Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-11, 17:31   #61
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.777
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Derfor er det ikke noe spesielt pes å vaske. Mannen vasker badet en gang i uka. Det tar ikke lang tid.

For oss er det ALLTID et pes å vaske. Og jeg synes det tar laaang tid å vaske badet, fordi det er en ufattelig kjedelig og kjip ting å gjøre. Så, ja, folk er forskjellige. Hvis alternativet hadde vært å gå til tannlegen, så hadde jeg heller gjort det enn å vaske.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 17:34   #62
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

For oss er det ALLTID et pes å vaske. Og jeg synes det tar laaang tid å vaske badet, fordi det er en ufattelig kjedelig og kjip ting å gjøre. Så, ja, folk er forskjellige. Hvis alternativet hadde vært å gå til tannlegen, så hadde jeg heller gjort det enn å vaske.

Ja, man er forskjellige.

Det kommer jo an på også. Når jeg er trøtt og sliten er det jo et ork bare å ta ut av oppvaskmaskinen. Da flyter det fort over her også. Når det gjelder badevask, så sørger vi for å holde det jevnt rent. Da er det bare å vaske doen, tørke over vasken og eventuelt dra over det støvsugde golvet. Det er det hele.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 17:36   #63
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Ja det er det verdt om man ikke liker vaske, kan vaske, har tid til å vaske eller lyst til å vaske. Om det til stadighet er et tema at det burde/skulle vært gjort og av hvem, så er det en god investering i forholdet

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 17:37   #64
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men altså - med timepriser på 6-700 kroner så er det jo snart billigere å leie inn en elektriker til å komme og vaske? Dette er da veldig dyrt?

Genialt!

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 31-01-11 kl 11:36.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 17:38   #65
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Ja det er det verdt om man ikke liker vaske, kan vaske, har tid til å vaske eller lyst til å vaske. Om det til stadighet er et tema at det burde/skulle vært gjort og av hvem, så er det en god investering i forholdet

Det er jeg enig i. Jeg tror likevel jeg kunne blitt temmelig motivert til å gjøre det selv for den prisen. Forutsatt at jeg hadde et mål i sikte. En tur til Roma om fire måneder, liksom. Eller noe sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 17:44   #66
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Vi har vaskefirma som bare vasker hvitt. 196 pluss mva pr time. Pluss kjøring (ca 50 pr gang onkl mva). Vasker 3,5 timer annen hver uke. Huset er 182 kvm. De vasker alt inkl. Støvtørking på listverk og bilder. De polerer kjøkkenfronter og kjøleskap.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 17:46   #67
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi har vaskefirma som bare vasker hvitt. 196 pluss mva pr time. Pluss kjøring (ca 50 pr gang onkl mva). Vasker 3,5 timer annen hver uke. Huset er 182 kvm. De vasker alt inkl. Støvtørking på listverk og bilder. De polerer kjøkkenfronter og kjøleskap.

Hvem er dette? Det høres fabelaktig ut.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 17:47   #68
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Tangina, du har blitt prikket.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 18:02   #69
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Takk, Veronal.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 18:17   #70
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Vi hadde vaskehjelp en kort periode, men var slett ikke fornøyd. Joda, hun skrubbet og vasket - men hun ødela et par ting underveis, som hun unnlot å si fra om. I tillegg er jeg nok ganske nøye på slikt, for jeg fant til stadighet steder hvor det ikke var rent nok. Jeg var slett ikke komfortabel med å ha noen fremmede i våre saker heller, særlig etterhvert når vi ikke stolte på henne lenger. Vi ba henne om å slutte å komme, og er tilbake i gammel vane igjen. Husvask hver torsdag. Mannen vasker gulv og tar bad og doene, jeg rydder og tørker støv. Det er helt gratis, blir akkurat så nøye som vi vil ha det, og siden vi gjør det hver uke uten unntak er det heller ikke så skittent. Det tar oss 1-2 timer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:10   #71
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men altså - med timepriser på 6-700 kroner så er det jo snart billigere å leie inn en elektriker til å komme og vaske? Dette er da veldig dyrt?

