Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 22:22   #61
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Naar vi har hatt leiebil rundt omkring, har vi alltid faatt godkjent type sete. Dog har vi ikke bakovervendt sete. Det har jeg aldri sett i butikkene her, og visste lite om det för det var "for sent" i form av at han er ble stor til slikt sete.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:24   #62
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Og jeg har forresten ei venninne som bodde i spania med sin baby, og de hadde bakovervendt babysete de, kjøpt der nede.
Og når de drar på besøk nå bestiller de leiebil med sete, og da ringer de og snakker med dem og presiserer bakovervendt sete for større barn osv. og får bilder av setene på mail.
Så det er da mulig.

Ja, det er nok mulig. Noen steder. Hos noen bilutleie-firmaer kanskje, men Jeg har ikke opplevd det i Spania, og vi tok derfor med eget sete til jenta vår. Fungerte helt fint det. Taxisjåføren hadde ikke minste peiling på hvordan han skulle montere det, men det visste vi selv, så det gikk helt fint.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:28   #63
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Naar vi har hatt leiebil rundt omkring, har vi alltid faatt godkjent type sete. Dog har vi ikke bakovervendt sete. Det har jeg aldri sett i butikkene her, og visste lite om det för det var "for sent" i form av at han er ble stor til slikt sete.

Det har vel noe med at det ikke er like vanlig der nede å gjøre.
Det blir jo også mer og mer søkelys på dette nå.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:29   #64
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, det er nok mulig. Noen steder. Hos noen bilutleie-firmaer kanskje, men Jeg har ikke opplevd det i Spania, og vi tok derfor med eget sete til jenta vår. Fungerte helt fint det. Taxisjåføren hadde ikke minste peiling på hvordan han skulle montere det, men det visste vi selv, så det gikk helt fint.

Hun ville ikke ha med sete heller, fordi det da kan bli utsatt for endel støtskader på flyreisa.
Men hun sa også at du faktisk får kjøpt bakovervendte seter i spania og.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:29   #65
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Det har vel noe med at det ikke er like vanlig der nede å gjøre.
Det blir jo også mer og mer søkelys på dette nå.

Det gjör det, heldigvis.

Har Norge forresten endelig tatt "til fornuft" naar det gjelder aa godkjenne de nettene til babyer? Det er jo bare Norge som i det hele tatt tillater slikt, og det overrasker meg siden det er saant sökelys paa sikring av barn der.

Og for de som ikke vet det; Jeg bor i Tyskland selv.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:33   #66
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg kan legge til, slik at andre slipper slike erfaringer, at dette var i Athen. Bilen som hentet oss var visstnok den eneste av 5 taxier i hele Athen som i det hele tatt kunne tilby et slags "barnesete". Dette til tross for at EU reglene er akkurat som i Norge. :roll: I tillegg legger jeg selvsagt til at jeg satt ved siden av han og stöttet opp saa godt det lot seg gjöre. Ingen unnskyldning for "synden", men.. Jeg vet ikke hva dere ville gjort, jeg. Tatt flyet hjem igjen?

Derfor leier vi bil og har med eget sete. Så slipper vi å ta flyet hjem igjen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:34   #67
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Hun ville ikke ha med sete heller, fordi det da kan bli utsatt for endel støtskader på flyreisa.
Men hun sa også at du faktisk får kjøpt bakovervendte seter i spania og.

Jo, men hallo, snakk om å skape seg bekymringer på forhånd da! Skal man lage mer bekymringer og problemer ut av det å reise, så er det kanskje bedre å holde seg hjemme.
Jeg har reist, og reiser MASSE. Jeg har aldri opplevd at noe har blitt ødelagt på fly, men det kan selvfølgelig skje en gang. Jeg kan allikevel ikke bekymre meg for det på forhånd for da blir man jo gal av bekymring. Det ordner seg alltid. Det er alltid seter å få kjøpe om ikke annet, selv i utlandet.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:36   #68
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det gjör det, heldigvis.

Har Norge forresten endelig tatt "til fornuft" naar det gjelder aa godkjenne de nettene til babyer? Det er jo bare Norge som i det hele tatt tillater slikt, og det overrasker meg siden det er saant sökelys paa sikring av barn der.



Klippet fra trygg trafikk;

Gruppe 0

Vekt 0-10 kg, alder 0-ca. 9 måneder

I denne gruppen finnes det tre alternativer for å sikre barna. Bakokvervendt barnestol er tryggest helt fra barnet er nyfødt.


  • Barnestol montert mot kjøreretningen.
  • Babyseng (boxette)
  • Sikkerhetsnett for bruk sammen med barnevognsbag.
Trafikksikkerhetsmessig er det best for barnet å sitte i en bakovervendt spedbarnsstol hvor belastningen ved en kollisjon blir fordelt på hele barnets rygg. Trygg Trafikk anbefaler derfor sterkt å velge bakovervendt spedbarnsstol til de aller minste barna.
Ved bruk av babyseng/boxette eller barnevognsbag med sikkerhetsnett, må disse festes på tvers i bilsetet med hodet inn mot midten av bilen. Ved bruk av bag med sikkerhetsnett må bagen være godkjent for bruk med sikkerhetsnett. Polstringen skal plasseres inne i bagen.



