær. Vi har investert en liten formue i en reimatec+ dress, bl.a fordi den er vanntett, og da skal gutten slippe gummibukse utenpå.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:34   #69
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg tar med regntøyet hjem når det er blitt vinterdress-vær. Vi har investert en liten formue i en reimatec+ dress, bl.a fordi den er vanntett, og da skal gutten slippe gummibukse utenpå.

Regnbuksa han hadde i barnehagen hadde blitt ødelagt i går så jeg tok med den hjem, og sendte ikke med han noen ny i dag.
Men vet dem etterlyste regnbuksa flere ganger forrige vinter hvis det var litt bløtt, jeg sa at det ikke var nødvendig fordi dressen var jo vanntett, men det virket ikke som om de trodde på det, mulig de har erfaring med vanlig reimadress, og den er vel bare vannavvisende.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:34   #70
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.876
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Regntøy utenpå en tykk dress er en dårlig løsning, syns jeg. Jentungen min på 13 husker ennå med gru at hun måtte ha regnbuksa utenpå parkdressen da hun fikk i barnehagen. HUn snakker om det hver gang hun ser barn med dette på: "Se mamma, stakkars den gutten, han må gå med regnbukse utenpå dressen!"
Det må jo bli veldig tett og klamt, i tillegg til stivt og vanskelig å bevege seg.
Jeg tar med regntøyet hjem når det er blitt vinterdress-vær. Vi har investert en liten formue i en reimatec+ dress, bl.a fordi den er vanntett, og da skal gutten slippe gummibukse utenpå.

Det kommer an på både regnbuksen og dressen tror jeg. En myk, tynn regnbukse (H&M sin, f.eks) utenpå en Reimatec tror jeg ikke er så hemmende. Men en gammeldags, tykk gummibukse, utenpå bevernylondress, det husker jeg som svært klumpete.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:58   #71
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Og shit jeg håper POP dressen holder mål så ikke jeg har skrytt på meg og driti meg ut.

Gikk det bra, da?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:06   #72
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Gikk det bra, da?

Dæsken døtte altså. Ti unger var ute og "lekte" da jeg kom. Min pluss ni andre. (jepp, jeg måtte telle).
Ni av dem grein og gikk på en måte som tydelig viste hvor våte og kalde de var, noen hadde regntøy og noen hadde bobledresser av typen ikke vanntett.
Min gråt ikke, blid som ei sol. Mest møkkete av alle sammen. Det rant våt sand av både dress og polvotter (troll).
Og under dresse...


...jepp,
HELT TØRR.

Ikke mere regntøy her i gården annet enn på dager som er for varme til vår/høstdress.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:11   #73
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Dæsken døtte altså. Ti unger var ute og "lekte" da jeg kom. Min pluss ni andre. (jepp, jeg måtte telle).
Ni av dem grein og gikk på en måte som tydelig viste hvor våte og kalde de var, noen hadde regntøy og noen hadde bobledresser av typen ikke vanntett.
Min gråt ikke, blid som ei sol. Mest møkkete av alle sammen. Det rant våt sand av både dress og polvotter (troll).
Og under dresse...


...jepp,
HELT TØRR.

Ikke mere regntøy her i gården annet enn på dager som er for varme til vår/høstdress.

Så deilig for deg å vite det! Jeg fikk så vondt av de ni andre da, har du overskudd til å mase litt via FAU eller noe? Det høres jo ut som et håpløst prosjekt, men ...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:18   #74
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Så deilig for deg å vite det! Jeg fikk så vondt av de ni andre da, har du overskudd til å mase litt via FAU eller noe? Det høres jo ut som et håpløst prosjekt, men ...

Det verste er jo at det faktisk ikke er barnehagen i mange av tilfellene. Det er foreldrene, jeg ser det jo på hva de blir kledd på før de går ut. De har ikke annet tøy.
Ungene var forøvrig på vei inn altså, når jeg kom. Men det er ille, jeg synes det er skikkelig ille.
MEN, de burde nok kurses litt i påkledning de som jobber i barnehagen. Og så burde de derpå tatt opp temaet på et foreldremøte. Jeg er sikker på at mange av foreldren ikke gjør sånt med viten og vilje, de kan rett og slett ikke nok om bekledning. Kanskje fordi de sjelden er ute selv.?
Og jeg er også sikker på at barnehagen som regel gjør så godt de kan, men de burde kunne bedre.
Nå har jeg bare hatt barnehageunge i 10 uker og kjenner engasjementet bobler når det gjelder dette så jeg skal nok finne på noe.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 08:23   #75
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Kursing av de ansatte tror jeg så absolutt kunne vært en fordel. Og foreldre i samme slengen. Etter å ha vært litt over et år på småbarn, som gjerne sitter i dammene vil jeg anbefale reima tec, pluss ullklær under. (vi er ikke alltid enige på min avdeling heller)
Og jeg vil ikke anbefale cherrox. Har noen av dere noen sinne prøvd på et par cherrox? Jeg har. Og det er det værste skotøyet jeg noen sinne har hatt på beina, bortsett fra slalomsko. Og det er det de minner om. Slalomsko. De er stive og kalde å gå i. Jeg har liten fot, så jeg brukte cherroxene til min eldste sønn et par timer en dag, for å sjekke. Ble aldri mer cherrox på dem. Ecco goretex derimot har jeg hatt veldig gode erfaringer med. Og helt sikkert mange andre vanntette sko også. Alt er bedre enn cherroxene.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 09:26   #76
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Kursing av de ansatte tror jeg så absolutt kunne vært en fordel. Og foreldre i samme slengen. Etter å ha vært litt over et år på småbarn, som gjerne sitter i dammene vil jeg anbefale reima tec, pluss ullklær under. (vi er ikke alltid enige på min avdeling heller)
Og jeg vil ikke anbefale cherrox. Har noen av dere noen sinne prøvd på et par cherrox? Jeg har. Og det er det værste skotøyet jeg noen sinne har hatt på beina, bortsett fra slalomsko. Og det er det de minner om. Slalomsko. De er stive og kalde å gå i. Jeg har liten fot, så jeg brukte cherroxene til min eldste sønn et par timer en dag, for å sjekke. Ble aldri mer cherrox på dem. Ecco goretex derimot har jeg hatt veldig gode erfaringer med. Og helt sikkert mange andre vanntette sko også. Alt er bedre enn cherroxene.

Jepp. Jeg kjøpte viking thermo ultra, ungen var kald på bena.
Nå er de arkivert.
Jeg kjøpte superfit goretex i går, de sitter på føttene ute nå.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 21:03   #77
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg eller barnehagen som er snål

kursing av ansatte er sikkert smart - det er jo indirekte kursing av foreldre også. I en bhg mine har gått i, tok de uoppfordret opp vinterklær og anbefalte goretex på beina, dress og ull under hvis ungen tåler det. Der de går nå spurte jeg om de hadde noen preferanser, og det var umulig å få noe ut av dem. Jeg er fornøyd med dem i og for seg, men de har litt stor tendens til å "spare" på dressene for å ikke slite på dem. Jeg har gitt beskjed om at jeg gjerne vil ha utslitt dress og utslitte goretexsko.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no