Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den positive kuldetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-10, 12:10   #61
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Tjue minus er kurant temperatur! Vi var mye ute og lekte da, men jeg har ikke sett skiløpere etter at vi forsvant under minus 25. Det virker som det gikk et skille der. Jaja, trøsten er at vi kanskje har snø lengre slik at vi får nyte skiføret til langt ut i mai.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:11   #62
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Nok klær er én ting - jeg er mest redd for huden til barna, jeg. De er nokså sensitive, og jeg frykter frostskader.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:24   #63
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg ser ikke problemet i å være ute i tjue minus. Virkelig ikke. Vi har lassevis med ulltøy og vindtett skalltøy, vi har ikke astma, og vi har skjerf/hals vi kan puste i dersom det blir ubehagelig med iskald luft rett i lungene. Det blir selvfølgelig ikke de lengste turene, men å ha det morsomt ute i en liten time gjør mye for stemningen inne etterpå. Årstider er flott. Ekstremvær er facinerende.

Synes hun som er født i 2008 det også? (Jeg spør av oppriktig interesse, er ikke sarkastisk!) Har ei selv som er født i 2008 som blir rimelig sur om hun blir litt kald et sted, måtte det være fingre eller nesetipp.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:26   #64
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Jeg vil gjerne svare for min 2008-unge som er akkurat 18 mnd. Hun elsker å være ute og vil helst ikke inn igjen. Hun er i bevegelse hele tiden - siden før jul har vi gått oss over sjø og land og kommet fra hoppeland, løpeland og sånt. Hun er veldig påpasselig med at vi får på henne votter og lue før vi skal ut.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:30   #65
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Lillesøster er like glad i å være ute som resten av familien. Dersom det i samtalen mellom meg og mannen kommer noen vage antydninger om å gå ut, løper hun ut i gangen og henter skoene sine. "Sko, sko! Ut?"

Nå skal det sies at hun ikke alltid har vært sånn. I fjor var hun mer tilbakeholden, muligens også ved starten av denne sesongen. Som med innstillingen til det meste annet tror jeg barna påvirkes av resten av familien sin. Dersom foreldrene synes kulde/regn/snø/varme er forferdelig, og gir uttrykk for det, er det ikke så rart om barna tar etter.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:25   #66
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Lillesøster er like glad i å være ute som resten av familien. Dersom det i samtalen mellom meg og mannen kommer noen vage antydninger om å gå ut, løper hun ut i gangen og henter skoene sine. "Sko, sko! Ut?"

Nå skal det sies at hun ikke alltid har vært sånn. I fjor var hun mer tilbakeholden, muligens også ved starten av denne sesongen. Som med innstillingen til det meste annet tror jeg barna påvirkes av resten av familien sin. Dersom foreldrene synes kulde/regn/snø/varme er forferdelig, og gir uttrykk for det, er det ikke så rart om barna tar etter.

Mja... Her i huset er vi veldig glade i å være ute. Men frøkna på snart to blir likevel fort sur når det er så kaldt ute som det er nå, og det til tross for at hun har gode varme klær som det er (forholdsvis) lett og bevege seg i.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:33   #67
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Jeg leser og prøver å la meg påvirke men etter å ha våknet opp til oversvømmelse i dag tidlig på grunn av frossent vannrør klarer jeg det ikke....

Eller ok, det er pent å sitte å kikke ut på fjorden som er i ferd med å fryse igjen og lyset er vakkert.

(peller meg ut av tråden igjen)

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:37   #68
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Ute og leke i minus 18-20 og deromkring, går. I minus 27 er det bare vondt. Syns jeg.

MEN:
Naboånden kommer fram når vi villig tilbyr hverandre henting og kjøring av unger etter skoletid så de skal slippe å gå flere km i 27 kalde.
Vi innser at vi har kjøpt en bil som tåler vinter når den fortsatt starter uten protest.
Tørketrommelen brukes ikke bare for å tørke klær, men også som varmekilde.
Vinduene har fått gratis "snøspray" - sjarmerende islag på innsiden.
Det kommer til å virke kjempemildt når temperaturen beveger seg ned til -15 og deromkring.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:41   #69
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Man slipper å slippe katter ut og inn hele tiden. De vil ikke ut.

