Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte vasker dere vinduer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 08:01   #61
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Opprinnelig lagt inn av Oyoy, her.

22 vinduer i rekkehus, hvordan i alle dager har de fått plassert alle dem? Vi har hekkehus som er større enn deres, og bare 5 vinduer, takk, takk, takk.

Vi har også 22 vinduer i rekkehuset vårt. Tror det har med at de som bodde her før oss bygde på ett soverom, og en stor stuedel. I den nye stuedelen satte de opp 9 vinduer.......(De var glade i dagslys, for å si det sånn)

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 08:09   #62
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Vi vasker vinduene utvendig en gang i året, på våren. Innvendig tar vi alle vinduene to ganger i året, de vinduene der vi oppholder oss mest får en omgang med kluten ca en gang i uka.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 11:08   #63
Margareth
Lattermild "tøysetante"
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 13
Margareth er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Det er ganske ok å vaske vinduer når de er skikkelig møkkete, syns jeg. Mine tas nok ikke mere enn to ganger i året. Men så var det spørsmålet; vasker dere, eller "finpusser" dere vinduene, slik som gamledagers plikttro husmødre?
Personlig finner jeg glede og stolthet i blanke og fine vinduer, men det holder aldri lengre enn til når solen skinner på dem...da kommer stripene frem i mengder. Så jeg nøyer meg med å få bort forurensningen med såpe og varmt vann, og ellers ta dem så godt som jeg klarer. Jeg kan ikke være perfekt hele tiden.

Margareth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 12:02   #64
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Tja. Det blir nok ikke særlig oftere enn to ganger i året, tror jeg. Tar jo innvendige fingermerker og sånt litt oftere da, etter behov. Vi har :regner kjapt: ikke mindre enn 37 vinduer i huset, ca. en tredel av disse går mer eller mindre fra gulv til tak. Det sier seg selv at det er en viss jobb å gå runden med vaskebøtte & nal.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 12:03   #65
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?



IKKE ofte..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 12:08   #66
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.265
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Opprinnelig lagt inn av Oyoy, her.

22 vinduer i rekkehus, hvordan i alle dager har de fått plassert alle dem? Vi har hekkehus som er større enn deres, og bare 5 vinduer, takk, takk, takk.


Skavise.

Stua: To store langt oppå veggen mot et høyt skråtak, tre "vanlige" vinduer på motsatt vegg og et i verandadøren pluss et stort ved siden av verandadøren.
Kjøkken: Tre vanlige vinduer ved siden av hverandre.
Soverom 1: Fire vinduer, et vanlig, to små og et laaangt.
Soverom 2: Som over
Soverom 3: Et vanlig vindu og to mindre.
Gang/ bod: Et lite vindu.

Blir ikke det 22, da?

Vi bor i et byggefelt som er noe underlig arkitektonisk sett, uten at jeg vil legge ut bilder av det her. Det er også vinduer innendørs, et lite over hver dør, og det er nokså irriterende.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 15:02   #67
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Ca 1 gang i måneden, har også vinduer som må vaskes ofte (leilighet i 1 etasje på bakkeplan), og vi har 13 vinduer, hvorav 3 stk er veldig store. Etter at jeg kjøpte jif vinduskitt har vaskingen gått sååå mye bedre, vinduene blir skikkelig rene, og det er lett å gjøre rent. Vi flytter om to små uker, og da får vi 14 vinduer fordelt på 3 etasjer (1 vindu som er ganske stort), håper at jeg klarer å holde 1 gang i måneden.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 15:07   #68
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.006
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Har dere seks vinduer? Vi har 22 bare i vårt 100 kvm store (lille) rekkehus!

Det er sjelden det er noe særlig mer i 63 kvm store Obos-leiligheter fra femtiåra.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har også seks, tror jeg? Eller er det bare fem? Jo, fem; to på stuen, ett på soverommet, ett på podens rom og ett på kjøkkenet. (Ikke at vi vasker dem noe oftere av den grunn.)

Hah, vi har flere vinduer enn dere selv om dere har minst 30 kvm større leilighet!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 15:11   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.265
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Jeg lurer på om det bare er vi som har sykt mange vinduer...

(Og, ja, det er nok mye med fire vinduer på hvert soverom, på to av dem er de til og med på to ulike vegger, og jeg hadde aldri valgt det sånn selv).)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 15:43   #70
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Utsiden: 2-4 ganger i året.

Innsiden: 1 gang i måneden (ca)

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 16:11   #71
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Det føles som det gjøres alt for ofte, men det ser ut som det gjøret alt for sjelden.
Vi har hund som elsker å sitte og se ut gjennom stuevinduene, så de blir fulle av nesemerker i en viss høyde. Halve problemet er nå løst ved å sette sofaen slik at han bare kommer til to vinduer.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 16:13   #72
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.994
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hver gang jeg er høygravid. Man kan jo ikke ta med nyfødt barn hjem til leilighet med skitne vinduer.

Joda, det går aldeles utmerket, på samme måte som at jeg aldri har vasket vinduer 16. mai, eller i oktober heller, for den del.

Nå har jeg talt (telt?) etter fattig evne her, og har kommet opp i 25 vinduer, hvorav fem av dem er dritsvære. Vi har bodd her i snart tre år, alle er vasket utvendig to ganger og halvparten en gang ekstra.

Med andre og færre ord; ytterst sjelden. Og jeg er ikke spesielt stolt av det, bare nokså lat og dårlig(hus)morTM.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 16:23   #73
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.794
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

I fjor vasket jeg dem to ganger - til sommer og rundt jul en gang. Det definerer jeg som en bragd for meg å være, men en gang i året blir de nok vasket altså. (Iallefall de fleste) Vi har 19 vinduer + 2 verandadører - jeg synes jeg er kjempeflink!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 16:25   #74
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

På sommmeren så vasker jeg de ganske ofte, kanskje 2 ganger pr måned, blir ikke så ofte resten av året. Om jeg skal si jeg har en husmorting jeg syntes er helt grei, så er det vindusvask. Kan hende jeg ombestemmer meg nærmere sommeren...

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:14   #75
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.963
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vi har pleid å ha et gjennomsnitt på ett vindu i året (vi har seks), men i sommer fikk mannen plutselig ånden over seg og tok alle. Så det blir nok lenge til neste gang.



Jeg tror vi har et snitt på to eller tre. Vi har 12 vinduer, medregnet dører med glass (takk for den - nå måtte jeg telle også), men til gjengjeld er de gode og gammeldagse. Dvs. doble, koblede og delte. Jeg mener også bestemt at mannen tok alle i 1. etasje sist - i fjor sommer en gang ...

__________________
"Vi leser for å vite at vi ikke er alene." C.S. Lewis
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:56   #76
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

Jeg har forøvrig aldri vasket vinduer... det er mannen sin jobb.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 12:44   #77
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere vinduer?

To ganger på fire og et halvt år. Nei, nå lyver jeg. Det var bare stue- og kjøkkenvinduene. De på soverommene er vasket én gang.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no