Jeg håper dog de tar til vettet snart, de nettene er jo ikke akkurat bra.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:38   #69
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jo, men hallo, snakk om å skape seg bekymringer på forhånd da! Skal man lage mer bekymringer og problemer ut av det å reise, så er det kanskje bedre å holde seg hjemme.
Jeg har reist, og reiser MASSE. Jeg har aldri opplevd at noe har blitt ødelagt på fly, men det kan selvfølgelig skje en gang. Jeg kan allikevel ikke bekymre meg for det på forhånd for da blir man jo gal av bekymring. Det ordner seg alltid. Det er alltid seter å få kjøpe om ikke annet, selv i utlandet.

Hvis du synes det er så voldsomt vanskelig og problematisk å tenke på at et sete kan bli støtskadd under flyreisa, så lar du vær.
Andre får gjøre det de vil, eller det som trengs, for dems samvittighet.
Det er jo ikke akkurat noe hemmelighet at seter kan få støtskader, usynlige sådan, som gjør de mindre sikre. Hvorfor tror du man skal bytte ut seter etter den minste lille kollisjon/sammenstøt?
Tror ikke venninna mi synes det var noe problem gitt.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:51   #70
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Hvis du synes det er så voldsomt vanskelig og problematisk å tenke på at et sete kan bli støtskadd under flyreisa, så lar du vær.
Andre får gjøre det de vil, eller det som trengs, for dems samvittighet.
Det er jo ikke akkurat noe hemmelighet at seter kan få støtskader, usynlige sådan, som gjør de mindre sikre. Hvorfor tror du man skal bytte ut seter etter den minste lille kollisjon/sammenstøt?
Tror ikke venninna mi synes det var noe problem gitt.

Repeterer det jeg skrev i forrige innlegg....

Jeg synes forøvrig IKKE det er spesielt voldsomt vanskelig og problematisk å tenke på det. Går utifra at det var det du mente....
Man kan ikke ta sorgene på forskudd, lil'c. Du blir jo utslitt av alle disse tankene dine mener jeg... Det er faktisk godt ment. Du virker helt overstressa av dette med å reise/barnesikring i forbindelse med reise osv.
DERSOM man sender bilsetet som spesialbagasje har man handlet i god tro, og det skal fungere. Dessverre skjer det unntak, men man har handlet i god tro allikevel.
DERSOM setet blir ødelagt får man kjøpe nytt. Reiseforsikringen dekker skade på bagasje, og dersom man flyr med et seriøst flyselskap, dekker de skadede gjenstander/ødelagte gjenstander.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:59   #71
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg synes forøvrig IKKE det er spesielt voldsomt vanskelig og problematisk å tenke på det. Går utifra at det var det du mente....
Man kan ikke ta sorgene på forskudd, lil'c. Du blir jo utslitt av alle disse tankene dine mener jeg... Det er faktisk godt ment. Du virker helt overstressa av dette med å reise/barnesikring i forbindelse med reise osv.
DERSOM man sender bilsetet som spesialbagasje har man handlet i god tro, og det skal fungere. Dessverre skjer det unntak, men man har handlet i god tro allikevel.
DERSOM setet blir ødelagt får man kjøpe nytt. Reiseforsikringen dekker skade på bagasje, og dersom man flyr med et seriøst flyselskap, dekker de skadede gjenstander/ødelagte gjenstander.

Hvorfor i all verden skriver du det der til meg?
Jeg har da ikke dratt noe sted.
Jeg snakket om ei venninne over her, det skrev jeg jo.
Jeg får uansett ikke dratt noen steder med mitt syke barn som krever umiddelbar nærhet av et sykehus som kjenner henne.
Og slik vil det være til hun blir stor nok for beltestol, og muligens flere år til, så jeg bekymrer meg ikke for reiser og sikring i bil i utlandet.
Jeg hadde dog gjort det, om jeg skulle noe sted, men det skal jeg altså ikke.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 00:01   #72
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Statistikker paa dette har jeg heller aldri sett. Enig i at det virker logisk at busser faar mindre smell hvis de kraesjer med biler, men i buss er man jo (som oftest) ikke sikret I DET HELE TATT, og man kan godt se for seg et barn fly noen meter gjennom luften hvis bussen bremser hardt.

http://prosjekt.vestforsk.no/nsb/download/notat1_00.doc

Se s 49.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 00:10   #73
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Jeg får ikke lov å åpne den safran, hva står det der?

