Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du brus?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Drikker du brus?
Ja, hver dag eller så og si hver dag 61 34,08%
Nei, aldri 22 12,29%
Ja, kun sukkerfri 91 50,84%
Ja, kun med sukker 11 6,15%
Ja, spiller ingen rolle om det er med eller uten sukker 7 3,91%
Ja, men bare i helgene eller svært sjelden 43 24,02%
Farris 12 6,70%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-23, 23:18   #61
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.975
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du brus?

Nei, aldri. Altfor søtt for meg, og kunstig søtstoff smaker høgg okke som.

Jeg elsker Farris/Bris/kullsyre, og drikker det hver dag. På julaften blander jeg litt julebrus i kullsyrevannet mitt

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-23, 23:21   #62
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.853
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du brus?

Jeg drikker brus uten sukker, men begrenser det til helgene. Stort sett.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 03:18   #63
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du brus?

Kun brus med sukker, hater sukkerfritt. Kanskje ett glass i uka - men tilsvarende mengde boblevann nesten daglig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 04:57   #64
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikker du brus?

Masse boble vann, men aldri brus

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 07:35   #65
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du brus?

Jeg drikker litt Cola Zero hver dag. Jeg drikker svært sjelden andre brustyper. Sukkerbrus klarer jeg ikke, Farris og annet boblevann synes jeg bare er bittert og fælt og Pepsi Max er udrikkelig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 06-03-23 kl 08:16.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 08:06   #66
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.816
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du brus?

Fant egentlig ikke noe godt alternativ her. Krysset av for "Ja, men bare i helgene eller svært sjelden"
Det blir nok mest det siste. I hvert fall mye sjeldnere enn hver helg.
Jeg drikker brus en sjelden gang hvis det er noe selskap eller vi er ute på noe (og jeg ikke drikker alkohol).

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 08:08   #67
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.481
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker du brus?

Drakk mye sukkerfri brus i mange år. Ulike typer men ofte 1,5 liter hver dag. Slutter med det i januar og gikk over til sodastream boblevann, noen ganger blandet med fun light eller zerooh saft

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 08:28   #68
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.931
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker du brus?

I praksis aldri, dvs. muligens en eller to ganger i året.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 08:39   #69
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikker du brus?

Eg drikk Pepsi Max i helgene. Sånn ca 1.5 liter fordelt over fredag, lørdag og søndag.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 10:16   #70
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.238
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du brus?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Poll kommer. Du kan velge flere valg for å få dekket sukkerfri eller sukkerbrus.

Inspirert av en annen tråd der brus ble nevnt. Jeg har ikke klart å dekke alle eventualiteter, så spesifisert gjerne i tråden.

En sjelden gang, typ på tur eller når jeg er litt hungover. Stort sett cola zero.

Det skjer en sjelden gang at jeg går for iskald sukkercola. Det er typisk etter lange kraftanstrengelser, som når jeg løper langturer i varmen opp mot maratonløping. Det er helt SYKT godt da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 10:16   #71
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du brus?

Jeg drikker brus sjeldnere enn en gang i uken. Sukkerbrus er for søtt, og bortsett fra pepsi max eller cola zero smaker alle sukkerfrie bruser høgg.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 10:26   #72
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du brus?

Ja, men litt for mykje. Drikk kun sukkerfri brus og ikkje Pepsi Max. I perioder der vi har kjøpt PMax i staden for Cola Zero merker eg at alle i familien drikk mykje meir brus, eg er sikker på det noko mystisk i den brusa Derfor har eg lagt ned forbud på Pmax i heimen, i alle fall frå mi lommebok.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 10:39   #73
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.936
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du brus?

Veldig sjelden. Jeg er ikke spesielt glad i brus. Jeg er veldig glad i vann med kullsyre og drikker mye av det. Også delvis blandet med sukkerfri saft. Så jeg antar at det blir som en sukkerfri brus. Jeg opplever det likevel som friskere

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 10:58   #74
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du brus?

Hver dag. Stort sett bare cola zero, men noen ganger div andre sukkerfri brus. Pepsi Max drikkes kun hvis det er krise, det smaker ikke godt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 11:01   #75
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.353
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker du brus?

Var litt kjapp, og så ikke at det var flervalgs. Trykket av for Hver dag..... Skulle også ha krysset av for Kun sukkerfri, og da helst Pepxi Max.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 11:08   #76
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 844
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Drikker du brus?

Etter at det kom ny smak på Cola uten, slik at jeg faktisk klarer å drikke sukkerfri brus, har det blitt alt for mye Coladrikking 🙈
Da jeg kun drakk sukker-Cola måtte jeg begrense det fordi jeg ellers ville få i meg horrible mengder sukker.
Prøver å holde arbeidsdagen brus-fri, men siden jeg ikke drikker kaffe blir det å ty til Cola de dagene hodet er totalt bomull pga trøtthet etter lunsj

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 12:12   #77
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du brus?

Jeg drikker Pepsi Max daglig. Har roet litt ned på inntaket den siste tiden, men ett glass på kvelden, samt en boks på jobb ca annenhver dag drikker jeg.

Synes det er fantastisk godt, men har skam knyttet til det....

Nå bytter jeg det ut med vann med kullsyre. Det er en fattig trøst, men likevel en form for trøst.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 12:40   #78
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.340
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Drikker du brus?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg drikker Pepsi Max daglig. Har roet litt ned på inntaket den siste tiden, men ett glass på kvelden, samt en boks på jobb ca annenhver dag drikker jeg.

Synes det er fantastisk godt, men har skam knyttet til det....

Nå bytter jeg det ut med vann med kullsyre. Det er en fattig trøst, men likevel en form for trøst.

Jeg drikker Pepsi Max hver eneste dag, og kan ikke se for meg at jeg noen gang skal slutte med det. Kjenner ikke på noen skam over det, hvorfor skulle jeg det?

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 13:09   #79
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.268
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du brus?

Jeg drikker sukkerfri brus daglig i perioden, og har perioder der jeg bare tillater meg en flaske i uken. Men jeg drikker aller mest vann med kullsyre. Brus er jo ikke sunt, og all syren er ikke bra for skjelettet, men jeg tillater meg selv å ha den lasten, og satser på at all treningen veier opp for det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 13:32   #80
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du brus?

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Jeg drikker Pepsi Max hver eneste dag, og kan ikke se for meg at jeg noen gang skal slutte med det. Kjenner ikke på noen skam over det, hvorfor skulle jeg det?


Jeg har da lagt merke til at det gjerne er en del latterliggjøring (ordet "harry" blir ofte brukt) av de som drikker sukkerfrie coladrikker (Pepsi Max er mest utsatt), men jeg kan heller ikke se at det skal være noe mer skamfullt enn andre drikker. Jeg vet ikke helt hvorfor enkelte føler behov for å snakke nedsettende om de som drikker akkurat dette.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no