Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tør du gå på villis?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-21, 22:44   #61
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nei.
Den eneste isen jeg går på er den som er sprøytet på fast underlag.
Som 7-åring opplevde jeg å se og måtte håndtere at min lekekamerat gikk gjennom isen og druknet. Jeg og to andre barn prøvde å få han opp, vi løp til nærmeste hus etter hjelp, så karene i bygda prøvde å lete, og sist, redningshelikopter som kom og redningsmannen som dro min døde venn opp.
Mitt forhold til is har etter det vært helt irrasjonelt , men sånn ble det bare etter den opplevelsen.

For en grusom opplevelse. Du har opplevd det verste som kan skje på is, og da kalibrerer du deretter. Det er ikke irrasjonelt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 22:51   #62
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.190
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Jeg har faktisk vært så preget av det at når barna mine skulle ha skøytedag så fikk de hjemmedag, jeg klarte ikke å sende de avgårde. H
Heldigvis så er de beste skøyteplassene i området mitt nå med fast grunn under, det er godt å vite når barnebarna er ute på skøyter.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 22:57   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.540
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har faktisk vært så preget av det at når barna mine skulle ha skøytedag så fikk de hjemmedag, jeg klarte ikke å sende de avgårde. H
Heldigvis så er de beste skøyteplassene i området mitt nå med fast grunn under, det er godt å vite når barnebarna er ute på skøyter.

Skjønner deg godt!

Jeg har såååå lite lyst å sende yngste på skøyter i morgen kveld med speideren. Tre-fire voksne og femten barn. Vannet der de skal er dypt og det er mørkt. Hadde vært bedre om de dro til skøytebanen i byen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 23:05   #64
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

For en grusom opplevelse, Nextlife. Klart det preger deg å ha opplevd noe sånt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 23:16   #65
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Er mange år siden jeg har vært ute på islagte vann, men hadde ikke vært redd for å gjøre det nei. Islagt fjord derimot, det hadde ingen fått meg utpå.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-21, 23:39   #66
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.219
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Jeg elsker villis.

«Det finnes ikke sikker is, bare sikre isgåere». Man må bruke hodet. Ved Kalvøya kommer sandvikselva ut, det er klart det ikke er sikker is akkurat der.

Og vi har på oss ispigger. Det bør alle ha.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 00:00   #67
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Jeg mener at Isoppsynets melding kun nevnte sperrebånd. Men nå ser jeg i Budstikka noe om stolper og pinner. Men hvordan ser disse ut? Vi fikk forbi en stolpelignende ting, husker jeg. Og vi gikk inn mot land et sted og rastet på en benk som sto på isen. Det var mye folk der, men kanskje det var utrygt? Jeg savner en beskrivelse av hva som menes med merket rute, egentlig. Litt kjipt å lese om ditt og datt i ettertid som jeg ikke fant info om på nett i forkant.

Og jeg noterer meg ispigger på handlelista til neste tur. Om det blir noen neste tur. Ble litt usikker nå, kjenner jeg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 00:54   #68
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Jeg trives best med is på fast underlag. Gikk mye på villis som barn og husker knakingen som isen gav fra seg, det syntes jeg var skikkelig skummelt.

Nextlife, for en grusom hendelse og opplevelse.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 01:12   #69
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.835
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Vet ikke helt hva dere mener med villis, men vi både fisker på isen, går på ski eller truger over islagte vann og henter vann på islagte vann.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 03:28   #70
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.158
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg var på skøyter på fjordisen for alle første gang i gang. Gikk fra Kadettangen og utover. Jeg hadde ringt Isoppsynet på forhånd, og meldingen der sa at isen var trygg så lenge man fulgte merket løype. De sa at merket løype var avgrenset med bånd, og jeg så ikke bånd noen steder, så vi holdt oss tydeligvis innenfor trygt område. Jeg blir nesten litt sur når media får det til å framstå som at alle på fjorden i dag var gærninger som lekte med livet.

Hvor var denne råken, forresten?

Høyre side av Kalvøya og området rundt broen er alltid utrygt, i tillegg til boblehavner. Det var mange folk mellom elveutøp og Kalvøya, helt utrolig- i negativ forstand. Jeg gikk fra Høvikodden til Kjeholmen, sånn ca ved juletrær, så ingen sperrebånd. Et barn datt uti på grunna ved land, i en råk som var åpen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 07:08   #71
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Jeg går ikke på villis, som jeg tolker som is jeg ikke kjenner derav vill. Men jeg går på vann ja. Målt og sikker. Det er jeg oppvokst med, barneskolen grenset til det vannet vi pleide gå på. Brannvesenet målte og det var strengt forbudt å gå utpå før der var varslet. De hadde over 10 cm som grense før de sa den var trygg, for neste friminutt var hele skolen utpå. Det ble varslet over høytaleren.
. Vi gikk på skøyter der på kveldene når det var is. Og visste at det var et område vi ikke skulle gå.

Nå har vi et lite vann som ganske fort blir trygg is på. Og et større som krever mye lenger tid og har et område hui den ikke blir helt trygg.

Jeg går ikke på isen før den er målt. Men det er flere som er erfaren i måling av isen som gjør der og skriver på den lokale fb gruppa hvor de har målt og hvor tykt det var.
. Jeg elsker å gå på skøyter, og helst da litt større enn det lille vannet her, men det er ikke så ofte det store blir trygt.

