Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reklamere på fadderbarn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-09, 08:31   #61
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Ja, på heimesidene er det to valg du må ta; kjønn og verdensdel.
Du _må_ velge det eine framfor det andre!

Om det er plan-fadder dere er, så stemmer ikke dette. Det er et alternativ for valg, og det er et for at de skal velge. Jeg sjekket nå. http://fadderskap.plan-norge.no/inde...de=FSPN-GO-ADW
Jeg syntes det er innlysende at dette ikke er noe man kan forlange i en sånn setting iom at dette handler om å gi, i utgangspunktet, ikke om å få. Jeg ville tolket det som at man kunne ønske, men ikke kreve.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 08:37   #62
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Hvis vi fikk velge kjønn ville jeg gjort som deg og valgt jente fordi storesøster gjerne ønsker seg det, men tilbakemeldingen til Plan Fadder ville ikke fått meg til å "klage" eller gi de en tilbakemelding, jeg regner med at de er opptatt med langt viktigere ting, så jeg ville forklart storesøster hvorfor man ikke kan velge kjønn akkurat nå. Jeg ville på ingen måte synes synd på storesøster av den grunn, heller alle guttene som nedprioriteres til fordel for alle jentene. Men uansett, jeg tror ikke jeg ville hatt storesøsters savn etter en lillesøster som utgangspunkt når jeg skulle involvere henne i noe så viktig og omfattende som det Plan-engasjement er.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 08:40   #63
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.171
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Jeg synes mange i tråden er unødvendig krasse til det å i det hele tatt "forlange" noe som helst når man velger å bli fadder. Jeg kan skjønne at man ikke har noe til overs for hele fadderkonseptet, og synes det er unødvendig å late som om folk får et eget barn å forsørge, men som Polyanna sier, er dette veldig god markedsføring og dermed en metode som skaffer flere faste givere. Og jeg synes det å la folk få muligheten til å ønske seg verdensdel eller land høres ut som en forbedring av konseptet, markedsføringsmessig sett (fordi potensielle givere av ulike grunner kan føle tilknytning til bestemte land, og dette kan være med på å skaffe flere givere). Selv om det med kjønn virker mindre relevant å kunne velge, så skjønner jeg at mange bruker fadderordningen som en måte å involvere egne barn på, og som Bergensis' tilfelle viser, kan kjønn på fadderbarnet føles relevant for noen givere. Hvis ikke Plan kan love at man får det kjønnet man har krysset av for, burde de ikke tilby det valget (noe som selvsagt ville vært helt greit).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 09:20   #64
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Mye av poenget med dette konseptet er at det er en pedagogisk mulighet for oss som foreldre. For organisasjonen (og dermed barna) hadde det vært mye billigere og mer effektivt om vi bare opprettet en "fast giver"-avtale. Men den gir jo mye, mye lavere lojalitet - man kutter ikke et fadderbarn bare pga. finanskrisen, liksom.

Så siden det "pedagogiske" er et vesentlig poeng her så syns jeg det er fint at de har mulighet til å velge for eksempel verdensdel. Kanskje et sted man har vært mye, har planer om å reise til, eller der man har slektinger. Det gjør det lettere å konkretisere for barna i familien. Og det er jo hele poenget, slik jeg ser det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:17   #65
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Man støtter ikke barn når man er fadder. Man er en fast giver som til gjengjeld får ganske dyr informasjon og en flott pedagogisk mulighet til å lære barna om andre barn i verden.

Den her skjønte jeg ikke helt. Man støtter ikke barn?

Også leste jeg litt lengre ned og skjønte hva du mente : blomst:

__________________
Jente -96, gutt -04

Sist redigert av turi : 14-01-09 kl 11:29. Årsak: :må lese hele tråder : :mantra:
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:20   #66
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Unnskyld, jeg mente "man støtter ikke enkeltbarn". Man gir til en organsisasjon, på en litt intrikat måte.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:23   #67
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Jeg kjenner at jeg er litt skuffet. Jeg trodde virkelig at vi ga VÅRT barn dise pengene. Vi har en nydelig gutt.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:31   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Men Vimsen, hva da om du skulle falle fra eller gå bankerott - skulle dette barnet virkelig blitt sendt på gata eller mistet skoleplassen sin? En seriøs organisasjon kan selvsagt ikke leve fra hånd til munn på den måten!

Å bygge en barneby (nå tenker jeg SOS barnebyer) er et veldig langsiktig prosjekt: Bare byggeplanleggingen kan ta et par år, men driver kontinuerlig rekruttering og skolering av "mødrene", det planlegges og bygges skoler, landsbyen skal integreres i lokalsamfunnet, man lager tiltak som gagner både lokalsamfunnet og barnebyen, man har opplegg for barna som etter hvert flytter ut. Og planleggingen etter at byen er bygget er også langsiktig: Skole, mødrerekruttering, kan vi utvide med flere hus? Planlegging av vedlikehold, når blir det behov for yrkesrettet opplæring for barna vi har her? Hva vil det koste?

Og planlegging av nye byer: Hvor er det behov? Hva vil det koste? Hvilke inntekter har vi i år, om 5 år, om 10 år?

Fadderbarnorganisasjonene er veldig heldige som har langsiktige givere - det gjør at man kan planlegge og gjennomføre virkelig langsiktige prosjekter.