Det er jo en mulighet å spenne barnet fast til seg selv med en meitai foreks. forøvrig, og sette seg bakovervendt, og holde seg godt fast.
(ikke at de er lagd for kollisjon el. men da flyr kanskje ikke barnet ut av armene dine i hvertfall, og du har gjort ditt)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 00:24   #74
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

lil'c: Det står at skader per mrd km ved bruk av bil er 242,68 og buss 63,82. Tog er 8,73. (10 års-statistikk)

Størrelse beskytter.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 00:41   #75
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 00:43   #76
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Hvorfor i all verden skriver du det der til meg?
Jeg har da ikke dratt noe sted.
Jeg snakket om ei venninne over her, det skrev jeg jo.
Jeg får uansett ikke dratt noen steder med mitt syke barn som krever umiddelbar nærhet av et sykehus som kjenner henne.
Og slik vil det være til hun blir stor nok for beltestol, og muligens flere år til, så jeg bekymrer meg ikke for reiser og sikring i bil i utlandet.
Jeg hadde dog gjort det, om jeg skulle noe sted, men det skal jeg altså ikke.

Hvorfor jeg skriver det til DEG?
Ta en titt tilbake til dine egne innlegg da, så ser du! Du engasjerer deg som om det skulle være din reise det var snakk om. Du skaper og lager bekymringer som det ikke er grunn til, og enda mindre grunn dersom du lager de på vegne av andre, som da tydeligvis er grunnen, ettersom du poengerer så veldig at det ikke er deg selv som skal reise.
Det er ingen grunn å krisemaksimere, det er poenget mitt, og det føler jeg kanskje du gjør litt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 00:48   #77
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hvorfor jeg skriver det til DEG?
Ta en titt tilbake til dine egne innlegg da, så ser du! Du engasjerer deg som om det skulle være din reise det var snakk om. Du skaper og lager bekymringer som det ikke er grunn til, og enda mindre grunn dersom du lager de på vegne av andre, som da tydeligvis er grunnen, ettersom du poengerer så veldig at det ikke er deg selv som skal reise.
Det er ingen grunn å krisemaksimere, det er poenget mitt, og det føler jeg kanskje du gjør litt.

Jeg presiserte da tydelig flere ganger at det ikke var jeg som dro, når jeg fortalte om min venninne som tok sine forhåndsregler.
Så skriver du at jeg blir utslitt av de tankene der.
Doh.

Ja, zol ble nok så bekymra nå at hun blir hjemme istedet

Jeg krisemaksimerer ikke, jeg diskuterer, jeg synes det er morro sjø, særlig når andre reagerer litt. Det er da meningene kommer fram.
Jeg bryr meg vel ikke om zol så tar ungen på fanget bakpå en moped, men jeg håper hun ikke gjør det.

Og det er ikke ting man ikke burde tenke på nei, det burde man faktisk, og hvis du har lest hele tråden ser du at zol har tenkt på det med støtskader bla. allerede.
Stikka sa jo da, at hun heller ville brukt et sete som kanskje var blitt støtskadd enn ikke noe sete, og det hadde kanskje jeg og gjort hvis det var eneste alternativ.
Men det kan jo være det finnes fler.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 02:06   #78
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Jeg presiserte da tydelig flere ganger at det ikke var jeg som dro, når jeg fortalte om min venninne som tok sine forhåndsregler.
Så skriver du at jeg blir utslitt av de tankene der.
Doh.

Ja, zol ble nok så bekymra nå at hun blir hjemme istedet

Jeg krisemaksimerer ikke, jeg diskuterer, jeg synes det er morro sjø, særlig når andre reagerer litt. Det er da meningene kommer fram.
Jeg bryr meg vel ikke om zol så tar ungen på fanget bakpå en moped, men jeg håper hun ikke gjør det.

Og det er ikke ting man ikke burde tenke på nei, det burde man faktisk, og hvis du har lest hele tråden ser du at zol har tenkt på det med støtskader bla. allerede.
Stikka sa jo da, at hun heller ville brukt et sete som kanskje var blitt støtskadd enn ikke noe sete, og det hadde kanskje jeg og gjort hvis det var eneste alternativ.
Men det kan jo være det finnes fler.

Jo du krisemaksimerer. Kanskje på vegne av andre, kanskje på vegne av deg selv, men likefullt.
At du ikke enig i det selv, er veldig greit og forståelig det og.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 07:05   #79
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jo du krisemaksimerer. Kanskje på vegne av andre, kanskje på vegne av deg selv, men likefullt.
At du ikke enig i det selv, er veldig greit og forståelig det og.


Da sier vi det sånn.
Fint at man kjenner hverandre så godt etter slike diskusjoner så man kan uttale seg om hverandre slik


Sist redigert av lil'c : 30-01-07 kl 07:48.
lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 10:11   #80
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jo du krisemaksimerer. Kanskje på vegne av andre, kanskje på vegne av deg selv, men likefullt.
At du ikke enig i det selv, er veldig greit og forståelig det og.


Ja det syns jeg også. både i denne og som oftest mange andre diskusjoner.. men det er jo det som er så morro med innleggene dine, Lil'C.

Uansett. syns også det blir litt mye stress her nå. Enten tar man med seg eget bilsete eller så stoler man på bilutleiefirmaet på ferie stedet.
Case closed.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no