Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden for treiginger 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-22, 12:21   #61
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.988
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg kan melde om at adventsstaken kom opp på lørdag, med lilla lys jeg fikk av venninnen min som hadde kapret den siste pakken, men har vi tent dette ene lyset?! Neeeeeeida! Men det er vel mer tradisjon tro her i huset enn om vi hadde gjort det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 13:16   #62
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.804
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg fant frem den vi bruker som adventsstake i går (sånn stake med to buer som står over hverandre så det kan være kryss eller ved siden av hverandre - og den brukes hele året "separert", men nå satt jeg den i kryss så den er adventsstake - burde kanskje funnet bilde, for denne forklaringen var mangelfull ser jeg ) Uansett; vi har ikke lilla lys, så da ble det hvite og da tente jeg likeså godt på alle fire. Så, staken er nå på bordet, men lysene mangler fremdeles.

Og vi fikk 20-åringen til å dandere utelys på hekken ute.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 15:03   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.638
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Kjøpt en stjerne med lys som skal stå i vindu på mitt soverom. Har også kjøpt noen smågaver i dag og til hemmelig nissevenn her inne.

Mangler noen, men haster ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 15:49   #64
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.865
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Lilla lys var på halv pris da jeg kjøpte dem. Det er min glede med å være sent ute med ting. De er ofte satt ned i pris. :gnien:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 17:14   #65
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.406
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men var ikke 1. søndag i advent 28. november i fjor? En dag senere enn i år?

Jo, naturligvis. 27. i år, 28. i fjor, 29. året før det. Men det blir ikke 26. neste år.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 19:27   #66
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.084
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg har plutselig kjøpt nesten alle julegavene, så da er jeg ikke treig lenger, eller?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 20:04   #67
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.745
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jo, naturligvis. 27. i år, 28. i fjor, 29. året før det. Men det blir ikke 26. neste år.

Nei det blir derimot 3.12 neste år, som er den dumme at når du plusser 21 og 3 så får du at den siste søndagen er 24.

Så bedrer der seg sånn gradvis derfra igjen, til vi sitter der med advent tidig i november igjen

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 20:08   #68
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Her ble det tre lilla og et svart lys i år. Jeg pleier ha hvite lys, men hadde bare tre av de også.

Hun som skal ha pakkekalender kommer ikke hjem før 10. desember, så jeg har all verdens tid til å være treig i år.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 20:46   #69
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.691
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Advent i november er helt strålende!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 20:50   #70
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.765
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Her er det resten av familien som er treige. Jeg har hengt opp alle mine fire pakker på familiekalenderen, pluss de tre lørdagene som er godteri til alle. Mannen har levert sine fire (jeg som har hengt opp dem også), mens ingen av ungene har levert sine pakker. De er visstnok innkjøpt, men bare ikke puttet i poser og hengt opp. To av ungene er fortsatt på trening, og den tredje stresser med matteprøve i morgen. Forhåpentligvis blir det ordnet i løpet av kvelden, kalenderen ser litt skabbete ut nå.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 20:53   #71
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.638
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Adventsstaken er forsvunnet i flyttingen. Tror den må stå i mammas bod i en eske. Vi har den ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 20:54   #72
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg hører også hjemme her, men det er delvis et bevisst valg å gjøre mest jule-relatert i desember, og ikke før.
I år har november vært veldig travel, så jeg hadde ikke hatt noe valg uansett, da.
I helgen hang jeg opp lys i hagen og kjøpte stearinlys til adventsstaken. Så bestilte jeg noen bilder jeg tenker legge i julekort som skal kjøpes på bokhandelen.. snart. Bildene fra fotoknudsen bestilte jeg altså søndag, og de kommer fredag.
Har laget 24 x 3 kalender i dag, en snop per dag og noen med småtterier jeg kjøpte på utlandstur nylig. Skal lage en til kjæresten til eldste også, i morgen tidlig.
Jeg har strikket to julegaver og resten må jeg ordne helga 10.-11. desember (takk, søndagsåpent). De fleste har jeg ikke planer for, men jeg finner alltid ut av det.

Vi baker pepperkaker lørdag og kakemenn søndag. Juletre 19. desember, pynte 21.
Levere fra meg barna 22., og handle til meg selv 23.


Jeg vasker ikke mer enn vanlig.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 23:13   #73
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.691
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

For meg er det helt patetisk viktig at hele kalenderen er klar til 01. Desember. Jeg føler at jeg like godt kan droppe den hvis ikke. Heldigvis er mannen min likestilt, så han har fikset de fleste pakkene til storebror og jeg har fikser mer til lillesøster. Vi pakket inn sammen i forrige uke og i kveld har vi lagt de i en kurv som står i vinduskarmen. Det blir så bra!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 23:17   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.765
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

To av tre unger har levert sine pakker nå i løpet av kvelden, så nå mangler bare de fire pakkene fra den ene 10.klassingen som for øyeblikket sitter på rommet sitt og spiller inn en naturfagspresentasjon som må sendes inn før midnatt. Makan til prioriteringer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 23:42   #75
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.745
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg har fått opp alle 72 pakkene. (altså, de fleste har hengt der en uke)

Så da ble vi klare. På rett side av midtnatt. De er klare til desember.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 00:11   #76
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.765
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Og DER, 1.desember kl 00:15, ble den siste av kalendergavene hengt opp.

(det vil si mangler fortsatt den 24. da, men den bruker alltid å komme opp litt senere ut i advent)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 07:42   #77
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.084
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg stoppet da jeg hadde hengt opp ti av pakkene, jeg. Da var jeg så sliten at det var bedre for alle at jeg la meg. Barnet er vant til at ikke alle henger der fra 1. desember, så det er null stress. Jeg har pakket alle og konstatert at jeg trenger fem til, så det skal jeg ordne i helgen. Minste har godterikalender og er såre fornøyd.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 08:23   #78
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.898
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg endte med å skulle pakke inn, nummerere og feste (og til dels kjøpe) 72 kalendergaver i går kveld. Kom bare halvveis før jeg kollapset. I seng halv tre.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 08:46   #79
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

For meg er det helt patetisk viktig at hele kalenderen er klar til 01. Desember. Jeg føler at jeg like godt kan droppe den hvis ikke. Heldigvis er mannen min likestilt, så han har fikset de fleste pakkene til storebror og jeg har fikser mer til lillesøster. Vi pakket inn sammen i forrige uke og i kveld har vi lagt de i en kurv som står i vinduskarmen. Det blir så bra!

Ungene mine ble fortalt av tanta at det var nissen som kom med pakkene til kalenderen om natta, så i mange år måtte jeg henge opp en pakke om gangen. Når de var noen større så sa jeg at nissen måtte prioritere de minste så det var min oppgave å fikse gaver. Da hengte jeg alle opp før 1.desember. Men nå får de kjøpekalender fra meg og flaxkalender fra bestefar. Etterhvert så satte det mindre og mindre pris på pakkekalender så da slutta jeg med det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 08:50   #80
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.865
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for treiginger 2022

Jeg henger opp en del til 1. desember og resten etter hvert. Det er tradisjon. Jeg orker ikke stresse med det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no