Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-14, 17:50   #61
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.955
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Klart. Men på et eller annet tidspunkt er det stor sannsynlighet for at ungdom tester rusmidler, og det er utvilsomt stor sjanse for at hasj testes. Hvis så skjer foretrekker jeg så klart at det er "snill" hasj, og da tror jeg en evt lovregulering ville gjort det mer sannsynlig.

Det er ikke slik at jeg oppmuntrer barneskolebarna mine til å røyke hjemmeprodusert fairtradejoint her, og jeg synes det er litt underlig om det jeg skriver oppfattes på den måten?

Jeg står ikke på barrikadene for legalisering, og jeg ser mange gode grunner mot, men det finnes noen åpenbare gode grunner for også, og jeg foretrekker å ikke bli fremstilt som at jeg ikke vil beskytte mine barn mot narkotika fordi jeg mener en legalisering av cannabis muligens kunne kuttet ned på det internettbaserte syntetiske markedet, og den forurensede cannabisen på gata.

Nei, jeg oppfatter deg ikke som hasjtilhenger, bare som litt kverulerende.
Jeg tror ikke legalisering vil gi snillere hasj.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 18:14   #62
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Men det vet man da ingenting om, Kanina. Man må jo anta at cannabis i tilfelle ville blitt underlagt klassifisering, merking og godkjente utsalgssteder; det er ingen grunn til å tro at det fortsatt ville blitt solgt fra Akerselva?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 18:23   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Jeg syns det er interessant å se utviklingen i USA, og det er jo veldig greit at de tester legalisering av varierende grad, og dermed kan vi se hvordan det går der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 19:31   #64
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.955
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det vet man da ingenting om, Kanina. Man må jo anta at cannabis i tilfelle ville blitt underlagt klassifisering, merking og godkjente utsalgssteder; det er ingen grunn til å tro at det fortsatt ville blitt solgt fra Akerselva?

Tjah, så lenge smuglersprit også selges til ungdom parallelt med det legaliserte salget, så ser jeg ikke bort fra det.
Men det kan godt hende dere har rett, altså, og at hasj kan selges i kontrollerte former, fra lovlydige hasjbønder som underlegges kontroll over THC-mengde i plantene og så videre, og det er vel og bra, men jeg mener fortsatt det er et rusmiddel for rusens skyld på en helt annen måte enn alkohol og kaffe, og mener derfor at det fortsatt bør være forbudt. (En annen diskusjon er bruk av stoffer fra cannabis i medisinsk bruk, som jo tilsier at cannabis/cannabidoid etc selges på apotek og med resept, og har ingenting med legalisering eller ikke å gjøre, synes jeg da).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:51   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.276
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

I hvor stor grad det vil finnes et illegalt marked vil vel avhenge av hvilket avgiftsnivå man velger å legge seg på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:54   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Det blir jo spennende å se hva som skjer i Tsjekkia, som nå har legalisert cannabis gjennom godkjente "pharmacies".

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 21:56   #67
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I hvor stor grad det vil finnes et illegalt marked vil vel avhenge av hvilket avgiftsnivå man velger å legge seg på.

Og hvilken aldersgrense man velger (om man velger aldersgrense) og hvilke egenskaper stoffet man legaliserer har sammenlignet med hva markedet vil ha.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:10   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.276
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Det blir jo VELDIG rart å avgiftsebelegge det mindre enn alkohol, i hvert fall...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:20   #69
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Her står det litt om prisene legalt og illegalt for marihuana i USA: http://time.com/money/2965578/mariju...-war-heats-up/

Vil nordmenn som vil røyke hasj handle dyrere og svakere legale midler hvis billige og sterkere illegale er tilgjengelig over alt?

Vil legal hasj tiltrekke seg dem som nå holder seg unna pga forbud?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:23   #70
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Det er ikke "sterkest mulig" som er greien for de velfungerende hasjrøykerne. Det er kvaliteten.

