Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-13, 08:25   #61
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og lekkert hagetøy. :first things first: www.gardengirl.no :

Jeg har bukse mm. herfra. Jobber da ikke i hva som helst!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 09:03   #62
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ingling, du må vente en sesong før du begynner å grave og fjerne ting. Jeg satt på hendene mine første sommeren her. Det var så godt som ingenting som dukket opp, men da visste jeg i allefall det. Det tar også i allefall en sesong å bli kjent med hagen. Hvor vil du ha ting, hva vil du ha hvor - hvor smelter snøen først (her planter du løk) og hvordan bruker dere hagen. Len deg tilbake og legg planer for neste år.

Det høres egentlig veldig behagelig ut, to under to tatt i betraktning. Jeg sitter på hendene og nøyer meg med krydderplanter på terrassen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 09:29   #63
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Men det skal helst gjødsles når det er meldt regn?
Kan det gjødsles og kalkes, samtidig?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 09:47   #64
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Kalk er fullstendig unødvendig med mindre du har fått påvist sur jord i hagen. Å kalke unødvendig kan skade plenen. Gjødsling skal du vente med til du har klippet gresset første gang. Gjødsler man før det har våknet etter vinteren risikerer du å ødelegge røttene. Jeg pleier å gjødsle litt etter første klipp, og deretter litt gjødsel hver 3-4 uke frem til august.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 11:11   #65
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hva er H7?

Norge (og alle andre geografiske områder) er inndelt i klimasoner. Klimasonene er fra 1-8 og H betyr Herdighet. Innenfor de grovdelte sonene kan man selvsagt ha mikroklima, slik at i sone H6, kan man foran huset, ved en varm mur, like ved rist som blåser ut varmluft osv kan ha planter som tåler H2.



Fra Egil Hansens "Prydbusker og trær for norske hager". Landbruksforlaget
Sone 1 - bare i spesielt godt tilrettelagte forhold i lune, varme hager.

Sone 2 - nær kysten, innenfor skjærgården fra Risør til Sognefjorden.

Sone 3- nær kysten i Oslofjorden og videre i et belte innenfor og utenfor sone 2 fra Risør til Sogn, og i et belte innenfor den mest værharde kysten nord til Kristiansund.

Sone 4 - de beste områdene i lavlandet på Østlandet, et bredt belte innenfor sone 3 fra Telemark til Nordhordaland, samt små områder i de indre fjordene fra Sogn til Nord-Trøndelag og kysten i Møre og Romsdal.

Sone 5 - det meste av lavlandet på Østlandet, de nedre delene av dalførene på Østlandet og Sørlandet, kyststrøk på Vestlandet og Sogn og Fjordane, de beste stedene i lavlandet i Trøndelag og lune områder i Nordland.

Sone 6 - midtre del av dalførene på Østlandet, områder i midtre og øvre del av dalførene på Sørlandet og Vestlandet, det meste av lavlandet i Trøndelag, og områder kysten i Nordland og Sør-Troms.

Sone 7 - øvre del av dalførene i Sør-Norge, Nordland, samt kysten og lavtliggende områder i innlandet i Troms og lune bygder i Finmark.

Sone 8 - fjellbygdene i hele Norge, Troms og Finmark.

Det er veldig lurt å finne ut hva slags herdighet man har, for hvis man kjøper frø og planter som tåler mindre, så klarer de seg ikke. Og da har man kastet bort penger.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 11:13   #66
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

NB: Selv om jeg og alle andre i Bergensområdet liksom skal ha H2, så er det bare noen få veldig lune steder som har det. Jeg synes jeg har bedre suksess med å velge planter som er et par hakk over min herdighetssone, siden de da ikke trenger å streve sånn, men kan slappe av og vokse seg fine.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 11:17   #67
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg og junior har sådd tomatfrø inne, og nå er det kanskje tid for å plante dem ut i krukker. Vi gleder oss til å plukke tomater på terrassen!

Nei, vent, vent!