Og akkurat nå ligger isen under rundt en halv meter snø, så da er det ikke så fristende å gå på skøyter.

Konklusjon, jeg går ikke på villis, men jeg går på naturlig is når den er trygg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 01-02-21 kl 08:03.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 07:09   #72
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.030
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

For en fæl opplevelse, Nextlife. Selvfølgelig bærer man det med seg videre.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 08:28   #73
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Høyre side av Kalvøya og området rundt broen er alltid utrygt, i tillegg til boblehavner. Det var mange folk mellom elveutøp og Kalvøya, helt utrolig- i negativ forstand. Jeg gikk fra Høvikodden til Kjeholmen, sånn ca ved juletrær, så ingen sperrebånd. Et barn datt uti på grunna ved land, i en råk som var åpen.

Vi gikk også til Kjeholmen. Vi var ikke verken nær broen eller på høyre side av Kalvøya, heldigvis. Men er det sperret der? Jeg tenker at det er litt dumt om det bare antas at folk vet om elveutløp og slikt.

Også måtte jeg google ordet "boblehavn". Hilsen Divine som ikke har vært i en fritidsbåt siden eh ... 2012 eller noe.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 08:57   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.661
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Vill og vill fru blom, vi har vært mye på skøyter på et par av vannene i marka, men der er det tilrettelagt av frivillige som har god kompetanse på dette, måler stadig istykkelse og kjører med maskiner for å skrape og lage baner og flater. Mens det ellers er 10 cm tykkelse som regnes som sikker is tilrettelegger ikke disse, eller anbefaler ferdsel før det er 15 cm. Delvis fordi de skal kjøre med tunge maskiner, og delvis fordi det potensielt kan være mange der på en gang. Derfor har jeg aldri følt meg utrygg der. Vi går aldri utenfor de tilrettelagte banene og løypene. Skolene i nærheten bruker også disse vannene til tur- og skøytedager.

Jeg synes det ser veldig fint ut å gå lange turer på naturis på større vann, hvor det ikke er tilrettelagt på samme måte, og jeg ønsker meg egentlig turskøyter, slike du kan bruke med vanlige skisko. Hvis jeg kommer så langt at jeg gjør det noen gang kommer jeg også til å skaffe meg sikkerhetsutstyr som kasteline og ispigger, samtidig med skøytene. Den frivillige gjengen nevnt over her, som tilrettelegger på nærmeste vann, kjører også kurs i redning og ferdsel på naturis, så det vil i tilfelle også være aktuelt å delta der. Vi får se, kanskje jeg våger meg på dette neste vinter.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 09:07   #75
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.876
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Jeg går helst ikke på skøyter, men resten av familien gjør. På lørdag krysset datter (14) med venninne Svelle, en liten og meget grunn del av Øyeren, fra Fetsund til Rælingen. I går gikk mann og samme barn fra Fetsund og hjem til Lillestrøm og tilbake - nesten halvannen mil. Med unntak av to dager med et par varmegrader for 10 dager siden har det vært 10-17 minus konstant her i én måned, og vannet er som sagt grunt, så dette mener jeg blir noe helt annet enn å gå på fjorden. Det er nesten så jeg kunne ha våget det selv.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 09:15   #76
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.849
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Jeg går på vann i marka når det har vært kaldt lenge. I helgen snakket meg med isfiskere som sa det var minst 20-25 cm tykk is på mitt vann. Det jeg er redd for er elveløp og andre steder der isen ikke er like tykk.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 09:16   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.661
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Ja, fjorden her fryser ikke da, så den vil det aldri være aktuelt å gå på.

Men vannene som er aktuelle er også mer enn dype nok til å drukne i, det nærmeste vannet, som er relativt lite, er ca 10 meter dypt, og det har druknet folk der. Men bare om sommeren, så vidt jeg vet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 09:19   #78
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Hm, jeg har aldri tenkt over at å gå på naturis er noe så mange prinsipielt ikke gjør av frykt. Man skal ha stor respekt for islagt vann og vite hva man gjør, så klart, men å ikke tørre å la andre gå på ski i nyoppkjørte løyper eller på nybrøytede skøytebaner? Eller i områder som er sjekket og tydelig merket av kommunen? Det overrasket meg.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 09:41   #79
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

Villis
Vi har hytte ved vann - der går jeg utpå om det har vært kaldt lenge. (nå har det vært minusgrader godt under null i en måned - nå kan det være aktuelt, - Det er veldig gøy å gå på isen når den er uten snø og man kan møte på en og annen innfosset fisk på veien - jeg går dog ikke langt ut - så jeg er en pyse.

En kollega av meg er veldig aktiv i turforeninga her i byen - hun holder kurs på turskøyter i marka - det ser innmari fint ut ut fra bildene hun legger ut.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 09:42   #80
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tør du gå på villis?

JEG skiller på "villis" som jeg ikke synes er et ord som betyr det samme som "naturlig is" så om Hi mente naturlig is med "villis*" så var det ikek et godt ord synes jeg.
VILLis må være den som er ukjent og vill, den som er målt og kjent er "tam, ikke vill", så det så.

Jeg klapper ikke en ulv. Den er vill. Men en tam hund som noen jeg kjenner har kontroll på, den kan jeg kose med. Jeg går ikke på vill is jeg ikke kjenner, men trygg is noen jeg kjenner har kontroll på (tykkelsen av) går jeg gjerne på.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no