Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Verdens beste/Kvæfjordkake

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-14, 20:50   #61
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.918
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er sikkert helt blånn, men hva er tropisk aroma, tigerkake og olymipakake?

Tropisk aroma er en litt krydret sjokoladekake, men de to andre har jeg aldri hørt om. Eller er tigerkake det samme som marmorkake, kanskje?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 20:50   #62
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, den har som sagt vært fast innslag på hvert eneste kakebord i hver enda konfirmasjon, dåp og bryllup på Vestlandet siden åttitallet, så den er omtrent like lokal som pinnekjøttet, i tilfelle.

Aldri møtt den på Sunnmøre.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Man skulle nesten tro at verdens beste er favorittkaka mi, den er ikke det. Jeg bare syns det er merkelig å be folk skjerpe seg og syns at det er en sær kake.

Ja, det var voldsomt til forsvar for en kake. Jeg har ikke bedt noen skjerpe seg altså! Ikke kan jeg se noen andre gjøre det heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 20:54   #63
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.446
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Rart at du ikke har truffet på den på Sunnmøre, jeg har fått den flere ganger der. Den er standard på alle festbord i resten av fylket.

Og så synes jeg at Kværfjordkaken med romkrem er best, men jeg liker jo Napoleonskaken med minst mulig krem også.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 20:55   #64
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.572
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Den er sær, ingen tvil. Romkrem? Get real!

Dette tolker jeg som at de som ikke syns den er sær må skjerpe seg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 20:58   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Dette tolker jeg som at de som ikke syns den er sær må skjerpe seg.

Tok du deg nær av den? Nå holdt jeg på å si skjerp deg, altså. Jeg tror HV tulla.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 21:01   #66
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.918
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tok du deg nær av den? Nå holdt jeg på å si skjerp deg, altså. Jeg tror HV tulla.

I tilfeller der man i fullt alvor ønsker at noen skal skjerpe seg, så tror jeg ikke "get real" er veien å gå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 21:02   #67
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.222
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tok du deg nær av den? Nå holdt jeg på å si skjerp deg, altså. Jeg tror HV tulla.

Jeg kunne sagt akkurat det samme om oreokake, det må være verdens vondeste og mest oppskrytte kake.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 21:13   #68
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Og jeg er temmelig sikker på at Filifjonja kunne sagt det om min tress-kake.

Nå har jeg sett i Skjønberg Erken, statens lærerinneskole i husstell sin kokebok og Ingrid Espelids kaker til kaffen. Ingen nevner kaka.

Men Freias bakehefte fra førtitallet nevner Oslo-kaken og Yo-Yo-kaken! De ser dessverre ikke så gode ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 21:48   #69
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.222
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Wikipedia sier dette om kaka
Opprinnelsen til kaka er kongekake, som kvæfjærdingen Hulda Ottestad kjøpte oppskrift på midt på 1930-tallet. Sammen med søsteren drev hun Café Alliance i Harstad, og kjøpte derfor to kakeoppskrifter for 200 kroner. Oppskriften på kongekake ble modifisert, blant annet med færre mandler, som var en dyr vare. Kaka fikk så navnet kvæfjordkake.
så da er den nok gammel i Harstadtraktene i alle fall.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 21:55   #70
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.572
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tok du deg nær av den? Nå holdt jeg på å si skjerp deg, altså. Jeg tror HV tulla.

Nei, vet du hva, jeg tok meg ikke nær av den, jeg tar meg faktisk ikke nær av noenting på nettet, hallo det er internett. Men jeg brukte det mer som et eksempel.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 22:03   #71
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.679
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg kunne sagt akkurat det samme om oreokake, det må være verdens vondeste og mest oppskrytte kake.

Absolutt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 22:42   #72
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og jeg er temmelig sikker på at Filifjonja kunne sagt det om min tress-kake.

Ja, der har du kaka som VIRKELIG burde skjerpet seg!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 22:55   #73
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.010
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Tress-kake? Føler meg virkelig ubevandret i kakeverdenen.

Oreokake er forresten ikke så voldsomt godt, men aller verst er de som selges på kafeer og sånt. De er sure, uten unntak. Og kjeksen er bløt og seig. Hjemmelagede er litt bedre. Ikke direkte vonde, men kvalme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 22:59   #74
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.010
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Og Oslo-kake og yo-yo-kake! Er sistnevnte en form for rappe-kake fra førtitallet?

Liste over kaker jeg ikke hadde hørt om før i ettermiddag:

Oslo-kake
Yo-yo-kake
Tress-kake
Tigerkake
Tropisk aroma
Olympiakake

Noe sier meg at jeg ikke har gått glipp av mye.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 23:03   #75
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.338
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Jeg kan ikke huske å ha sett denne kaken på noen kakebord på Vestlandet, hverken sør eller nord for Stadt, og hadde ikke hørt om den før den vant en eller annen kåring som Norges beste kake for noen år siden.

Men jeg kan jo godt ha sett den og ikke lagt merke til den, for det er ikke en kake jeg ville forsynt meg av, uten ved et uhell.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 23:04   #76
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.338
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Tropisk aroma har jeg nesten bare fått på Sunnmøre.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 23:11   #77
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Tropisk aroma høres ut som den kommer fra et sånt matkort.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 23:17   #78
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Da jeg var liten var det en nabodame som pleide å lage Tropisk aroma. Hun var fra Sunnmøre! Men det var andre som lagde den også, u-sunnmøringer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 23:23   #79
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.256
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Vår oppskrift var i en gammel kakebok fra 60-70-tallet. Knallblå bakgrunn med en kake med masse krem og noe bær på.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-14, 23:32   #80
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.233
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste/Kvæfjordkake

Mormoren min pleide å lage både tropisk aroma og Kvæfjordkake. Hun bodde i Kvæfjord, så akkurat det var kanskje ikke så overraskende. Men det er en kake jeg er vokst opp med som selvsagt bidrag på kakebord siden jeg var liten. Tropisk aroma var ikke fullt så vanlig, men absolutt i mormors standardrepertoar.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no