Tomater skal ikke ha det kaldt, de skal ikke ha under 10 grader om natten. De liker absolutt ikke regn, så de bør stå under tak. Snegler elsker tomater, så sett de langt unna svineriet. Husk å finne noe de kan klatre langs.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 11:19   #68
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

I'm fucked. *Beskjærte rosene i går*

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 11:20   #69
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det er supert med entusiaster her også, men du snakker for totalt tonedøve ører, HV. Jeg har nemlig hatt en sånn fin greie. Jeg priklet og sto i, og fikk masse nydelige små spiregreier. Ikke EN blomst kom opp av den jorden til slutt. Jeg bestemte meg der og da at det som ikke ble kjøpt ferdig spirt, det kunne bare være.

Men hva kjøpte du da?
Plantet du de for tidlig ut?
Var det planter som sneglene elsket?

Jeg kjøper også en del ferdige småplanter fra Hageglede og Zimtrade. (Noen veldig gode tilbud på fine petuniaer nå.), jeg har ikke plass til å forklutivere alt og noen er ganske vriene å dyrke frem.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 13:35   #70
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.077
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Så betyr det at jeg i sone 6 ca har høy herdighet, at alt vokser og gror her?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 13:36   #71
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Inspirert av denne tråden har jeg raket hele hagen, ryddet i blomsterbedene og funnet masse skudd så nå er det snart masse fine planter i hagen.

Og om litt skal jeg piske ut mannen slik at han tar hekken (alperips).

Jeg har et område i ene enden av hagen, som er nesten som en trapp. Der var det masse viltvoksende greier, noe som lignet på kål? og noen andre greier. Dette har jeg røsket opp og området har vært dekket med plast i 5 - 6 sesonger nå, og jeg vil gjerne ha noe lavtvoksende... Og litt farger. Noen som har noen gode ideer?

Utifra kartet er det nok H4 til H5 her. (Akershus).

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 13:53   #72
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Så betyr det at jeg i sone 6 ca har høy herdighet, at alt vokser og gror her?

Eh, nei. Du har det kaldt og må være nøye med å ha planter som tåler en god del. Du må vente en god stund med å plante ting ut og kan ikke så før ganske sent. Du må passe plantene for nattefrost og vinterkulde.

Sjekk hva som står på plantene du kjøper, undersøk hva naboene har og høre med lokalt hagesenter, gartneri eller hagelag der du bor.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 13:57   #73
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

I'm fucked. *Beskjærte rosene i går*

Du och jag..

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 14:00   #74
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Her hører jeg og hjemme. Vi er ute å reker i hagen i dag.
Jeg har vært på Plantasjen og kjøpt meg hagehandsker. Har en del løv som ikke ble tatt i fjor.
Ellers så er dette er ny hage for oss,og den er 100% mer beplantet enn det vi har flyttet fra,så dette kan bli spennende.
Masse roser er det her og,men jeg har faktisk fått med meg det med museører på bjørka,så jeg kikker etter de før jeg skal ta fatt på å klippe disse ned.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 14:05   #75
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Men hvor langt ned klipper man roser?
Mine er sikkert minst en meter høye nå.
*følger nøye med på bjørka*

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 14:24   #76
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Jeg må nesten ta mine før jeg ser museører, altså, i alle fall de som står lunt til. De e altfor godt i gang når bjørka spretter.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 15:12   #77
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Jeg har fått raket i blomsterbedet på forsiden. Det bedet gir meg mye hodepine, for hun som bodde her før oss hadde grønne fingre. Jeg har det IKKE.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 15:19   #78
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Har bestemt meg for å kjøpe en skrivebok og notere ned det vi skal gjøre, hva som er plantet/skal plantes, tegninger av hagen osv.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 15:35   #79
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Jeg har lest at man ikke trenger å kalke, men at man gjerne kan gjødsle. Plenen trenger ikke kalk og det var noe vi drev med i en periode men å viste et seg at det ikke ga noen effekt.

Je er veldig accidental gardener. Ikke syn jeg et er å gøy heller, men det er kanskje for at jeg toatalt, med hus og hytte har nærmere 6000 m2 som skal holdes orden på. Jeg rekker et ikke å da blir det ikke så gøy. Jeg tror at jeg må fokusere på et lite område på hvert sted denne sommeren.

Hjemme ha vi heldigvis mest bare plen, men det er mange trær og busker m det bør holdes orden på. På hytten overtok vi en hage der de tidligere to omgangene med eiere var pensjonister med et stort behov av å plante masse ting overalt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 16:37   #80
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nei, vent, vent!

Takk for advarsel og andre tips - de skal følges. Betryggende å ha deg her inne, gitt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no