Dette må drives med ordentlig budsjettplanlegging og ikke etter innfall fra villige givere. Så ser man også på fadderordningen som en fin og pedagogisk knytning mellom landsbyer og den rike verden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:31   #69
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg kjenner at jeg er litt skuffet. Jeg trodde virkelig at vi ga VÅRT barn dise pengene. Vi har en nydelig gutt.

Det er vel egentlig en ganske grei måte å holde det jevnt sosialt? At ikke noen ikke har noe, og andre har masse.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:32   #70
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men Vimsen, hva da om du skulle falle fra eller gå bankerott - skulle dette barnet virkelig blitt sendt på gata eller mistet skoleplassen sin? En seriøs organisasjon kan selvsagt ikke leve fra hånd til munn på den måten!


Så absolutt ikke. Jeg bare føler på at dette ikke var som jeg forventet. Jeg har overhodet ingen planer med å avslutte fadderskapet.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:35   #71
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Det blir da opplyst om at pengene går til en barnelandsby eller et samfunn, gjør det ikke?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:36   #72
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Jeg er ikke så flink til å lese informasjon.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:37   #73
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Jo, det er jo ingen luring, dette. Men kommunikasjonen er jo veldig sentrert rundt fadderbarnet eller prosjektene.

Selv om ordningen koster litt å administrere så er det en veldig effektiv måte å samle inn penger på, forresten, fordi den gir så stabile givere. Så slipper man å bruke masse penger på ny-innsamling hele tiden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:15   #74
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Eg føler eg gjentar meg sjølv ein heil del her, men me betalar med glede enten det er gut eller jente, frå Afrika eller Asia eller Sør Amerika. Men eg føler litt på at Storesøster kjem å trenge litt meir ekstra push for å engasjere seg til å skrive brev og sånt. Eg trur at hadde det vore jente, ville det vore lettare for ho å identifisere seg og engasjere seg i denne saken. Og muligheten for dette engasjementet var litt av årsaken til at me valgte Plan framfor andre alternativ.

Det er altså brev og kontakt-delen for henne som er litt dum, ikkje pengane me betaler, for dei føler eg går til ei god sak uansett, brev eller ikkje brev.

At pengane går til eit heilt lokalsamfunn og ikkje til eit enkeltindivid synes eg er veldig fornuftig. Plan peikar ma. på at om pengane gjekk direkte til eit enkeltindivid, kunne det lett skape splittelse og misunnelse i lokalsamfunnet.


Eg skjønnar i ettertid at mange trur at det å fjeradoptere via Plan betyr pengar direkte til eit barn, i dette tilfellet ein nydeleg gut frå Colombia. Når eg så flåsete formulerte meg med eit ord om "reklamere" så tenker eg ikkje på det som noko personleg mot denne gutten. Han veit neppe at me eksisterer før me tar kontakt via brev.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:23   #75
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig nå, Bergensis, men gjør du noe med holdningene til storesøster når det gjelder dette? Klarer du å få frem budskapet som er viktigst - nettopp et annet menneskes mangel på alt, helt uavhengig av kjønn?


Sist redigert av Skremmern : 14-01-09 kl 20:16.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:29   #76
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Eg har ikkje formidla noko som helst til henne. Me opna konvolutten i hurten og sturten like før leggetid i går, for ho var så spent. Avtalen er at me skal sjå nærmare på det i dag. Det ho kommenterte var at han var veldig søt. Eg forklarte at akurat no var det ein gut, nett denne guten som trengte vår hjelp. Så eg har ingen dårleg samvittighet for signaleffekt ang. dette. At eg luftar dette på forum her betyr heller ikkje at eg kjem til å gjere noko med det. Eg synes det er dumt at Plan gir feilinformasjon på dette, at dei gir inntrykk av at me har eit val.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:48   #77
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Jeg er enig med deg Bergensis. Det er dumt at de gir en et valg når det ikke er et valg alltid. I så fall burde de gjøre oppmerksom på at det ikke alltid blir innfridd. Og jeg skjønner at du føler det dumt på din datters vegne slik ting har vært for henne, og at du startet denne tråden for å lufte tankene dine. Men jeg tror ikke jeg hadde byttet. Det ville blitt et helt feil signal/lærdomt for datteren din.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 18:44   #78
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

JHusker ikke hva syndromet heter.

Progeria.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 19:49   #79
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Jeg har ingen problem med å forstå at du gjerne skulle ha byttet fadderbarn. Man velger jo en slik fadderordning "på gøy", hvis ikke kan man like gjerne sette opp en kjedelig autogiro til en organisasjon, ferdig me det. Og med forhistorien, at din datter selv fikk velge, og at dette skulle bli lissomsøsteren - hvorfor ikke ... Man velger da veldedige prosjekt utfra egen interesse og for egen selvtilfredshet skyld.

Jeg ser imidlertid problemet med å bytte nå etter at datteren din er involvert og har sett bildet. Siden hun tilsynelatende ikke bryr seg så veldig så er det vel ingen vits å gjøre noe med det. Hun vil sikkert lure på hva som vil skje med den lille gutten hvis dere velger et annet fadderbarn ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 19:53   #80
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Hva med å få ett fadderbarn til - og ta kontakt med Plan via e-post eller telefon i forkant av tildelingen og forklare og begrunne at dere ønsker en jente denne gangen?

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no