Samme med hundene.
Våre to katter og to hunder vil ikke ut noe særlig om dagen.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:42   #70
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Minsten på 6 år erfarte at det ikke er særlig lurt å slikke på jernstenger nå når det er -25.
Det positive var at jeg hentet han 12.30. Tidlig hjem i dag.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:46   #71
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Samme med hundene.
Våre to katter og to hunder vil ikke ut noe særlig om dagen.

Jeg slapp ut katten noen minutter i dag, og hørte etter kort tid noen voldsomme lyder fra utgangsdøren. Da jeg åpnet så hang praktisk talt katten på dørhåndtaket.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:53   #72
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Den ene hunden, fruen i huset, har ikk evært ute ennå hun. Vil ikke ut enda jeg prøvde å lempe henne ut.
Men, hun er gravid, og da er hun ekstra lat og bedagelig.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:54   #73
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er i alle fall fullt mulig at det snør i 19 minus, viste det seg i morges.

Her snør det også, og i morges var det - 24. Hva det er nå vet jeg ikke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:55   #74
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Fantastisk å være ute - ake, gå på ski og leke i snøen.
Ungen sover som en stein, og det gjør jeg også med den friske luften. Og man trenger ikke være lenge ute for å føle seg frisk og fin, 1 time i -15 er som 2-3 i -5. I -20 kommer effekten enda fortere. Ute er det rent og pent. Og da heller ikke sand i gangen. Ren dress og rene sko. Tørr og varm unge. Bilen blir ikke spist opp av salt. Også er det så pent, da?! Som å leve i et postkort hele tiden. Så lenge bilen starter, klarer jeg ikke være negativ til dette

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:56   #75
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Kulda er kul på sitt vis, den.

Og for inuittene på Grønland er den helt nødvendig for at de skal kunne livnære seg av jakt. Så ja til kulda så lenge vi kan være helt sikre på at vi får litt sommer, sol og varme også - og det kan vi jo være. :fryser:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 14:00   #76
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

-Det er kaldt på soverommet selv om vinduet er igjen. (vi er ikke enige om vinduet skal være åpent eller lukket vanligvis)

Denne kan jeg henge meg på. Jeg er vanligvis en frossenpinn, men jeg liker frisk luft og får hodepine av for varmt soverom. Nå som jeg er gravid er jeg glovarm hele tida og liker at det er litt kjøligere innendørs.

Bikkja vil ikke ut lenger enn at han akkurat får gått på do her heller, 30 blå er visst litt kaldt for ham.

Mannen og jeg har en pågående diskusjon om hvem av oss som har best bil. Vel, hans bil var ikke kjørbar i går, men min virker.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 14:19   #77
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.470
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

  • Man kan bli kvitt alle ekle småkryp i dyner, madrasser og puter.

Det skal jeg jammen ta en runde på. Hvor lenge bør dyner og madrasser ligge ute før krekene kreperer?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 14:39   #78
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.455
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det skal jeg jammen ta en runde på. Hvor lenge bør dyner og madrasser ligge ute før krekene kreperer?

NAAF sier ett døgn i sin info om midd. Det er kanskje litt vanskelig? Jeg har hengt ut dyner før jeg har gått på jobb og tatt dem inn litt før sengetid så de kan varme seg opp igjen. Etter å ha banket og ristet dem skikkelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 14:42   #79
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Kulde er jo hovedgrunnen til at vi kan ha trebebyggelse i dette landet. Råtesopper går i vinterdvale. Hurra for vinterkulden! (Det er ikke uten grunn at man på Vestlandet bruker impregnerte bord på kledningen. Det er det ikke bruk for på Østlandet.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?

Sist redigert av Veronal : 08-01-10 kl 12:01.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 11:30   #80
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

Man trenger ikke å skrape bilen fordi luftfuktigheten er så lav i ekstremkulde at det ikke fryser på om natten.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no