Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor mye ansvar har du for familiens klesvask
Jeg er enerådende på klesvasken hos oss - Ligg unna! 54 23,08%
Jeg har hovedansvaret, men setter innimellom andre i arbeid 75 32,05%
Jeg gjør mest, han gjør litt, og fordelingen er omforent 20 8,55%
Vi deler liksom på klesvasken, men jeg gjør jo mest 12 5,13%
Vi deler på klesvasken, og vi gjør faktisk like mye 29 12,39%
Mannen gjør mer enn meg 43 18,38%
Ungene tar klesvasken. 1 0,43%
Deltakere: 234. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-14, 13:17   #61
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, det er min oppgave - både klesvask og i all hovedsak innkjøp av klær til barna.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:17   #62
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Jeg innser at jeg neppe "kan" vaske klær etter deres standard, for her er det lite sortering, (kun 40, 60, 90 og ull), og fulle maskiner.

Vi vasker begge to, hvem som vasker mest aner jeg ikke. Jeg bretter stort sett klær, jeg bruker fem minutter på å legge sammen en diger haug, han bruker fjorten timer. Det er enkelt og greit fordi jeg har jobbet i klesbutikk i en del år, ikke fordi jeg er kvinne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:19   #63
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.557
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Det er bare jeg som vasker klær hos oss.
Det hender Stesnuppa setter på ei maskin, men da med bare akkurat det tøyet hun følte hastet med å få rent.
Det hender enda sjeldnere at mannen setter på ei maskin, men da bare med sitt eget tøy.

Poden har i det minste klart å lære seg hvordan han skal sortere skittentøyet og legger tøyet sitt på riktig plass da.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:22   #64
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Man skulle kunne velge flere alternativ i pollen. Vi voksne pluss eldstemor setter på klesvask, jevnt fordelt.
De to eldste henger opp og legger sammen like mye som oss voksne.
De to yngste legger i tørketrommelen når det trengs, og bretter sammen litt.
Stort sett tar hver enkelt ansvar for å få sitt tøy på plass. De to minste får litt hjelp innimellom.

(Hadde blitt litt av en poll med svaralternativer for å dekke denne. )

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:22   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.519
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Etter at alle mine hvite plagg ble gusjerosa får han ikke lov til å vaske mitt tøy. Jeg vasker mitt, Hiawatas, Høvdingens og fellesting. Høvdingen vasker sitt og litt Hiawatas. Jeg syns det er helt greit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:23   #66
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Hos oss er det definitivt mannen som vasker mest klær, men vi sorterer og henger opp begge to.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:36   #67
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.540
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Bare jeg og mannen som sorterer klær, kun mannen som setter på vaskemaskin, tørketrommel og henger opp klær. Litt tilfeldig hvem som bretter sammen klærne, kun ungene som sorterer sine klær (de bruker om en annen i størrelser, så man er avhengig av å huske hvem som eier hvilke klær før man legger i skapet)

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Eller så trenger han rett og slett litt opplæring. Alle kan lære å vaske klær. Alle kan lære å støvsuge og vaske. Og alle kan lære å lage mat.

Ja, alle kan lære, men det tar litt tid. Tror fort det er her det ligger, mange som tenker at det er så lett at man ikke trenger å lære seg det. Jeg ser at ungene hos oss har lettere for å lære å rydde, støvtørke, støvsuge enn matlaging og klesvask. Jeg kan feks ved å ta på et plagg vite hvilke fibre det er (ikke 100% treff). Dette kan hverken mann eller barn. Mye har med hva man trener seg i. Jeg husket feks ikke farger før jeg begynte å hekle/strikk.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:41   #68
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.028
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Jeg sorterer og setter på maskin, etter gjentatt irritasjon over at mannen ikke klarer å se forskjell på ull og bomull.

Mannen bærer skittentøy ned til vaskerommet, henger opp rent tøy og rydder på plass sine egne klær. Mine får han ikke lov til å rydde fordi han ikke forstår mitt selvforklarende oppbevaringssystem (), og jeg derfor ikke finner igjen noe som helst etterpå. Ditto egentlig med gutta sitt tøy, men der klarer jeg å leve med det, de få gangene han ta legge-på-plass-ansvar.

Vi har i utgangspunktet fordelt ansvaret mellom oss til at han har ansvar for mat, jeg for tøy, inkludert handling og rydding.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:43   #69
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.809
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Dersom ein person ikkje er interessert kan det faktisk ta uendelig med tid å lære dei opp.
Min mann driter rett og slett i om klær er krøllete eller ikkje. Så når eg ber han om å riste klærne før han henger dei opp preller det rett av. Han høyrer berre "bla, bla, bla" og fortsetter med å gjere det på sin måte .
Men eg hatar å henge opp klær sjølv, så det er uaktuelt å overta ansvaret for det 100%. Så då får eg heller leve med krøllete klær.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:44   #70
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.232
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg ser at ungene hos oss har lettere for å lære å rydde, støvtørke, støvsuge enn matlaging og klesvask. Jeg kan feks ved å ta på et plagg vite hvilke fibre det er (ikke 100% treff). Dette kan hverken mann eller barn. Mye har med hva man trener seg i.

