Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 21:51   #61
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.408
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Jeg er enig i at mange ikke er helt nøye med håndvasken. Så det er nok en god ide og heller ikke mye arbeid å bytte ut håndhåndklær oftere enn en gang i uka, selv hos små husholdninger som vår.

Men når det gjelder dusjhåndkle: Er faktisk vokst opp med å bytte hver lørdag. Når var det det ble ekkelt å bytte ukentlig? Bare lurer veldig på dette. Er faktisk vant til at man har hvert sitt ansiktshåndkle og hvert sitt badehåndkle, på den måten tørker man ansiktet sitt på et håndkle som ikke brukes til underliv, behagelig tanke. Ellers har jeg også vokst opp med betegnelsen rompeklut, rett og slett en vaskeklut som ble brukt kun til underlivsvask en gang og deretter lagt i en bøtte. Dette var før alle dusjet daglig.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:56   #62
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Jeg, skifter minst en gang pr. dag. Her blir håndklærne brukt hvis noen søler, særlig når lillemann velter vannskåla til hundene. Da har vi basseng på gulvet.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:56   #63
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.942
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Melder meg inn i griseklubben!

Me too! Jeg er i alle fall miljøvennlig, om ikke annet.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:59   #64
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.497
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Dusjhaandklaer kan jeg gjerne bruke flere ganger. Det forventer jeg ogsaa av gjestene mine. Jeg pleier aa legge frem to store haandklaer per person til dusj hvis vi faar besökn (type langweekend-besök), og har ikke hört noen klager enda. Det er dog mulig at de ikke turde aa klage. :skrape:

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:14   #65
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Paa gjestetoalettet gjör jeg som paa fine hoteller: Jeg har kjöpt en haug med vaskekluter fra IKEA. Disse brettes pent og legges i en kurv paa gjestetoalettet som staar oppaa vasken. Under vasken har jeg en större kurv til brukte kluter. Slik faar hver og en helt rent haandle.

Absolutt å foretrekke!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:46   #66
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Alt av håndklær skiftes daglig, og gjerne oftere om vi har besøk.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:51   #67
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.912
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Jeg er sjuskete, slækk, miljøvennlig og ikke særlig redd for bakterier sånn rent generelt, i grunnen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 23:07   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

2-3 ganger i uka. Nytt dusjhåndkle og vaskeklut hver dag. Er bare blitt en vane å kaste brukte håndklær rett i skittentøyet, som står rett ved siden av dusjen.

Men jeg blir litt nervøs for at folk skal tro vi har det samme håndkleet oppe på toalettet hele tiden, for jeg bruker stort sett samme farge der inne. Har en haug med hvite pene håndklær som pleier å henge der inne etter tur, helt like.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 23:37   #69
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.


Når var det det ble ekkelt å bytte ukentlig? Bare lurer veldig på dette. Er faktisk vant til at man har hvert sitt ansiktshåndkle og hvert sitt badehåndkle, på den måten tørker man ansiktet sitt på et håndkle som ikke brukes til underliv, behagelig tanke. Ellers har jeg også vokst opp med betegnelsen rompeklut, rett og slett en vaskeklut som ble brukt kun til underlivsvask en gang og deretter lagt i en bøtte. Dette var før alle dusjet daglig.

Nemlig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 00:00   #70
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Det henger to håndkler oppe som byttes annenhver dag,

Men dusjhåndkler byttes etter hver dusj, orker ikke ha 6 våte håndklær hengende på badet,dessuten har vi for vane å tørke oss nedentil med håndkle også, så det er ikke noe koselig å kanskje bruke den delen i ansiktet neste gang.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 09:25   #71
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.010
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men jeg blir litt nervøs for at folk skal tro vi har det samme håndkleet oppe på toalettet hele tiden, for jeg bruker stort sett samme farge der inne. Har en haug med hvite pene håndklær som pleier å henge der inne etter tur, helt like.

Det tenker sikkert folk hos oss også. Vi har samme farge på håndklærne som henger framme, og når de vaskes går de i maskinen om morgenen og henges tilbake om ettermiddagen. Sånn gjør vi også med sengetøy, så selv om vi vasker det hver helg, så er det det samme sengtøyet som brukes. :for lat til å brette:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 09:30   #72
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.113
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det tenker sikkert folk hos oss også. Vi har samme farge på håndklærne som henger framme, og når de vaskes går de i maskinen om morgenen og henges tilbake om ettermiddagen. Sånn gjør vi også med sengetøy, så selv om vi vasker det hver helg, så er det det samme sengtøyet som brukes. :for lat til å brette:

Ja vi har alltid et marineblått hånkle på badet og et beige på gjestetoalettet .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 17:38   #73
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er sjuskete, slækk, miljøvennlig og ikke særlig redd for bakterier sånn rent generelt, i grunnen.

Der har du meg og
Tror faktisk det er årsaken til at jeg nesten aldri er syk og (og resten av familien)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 17:42   #74
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Der har du meg og
Tror faktisk det er årsaken til at jeg nesten aldri er syk og (og resten av familien)

Ja, det var et godt poeng! Er slik her også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 18:26   #75
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er sjuskete, slækk, miljøvennlig og ikke særlig redd for bakterier sånn rent generelt, i grunnen.

Du och jag, toffen!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 18:32   #76
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Du och jag, toffen!

Ser ut som vi er flere som kan melde oss inn i den klubben ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 21:16   #77
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Kommer an på bruken, men aldri sjeldnere enn en gang i uka. Et par ganger om dagen på det verste (heldigvis sjelden).

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 21:27   #78
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

På do skiftes minst annenhver dag. Om ungene har hatt besøk så skiftes det når besøket har reist hjem. Fy hvor uhygeniske enkelte 10 åringer er!!

Dusjhånklær brukes et par tre ganger, så fungerer det som håndkle-på-gulvet et par ganger før det vaskes. Eget hånkle til hår og ansikt.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:05   #79
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Jeg har opplevd det samme som deg når jeg har vært på besøk. IIK
De løper nesten ut av doen når jeg lukker opp døra. Lar hendene mine lufttørke jeg da.
Annenhver dag byttes det her. Om vi har hatt gjester eller ungene har hatt besøk inne som har brukt do, skifter jeg når de går.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:14   #80
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter du hånd-håndkle?

Med 3 barn i huset så er det nesten 1 til 5 ganger daglig! Dessverre må jeg si. For det er utrolig irriterende!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no