Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-11, 13:18   #61
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Aldri spist med bacon og blåbær,men med jordbær eller sukker spiser jeg som regel 2.Men vi har alltid suppe først.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:48   #62
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Jeg spiser ikke pannekaker med bacon på, derimot har jeg sukker og sitronsaft, og noen ganger ei med blåbærsyltetøy. Spiser som oftest 3 stk, og har ertesuppe ved siden av.

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:55   #63
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.451
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Steiker baconet først, gjerne på latmannsvis i langpanna i steikeovnen. Lager så pannekakene, passelige, ikke for tykke og ikke så tynne at det går hull bare man ser hardt på. Legger to skiver bacon i hver pannekake før den brettes sammen. Spises med blåbærsyltetøy. Jeg spiser vel 3-4stk. Ikke noe suppetull; aldri hørt om noen som hadde det til før jeg ble voksen og fant diverse forum, men skjønner at det er ganske vanlig. Ååh, nå fikk jeg lyst på pannekaker! Spiser det vel bare 3-4 ganger i året, litt for sjeldent egentlig.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:56   #64
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Lager aldri vanlige pannekaker...

Cottage cheese pannekaker med blåbær, spiser kanksje 3

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:58   #65
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Jeg spiser som regel 3 halvgrove pannekaker (om vi ikke har suppe til, da spiser jeg vel bare 1); 2 med bacon og en med blåbærsyltetøy.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:00   #66
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.159
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Lager aldri vanlige pannekaker...

Cottage cheese pannekaker med blåbær, spiser kanksje 3

Moser du osten? Bruker du mel?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:13   #67
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

0 for at det er det styggeste som finnes
Men MÅ jeg spise spiser jeg 1 med blåbær,hjemmelaget blåbær ikke stygg blåbær syltetøy på boks?


Men blåbær OG bacon på samme? :grøss:
:liker ikke stekt bacon for seg selv heller, spiser aldrig bacon og egg men kan spise baconsnurret kylling :rar: :

Mann spisr 6-10 stykker med bacon på

Og ungene spiser med sukker på.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 24-02-11 kl 20:50.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:21   #68
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Vi har alltid tomatsuppe til pannekakene (grove), så jeg spiser 1.
Spiser den uten noe på men dupper den i suppa. (Er ikke glad i pannekaker.)
Mannen og guttene spiser med enten sukker eller blåbær på, har aldri hatt bacon til.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

For deg er det selvfølgelig ikke merkelig, men jeg sverger på at jeg aldri hadde sett eller hørt om det før jeg kom til Trøndelag. (Jeg er østlending i ca. 31. ledd på alle kanter, og oppvokst med syltetøy, rømme ( ) og sukker på vaflene.)

Jeg er østlending med aner fra Hedmark og er godt vant med brunost på vaflene.
Mannens familie er fra Nordland og bruker det de og. Sikkert bare din familie som er snål.

Rørt jordbær og rømme på vaflene er også kjempegodt, men ikke rømme til vanlig syltetøy.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:33   #69
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.086
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Bacon til pannekakene eller "flæskiser" som det heter her i Bergen,

Det heter det vel ikke! Ikke i den delen av Bergen jeg er fra, jaffal.

Hvorom allting er: jeg er oppvokst med pannekaker med bacon, sukker eller blåbærsyltetøy, men ikke samtidig. En av delene. Mormor brukte suppe eler lapskaus til, husker jeg.

Nå for tiden lager jeg mest pannekaker til brunsj i helger o.l., og da med havregryn og grovt mel og uten egg og sukker og alt sånt. Har enten banan eller blåbær (friske/frosne) eller begge deler på, og spiser stort sett to. Har jeg dem til lunsj bruker jeg gjerne en eller to med kalkunpålegg og noen ganger litt ost og tomat, og en søt en med blåbær. Så svaret blir vel 2-3 avhengig av når på dagen vi har det: 2 små til frokost, 2-3 større til lunsj eller middag.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:53   #70
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

3

Skulle gjerne hatt oppskrift på grove

Jeg bare bytter ut noe av hvetemelet med sammalt mel, evt. litt havregryn i tillegg. Og så bruker jeg litt mer melk i røren enn vanlig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:34   #71
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Moser du osten? Bruker du mel?

Ja, bruker litt mel men moser ikke osten.

Oppskrift her:
http://ninabakke.blogspot.com/2010/1...annekaker.html

De er veldig gode, synes de er litt vanskelig å steke men det går

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:40   #72
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Pannekaker spiser vi med syltetøy eller sukker, først tomatsuppe. Jeg elsker suppe og spiser skjelden mer enn en pannekake etter den.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:47   #73
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Pannekaker med bacon er ett fenomen jeg ikke er vant til. Frøkna ønsker det etter å ha fått dette servert hos en familie hvor "noen" kommer fra Bergen..

Du var skeptisk til dadlene mine også. Dette blir noe av samme effekten - litt søt-ish og salt sammen. Pannekaker må ha bacon ellers er det jo veldig kjedelig smak. Jeg er også vant til en eller annen grønsaksholdig suppe til, som regel blomkålssuppe.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:52   #74
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du var skeptisk til dadlene mine også. Dette blir noe av samme effekten - litt søt-ish og salt sammen. Pannekaker må ha bacon ellers er det jo veldig kjedelig smak. Jeg er også vant til en eller annen grønsaksholdig suppe til, som regel blomkålssuppe.

Og den har jeg tatt tilbake! For de er himmelske.

Men hos bestemor på Hedmarken fikk vi noe som het fleskepannekaker - men det var mer tjukke-eggeaktige kaker med store fleskebiter til og poteter. Så det blir kanskje noe av det samme? *merkelig kombinasjon er det uansett*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:55   #75
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Og den har jeg tatt tilbake! For de er himmelske.

Men hos bestemor på Hedmarken fikk vi noe som het fleskepannekaker - men det var mer tjukke-eggeaktige kaker med store fleskebiter til og poteter. Så det blir kanskje noe av det samme? *merkelig kombinasjon er det uansett*

det høres jo ganske så ekkelt ut med store fleskebiter.

Jeg steker pannekaker med mye egg og lite mel, og jeg steker dem ganske tynne. Så bruker jeg sånn smårettbacon som jeg freser lett i panna. Man kan ha sukker eller syltetøy og/eller bacon. Alle varianter funker.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:24   #76
Supernala
Superkul
 
Supernala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 253
Supernala er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

2-3 stk med bacon og blåbærsyltetøy

__________________
_____________
Stolt mamma


I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:26   #77
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Hallo altså: Dere som grøsser av blåbær og bacon, - smak det først! Det er godt!
Forøvrig trodde jeg at det var et helt normalt tilbehør, men ser jo her at mange aldri har hørt om kombinasjonen omtrent engang.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:26   #78
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Spiser to med bacon eller blåbærsyltetøy.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:28   #79
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.884
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Det er svært sjelden vi har pannekaker til middag, det har bare skjedd en håndfull ganger de ni årene. Jeg hadde nok uansett ikke spist noen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:02   #80
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Jeg spiser 2-3 med bacon. :sulten:

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no