850 er ikke timeprisen, det er pr. gang, i vårt tilfelle. De kommer to personer, og den eneste gangen jeg har vært hjemme mens de har rengjort, brukte de én time til sammen. De gjør omtrent det samme som Veronals firma, ser jeg.

Og hvor vidt man synes det er verdt å bruke mye penger på renhold, vil da være veldig individuelt. Det beror jo både på hvor mye penger man har, hvor lite man liker å vaske og hvor opptatt man er av å ha det rent. Jeg synes det er verdt det, og vel så det, men når vi flytter inn i større og vesentlig dyrere bolig til høsten, er det noe av det første på listen over "luksus" som må vike, er jeg redd.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:11   #72
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.695
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

For oss er det ALLTID et pes å vaske. Og jeg synes det tar laaang tid å vaske badet, fordi det er en ufattelig kjedelig og kjip ting å gjøre. Så, ja, folk er forskjellige. Hvis alternativet hadde vært å gå til tannlegen, så hadde jeg heller gjort det enn å vaske.

Å vaske er pes. Ikke minst fordi jeg definitivt er sliten innen vi kommer til vaskingen, det er jo den hersens ryddingen!

Å gå til tannlegen er da langt bedre, sitt ned, len deg bak, gap opp, slapp av.
Men om det er billigere er en annen sak...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:13   #73
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Vi vasker 1-1,5 time hver torsdag. Det fungerer greit så lenge det ikke skjer noe annet på torsdager. Vurderte det slik at ryddingen i forkant tar mye av tiden og at det ikke trenger å være 100% rent overalt hele tiden. Vi vasker eller gjør det husarbeidet som trengs mest. Dette er en rimelig ny greie her i huset, men foreløpig har det fungert greit og vi har blitt flinkere til å spre husarbeid og rydding utover i uken.

Nesten tusen spenn for å få vasket huset er helt uaktuelt for meg uansett. Svart vaskehjelp likeså. Å få tak i hvit vaskehjelp eller et rengjøringsbyrå(som ikke bedriver sosial dumping) til en akseptabel pris her jeg bor er bortimot umulig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:31   #74
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Ja, ryddingen gjør vi også hele uka. Ingen av oss liker å ha det rotete, så som regel tas det verste hver kveld. Vaskingen er kjedeligere - i allefall når det har blitt skikkelig skittent.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:11   #75
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ja, ryddingen gjør vi også hele uka. Ingen av oss liker å ha det rotete, så som regel tas det verste hver kveld. Vaskingen er kjedeligere - i allefall når det har blitt skikkelig skittent.


Vi har det også jevnt over rydding. Sånn stort sett. Og da varierer det jo litt hvor nøye jeg/vi er når jeg vasker, noen ganger blir det en kjapp overfladisk vask, andre ganger litt mer grundig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:23   #76
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.937
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Et poeng er vel at om noen kommer inn og gjør grundig reint annenhver uke f.eks, og man klarer å få gjennomryddet skikkelig til hver gang, er det mye enklere å ta småvaskingen selv innimellom for å "opprettholde nivået", samt å holde det jevnt over ryddigere også.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:24   #77
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Et poeng er vel at om noen kommer inn og gjør grundig reint annenhver uke f.eks, og man klarer å få gjennomryddet skikkelig til hver gang, er det mye enklere å ta småvaskingen selv innimellom for å "opprettholde nivået", samt å holde det jevnt over ryddigere også.

  Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:24   #78
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.777
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Jeg synes ikke ryddingen er noe problem. Vi må ta et skippertak for vaskerne kommer, men det er likevel barnematen sammenlignet med å faktisk vaske.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:41   #79
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Jeg syntes det ble så fort skittent igjen at jeg omtrent følte det var penger ut vinduet. /

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:52   #80
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Ikke sant. Hvorfor gi ungene mat, de blir jo sultne igjen med en gang.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no