Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-08, 13:46   #61
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.524
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Avalon i Karl Johan, Outland på Oslo S

Tenker du på den på Paleet? Den har blitt til Outland, den også. Avalon eksisterer kun som nettbutikk nå, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 13:46   #62
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Avalon i Karl Johan, Outland på Oslo S

På Paléet tenker du? Det er Outland som har overtatt der nå. Eller tuller jeg nå?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 13:47   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.524
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 14:13   #64
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Dere har rett begge to, glitter og Esme, jeg var der i forrige uke

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 14:34   #65
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Vi er fornøyde med vaskenøttene våre. Føler klærne blir rene og pene. Tidligere brukte jeg flekkfjerner og Zalo på vanskelige flekker. Nå bruker jeg gallesåpe som fungerer vel så bra.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 14:46   #66
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Vi er fornøyde med vaskenøttene våre. Føler klærne blir rene og pene. Tidligere brukte jeg flekkfjerner og Zalo på vanskelige flekker. Nå bruker jeg gallesåpe som fungerer vel så bra.

Hva, her diskuterer vi jo bøker?
Ja, dere har selvsagt rett; Avalon på Paleet har blitt Outland. :Skammer meg:

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 14:47   #67
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Vi er fornøyde med vaskenøttene våre. Føler klærne blir rene og pene.

Hva tenker du når du har lest om denne testen da? Om du er fornøyd med resultatet så er det jo faktisk like greit å skippe nøttene også, og bare bruke vann.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 14:51   #68
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Nå er det vel ingen som er frivillig tøff i DW. Utenom Cpt Carrot, kanskje.

Retter på meg selv: i en nevekamp ville Cohen og the sweeper slått jernmenner, stålmenner og de fleste andre ned i støvlene.

Fabler er veldig bra, eneste grunn til at jeg fortsetter å kjøpe Nemi hver gang det kommer. Men originalene er sinnsvakt dyre?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 14:56   #69
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Men originalene er sinnsvakt dyre?

Om du kjøper på amazon så koster den første av samlingene ca 10 dollar, altså 50 kroner + frakt, på outland koster de mellom 149 og 179 kroner.

Men i hver av samlingene så er det jo mange av episodene i Nemi, og de koster jo noe de også? Hvor mange Nemiblader tok det før man kom igjennom den første historien, den hvor Rose forsvant?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 15:04   #70
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Jeg bruker ikke vaskenøtter. :forstyrrer: Jeg aner virkelig ikke hva dere prater om.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 16:31   #71
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.524
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Fabler er veldig bra, eneste grunn til at jeg fortsetter å kjøpe Nemi hver gang det kommer. Men originalene er sinnsvakt dyre?

Esme kom med mange gode argumenter, jeg har ett til: Den er innmari mye bedre på engelsk. Jeg syns ikke 150,- for en forholdsvis tykk bok med 5-8 av bladene er så ille, Nemi inneholder jo ikke ett blad engang og koster bortimot 50,- (?).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 16:40   #72
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Retter på meg selv: i en nevekamp ville Cohen og the sweeper slått jernmenner, stålmenner og de fleste andre ned i støvlene.

Støttes. Og produsert flere minneverdige replikker underveis.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 17:16   #73
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om du kjøper på amazon så koster den første av samlingene ca 10 dollar, altså 50 kroner + frakt, på outland koster de mellom 149 og 179 kroner.

Men i hver av samlingene så er det jo mange av episodene i Nemi, og de koster jo noe de også? Hvor mange Nemiblader tok det før man kom igjennom den første historien, den hvor Rose forsvant?

Jeg har sikkert regna om fra australske pund til gamle italienske lire, for sist jeg sjekket prisen fikk jeg den til å bli 4-500 NOK. 50 kr er overkommelig

Jeg syns oversetteren har gjort en ganske bra jobb med fabler. Ikke at jeg vet hvordan originalen er, men vanligvis pleier jeg å reagere på dårlige oversettelser.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 00:46   #74
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

1 kg vaskenøtter til ingen nytte Veldig synd egentlig, men ok.... Jeg pløsa ikke på med kjemikaler den perioden ihvertfall.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 00:55   #75
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Jeg ble reddet i siste liten, skulle bestille 4 kg på ebay i denne uka. Takker og bukker!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 14:38   #76
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Æsj.

Som Zol har jeg opplevd at vaskenøtter tar grønske og blod. Det gjør ikke vann. Men altså; jeg har vært fornøyd og kommer nok uansett ikke til å gå tilbake til vanlige vaskemiddelmengder eller vanlige vaskemiddeltyper.

Jeg har begynt å bruke ecover i oppvaskmaskinen og det går veldig greit. Kanskje jeg kan bruke en kombo av gallesåpe (som virkelig er en knallbra flekkfjerner) og ecover vaskemiddel? Og mye mye mindre vaskemiddel enn tidligere. Jeg har uansett spart naturen for store mengder såpe det siste året, klærne våre er like rene som andres og inegn klør. Ergo, vi er kommet et steg lenger.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 15:49   #77
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Forsøkte å vaske smekkene og klutene til lillemor med bare vannn på 60 i går - de ble ikke helt rene. Kommer dermed til å fortsette med nøttene mine.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 16:36   #78
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Jeg er også litt i stuss. Har ikke fått tak i Forbrukerrapporten enda, men er det sånn at det ikke nødvendigvis er flekker det står på men at skitten blir fordelt i stedet for å forsvinne eller at det legges igjen avfallsstoffer fra nøttene?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 20:10   #79
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Jeg er fornøyd med vaskenøttene jeg, og jeg bruker den sammen med gallesåpe på de "vanskelige" flekkene. Så lenge jeg ser det fungerer, så fortsetter jeg med vaskenøttene.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:34   #80
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.340
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerrapporten: Rent vann gir bedre vaskeresultat enn vaskenøtter

Hvor får man kjøpt denne gallesåpen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
tegneserier, test av vaskemidler


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no