Litt som med vin.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:25   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Eller vil de fleste holde seg unna illegale droger hvis det finnes legale, slik som der tross alt er i dag. De fleste drikker tross alt ikke smuglersprit.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:27   #72
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Eller vil de fleste holde seg unna illegale droger hvis det finnes legale, slik som der tross alt er i dag. De fleste drikker tross alt ikke smuglersprit.

... selv om det er både sterkere og billigere, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:31   #73
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er ikke "sterkest mulig" som er greien for de velfungerende hasjrøykerne. Det er kvaliteten.

Litt som med vin.

Mine tidligere velfungerende bekjente hasjrøykere har blitt mindre velfungerende med årene og har vel i grunnen ikke perfeksjonert inntaket sitt på gourmetvis kan man si.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:37   #74
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Eller vil de fleste holde seg unna illegale droger hvis det finnes legale, slik som der tross alt er i dag. De fleste drikker tross alt ikke smuglersprit.

Med tanke på økningen i store beslag så er det ganske mange som drikker smuglersprit også. Utvider man dette til smuglervin og smuglerøl er man nesten oppe i det Siv kaller "folk flest" vil jeg tenke.

Folk flest er ikke på FP så klart, men det å ha med seg litt ekstra over landegrensene er ganske vanlig. Det er også i kategorien illegalt.
Alle under 20/18 drikker også alkohol illegalt.

Mener dere at cannabis bør legaliseres for de 30 i fjortisalder som vil røyke?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:38   #75
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Mine tidligere velfungerende bekjente hasjrøykere har blitt mindre velfungerende med årene og har vel i grunnen ikke perfeksjonert inntaket sitt på gourmetvis kan man si.

Mhm. Jeg også kjenner mange med rusproblemer. Kaller de ikke velfungerende, da.

Guava, det er ingen nyhet at det finnes mange der ute med hasjproblematikk, på samme måte som det finnes mange alkoholikere. Det er ikke det dette handler om. Eller tror du at det er umulig å ha et velfungerende liv hvis man røyker hasj i ny og ne?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:46   #76
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Det finnes i og for seg ganske velfungerende morfinbrukere også. Spørsmålet er om vi skal legalisere rusmidler i større grad enn vi allerede har idag, spesielt når det gjelder rusmidler som kun har det som funksjon. Jeg synes ikke at "alkohol er egentlig ille det også" er et argument for å legalisere hasj. Det er i såfall heller et argument for å forby sprit.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:50   #77
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Mhm. Jeg også kjenner mange med rusproblemer. Kaller de ikke velfungerende, da.

Guava, det er ingen nyhet at det finnes mange der ute med hasjproblematikk, på samme måte som det finnes mange alkoholikere. Det er ikke det dette handler om. Eller tror du at det er umulig å ha et velfungerende liv hvis man røyker hasj i ny og ne?

Jo jeg ser at folk kan leve velfungerende med hasj i ny og ne, fyll i ny og ne og en valium i ny og ne.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:52   #78
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Når det gjelder alkohol øker skadevirkingene og rusproblemene i samfunnet i takt med tilgjengeligheten. Det skal overraske meg om det ikke også gjelder andre rusmidler.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 22:55   #79
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.276
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Kan man være occassional morfin-bruker?!



(Tja, det at jeg bruker om tanken betyr kanskje at jeg nok ikke ville vært en av dem. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-14, 23:39   #80
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Jeg konkluderer at dere vet veldig lite om ungdoms bruk av hasj/cannabis når dere sammenligner det med alkohol og til og med flørter med legaliseringstanken. (Kan jeg få foreslå Freak.no, og ikke Foreldreportalen? ) Veldig få ungdommer drikker før de går på skolen, drikker i storefri, dropper ut av skolen fordi de drikker for å komme seg opp, komme seg ned, for å få sove, for å våkne. Gjelder dette alle ungdommer? Nei, men det gjelder stadig flere. Hasj er in, og blir brukt i mye større omfang enn en uskyldig blås i helgene i stedet for en øl. Jeg synes det er trist, skremmede og patetisk når voksne folk som er foreldre selv ikke har guts eller vett nok til å ta et klart standpunkt mot narkotika.


Sist redigert av rine : 13-10-14 kl 23:46.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no