Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Elendig husmor

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-08, 10:16   #61
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.245
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elendig husmor

Jeg bruker å si at vi må ha minst tre dagers varsel før folk kommer på besøk...
Nå er det uke siden vi kom hjem fra ferie, og kofferter og bager er fortsatt ikke ferdig utpakket.
Men jeg har planer om å få orden på soveromet i dag! Funnet ut at M&M-mannen og jeg skal ta med oss en flaske vin og ta en skikkelig sjau etter at barna er i seng. Det kan jo bli riktig så koselig?

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 10:18   #62
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elendig husmor

Takk for denne tråden. Jeg ryddet i klesskapet i går. En søppelsekk til fretex!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 10:44   #63
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Det hjelper også å kikke på sånne blogger som f.eks denne syns jeg. Når noen har det fint hjemme blir jeg rydde og pyntesjuk ihvertfall.

Jeg får ikke noe mer ånden over meg til rydding av å se sånt, men hvor mange timer i døgnet har den damen da?? Ble sittende og lese litt i bloggen, og hva ikke den damen får til på en dag, samt (b)loggføre det med bilder og krysshenvisninger både hit og dit. :ble litt sliten av å lese det, og må roe meg ned med en god bok, barna får gå på sjølstell:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 12:44   #64
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Jeg bruker å si at vi må ha minst tre dagers varsel før folk kommer på besøk...
Nå er det uke siden vi kom hjem fra ferie, og kofferter og bager er fortsatt ikke ferdig utpakket.
Men jeg har planer om å få orden på soveromet i dag! Funnet ut at M&M-mannen og jeg skal ta med oss en flaske vin og ta en skikkelig sjau etter at barna er i seng. Det kan jo bli riktig så koselig?

Koffert uutpakket etter en uke her også...

Og den der med vin pluss felles sjauing var da en riktig god idé! Inspired idea!

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg får ikke noe mer ånden over meg til rydding av å se sånt, men hvor mange timer i døgnet har den damen da?? Ble sittende og lese litt i bloggen, og hva ikke den damen får til på en dag, samt (b)loggføre det med bilder og krysshenvisninger både hit og dit. :ble litt sliten av å lese det, og må roe meg ned med en god bok, barna får gå på sjølstell:


My thoughts exactly. Visste ikke helt om jeg skulle bli imponert eller skremt da jeg leste i den bloggen - men ble visst mest

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 12:48   #65
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.481
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

I dag skal jeg rydde. Banna bein. Skal bare besøke Amidriel først.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 13:26   #66
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

I dag skal jeg rydde. Banna bein. Skal bare besøke Amidriel først.

Skal bare, skal bare...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 13:30   #67
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.481
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Skal bare, skal bare...

Jeg aaaaner ikke hvor ungene får det fra.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 13:46   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.406
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Dette er tråden hvor jeg hører hjemme. Vi har egentlig vaskehjelp, men vi har ikke re-engasjert henne etter at vi flytta. Det var så mye rydding som må gjøres før hun kommer Jeg tror egentlig at jeg også hadde klart å gjøre vaskejobben selv hvis mannen hadde ryddet så bra for meg også (det er han som er sist ut døra om morgenen). Men det gidder vi ikke ....... traff vaskehjelpen på bussen her om dagen, så når vi begynner å jobbe fullt igjen så er hun på plass.

Ble veldig sliten av å lese den bloggen. Noen folk har bare uendelig mye mer energi enn meg. Hun må ha baby som sover VELDIG mye.

Min bestevenninne fra barndommen støvsuger tre ganger om dagen og vasker gulvene hver kveld. Dette er helt sant. Hun får sånn ro i sjelen av å gjøre rent, påstår hun. Jeg tør ikke invitere henne på besøk lenger, for jeg har jo hørt hvordan hun omtaler andres rotehus (og disse "rotehusene" er 1000 ganger mer ryddige enn min leilighet).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 14:07   #69
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.609
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


Fint!? Det er det ekleste hjemmet jeg noengang har sett tror jeg.

Jeg måtte ene og alene svare i denne tråden for å kommentere at noen mennesker er opplagt mer glad i Lexington enn andre, og det der var ille.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 14:09   #70
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg måtte ene og alene svare i denne tråden for å kommentere at noen mennesker er opplagt mer glad i Lexington enn andre, og det der var ille.

jeg tror ikke jeg ville følt meg tilpass på besøk der, det må innrømmes. Jeg er sånn som søler og kløner.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 14:38   #71
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.265
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elendig husmor

Jeg hadde seriøse planer om å rydde og vaske i 1.etg. i ettermiddag. Men der røyk den planen iom at vi drar på stranda etter jobb. Heldigvisl

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 18:05   #72
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

OIOIOI.

Ting har skjedd. Visste riktignok at de skulle male huset i løpet av sommeren her, men da jeg kom hjem og så at det var stilaser rundt hele huset .... Ups. Noen må rydde, ellers så må jeg ha gardinene igjendradd lenge. Holder med noen timer nå..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 18:08   #73
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

OIOIOI.

Ting har skjedd. Visste riktignok at de skulle male huset i løpet av sommeren her, men da jeg kom hjem og så at det var stilaser rundt hele huset .... Ups. Noen må rydde, ellers så må jeg ha gardinene igjendradd lenge. Holder med noen timer nå..

Hehe God grunn til å rydde det.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 18:09   #74
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Gjett hva jeg skal i kveld..

Men nå er jeg jo motivert! Vil jo ikke at malerne skal se hvilken slob som bor her. Jeg må tross alt se de i øynene når jeg går ut av huset her hver dag.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 18:32   #75
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elendig husmor

Ha en hyggelig ryddestund/kveld.
Med musikk på full guffe er det ikke så altfor ille.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 19:18   #76
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Min bestevenninne fra barndommen støvsuger tre ganger om dagen og vasker gulvene hver kveld. Dette er helt sant. Hun får sånn ro i sjelen av å gjøre rent, påstår hun. Jeg tør ikke invitere henne på besøk lenger, for jeg har jo hørt hvordan hun omtaler andres rotehus (og disse "rotehusene" er 1000 ganger mer ryddige enn min leilighet).

Jeg tenkte at kanske den beste julegaven til den damen må være å gi henne ett solid klippekort på rydding hjemme hos dere?

Å gi meg en god bok og en times barnefri gir meg ro i sjelen,så det er noe jeg ønsker meg. Så jeg ser på det som totalt uselvisk ting å gi damen ett slikt "gavekort". 2 fluer i en smekk, du får ett ryddig hus, damen får ro i sjelen!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 20:00   #77
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.481
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 20:02   #78
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

HVa?! Rydder du ikke??

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 20:02   #79
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 20:04   #80
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.481
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elendig husmor

Jeg er halvveis publikum mens eldstemann spiller PS2. Kan ikke rydde da, må vite.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no