Joda, det er sant. Men akkurat klær er jo vanligvis merket både med vaskeanvisning og type fibre, så sånn sett burde det være håndterbart for de fleste. Og selv om det dukker opp hjemmelagde ting og plagg man er usikker på, så kan man jo lære seg å legge dem til side og bare vaske de tingene man vet hvordan man skal behandle.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:46   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.256
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Mannen holder telling på skittentøykurven og finner frem til vask, jeg plukker ut igjen det som hadde blitt ødelagt, han putter i tørketrommel, tar ut av trommel og grovsorterer, jeg putter alt rundt i riktig haug (Snorkfrøken og jeg har åpenbart til forveksling like truser), han legger på plass. Jeg har ansvar for alt som må spesialvaskes.

Jeg er visst ekspert, han er grovarbeider.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:48   #72
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.540
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Joda, det er sant. Men akkurat klær er jo vanligvis merket både med vaskeanvisning og type fibre, så sånn sett burde det være håndterbart for de fleste. Og selv om det dukker opp hjemmelagde ting og plagg man er usikker på, så kan man jo lære seg å legge dem til side og bare vaske de tingene man vet hvordan man skal behandle.

Ja, jeg sier ikke at det er umulig, men jeg bare påpeker at ting kan ta litt tid å lære seg (og så skryter jeg litt forsiktig av meg selv i samme slengen ). Matlaging kan man jo gjøre så komplisert man vil, så det er jo en never ending story i opplæring.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:48   #73
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.889
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Ikke noe problem, det er jeg som vasker klær.
Vi har to dunker, en for hvitt og en for farget. Alle sorterer oppi riktig kurv så jeg vasker når det er nok oppi.
Det er som regel jeg som bretter også. Om jeg blir for sur så gjør mannen det.
Alle legger bort eget tøy for det blir lagt på kjøkkenøya, der vi spiser, så de må flytte det vekk derifra selv.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:51   #74
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.035
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Ikke noe som passer for meg her - ingen mann i heimen, bare jeg og ungene. Enn så lenge tar jeg fullt ansvar for sortering og vasking, mens Frøkna har ansvar for bretting.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 13:51   #75
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.422
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Mannen hadde mest ansvar for klesvaskene i cirka 10 år, jeg tok over for et par år siden. Han lager mest mat nå.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 14:02   #76
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Det manglet alternativ som passet. Her i huset er klesvasken nemlig uttalt mannen sin oppgave, mens jeg har ansvaret for å rydde inn og ut av oppvaskmaskina. Resten av husarbeidet tar vi i fellesskap. Funker finfint!
Gubbelubben hadde forresten aldri hverken vasket eller brettet klær før han flyttet hjemmefra som 19åring, men med tiden har han blitt veldig flink. Det handler om øvelse, og ikke minst vilje til å gidde å lære seg det her.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 14:04   #77
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.507
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Etter en hendelse som involverte en nydelig ullgenser som faktisk passet meg veldig godt, gav jeg beskjed om at vaskedelen holdt han seg unna!

Han bretter og legger bort og slikt, da.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 14:12   #78
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.983
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Vi deler, jeg maser ikke, men spør om han gidder å brette hvis formen min er dårlig. Men stort sett tar vi et tak når det trengs begge to.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 14:19   #79
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men akkurat klær er jo vanligvis merket både med vaskeanvisning og type fibre, så sånn sett burde det være håndterbart for de fleste.

Enig.

Jeg kan ikke huske jeg vasket noe klær da jeg bodde hjemme, det var i så fall meget sjeldent. Allikevel var det ikke noe probem å vaske mine egne klær da jeg flyttet hjemmefra.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 14:23   #80
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.018
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?

Jeg vasker, tørker og bretter. Mann og barn må legge skitne klær i skittentøyskurv og bære sine klær fra vaskerommet opp i klesskapet.

Mannen setter på en klesvask sånn en veldig sjelden gang, men da blir jeg egentlig bare sur fordi han da glemmer å henge den opp og så oppdager jeg det dagen etter og må vaske det på nytt. Eller jeg må henge opp en vask når jeg egentlig ikke hadde tenkt å bruke tiden min på å vaske klær.

Dessuten har han ødelagt to hjemmestrikkede gensere som ble slengt inn sammen med andre klær.

Så klesvasken vil jeg faktisk ha i fred, og da er jeg selvfølgelig generøs nok til å ikke bitche om det også.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no