Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jubelklær

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-08, 23:54   #61
NuppNupp
Nybegynner
 
NuppNupp sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 9
NuppNupp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jubelklær

Wow! Lager du på bestilling?

NuppNupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 07:44   #62
jubel
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 85
jubel er litt kul
Standard

Sv: Jubelklær

Opprinnelig lagt inn av NuppNupp, her.

Wow! Lager du på bestilling?

Hvis du ikke finner noe som passer av det jeg allerede har så gjør jeg det ja
Du kan kikke i bloggen min her så ser du hva jeg har lagd. Driver og oppdaterer hva som er solgt og ikke, så ikke alt stemmer enda....Men det er bare til å sende meg en pm eller mail og spørre
Har en del ferdig her hjemme også, skal prøve og få lagt det ut i løpet av dagen/kvelden

__________________
Tobarnsmor og helfrelst hobbysyerske
jubel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 09:06   #63
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.530
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jubelklær

Søkkimponert!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 13:44   #64
jubel
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 85
jubel er litt kul
Standard

Sv: Jubelklær

Tusen, tusen takk -ea- , veldig hyggelig å høre

__________________
Tobarnsmor og helfrelst hobbysyerske
jubel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 14:56   #65
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jubelklær

Så flotte ting du lager! Jeg har akkurat begynt å sy selv, inspirert av Shamu, og det er så gøy!

Kan jeg spørre om en liten ting? Når du fester ribb i livet og rundt anklene, drar du i ribben slik at den passer med stoffet den skal festes til, eller syr du rynkesøm? Eller noe helt annet?

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 14:57   #66
jubel
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 85
jubel er litt kul
Standard

Sv: Jubelklær

Har vært ganske produktiv de siste dagene, en liten Jubelmania har rådet i heimen..


Barnebukse "David"


Ganske kraftig bomull fra Åhlens og brun velourribb.
Str 92-104


Barnebukse "Dina"


Utrolig deilig, myk jersey og brun ribb.
Str 98-116


Barnebukse "Fantestriper"

Foran

Bak



Kraftig bomullsstoff fra mammas loft og cord fra Åhlèns på apllikasjonen.


Barnebukse "Flowepower"

Foran

Bak

Myk jersey og brun ribb. Applikasjonene er tatt fra en loppisduk - samme som jeg har brukt på lua.

__________________
Tobarnsmor og helfrelst hobbysyerske
jubel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 14:58   #67
jubel
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 85
jubel er litt kul
Standard

Sv: Jubelklær

Barnebukse "Happyfeet"
Bak

Deilig, myk jersey og kraftig, gul ribb. Pingviner fra Jysk sitt jungelstoff pryder baken.
Foran har den ingen detaljer annet enn jubelmerket.

Matchende lue



Barnebukse "Jaffafanter"


Tynt bomullsstoff med elefanter fra S&S og oransje ribb.


Barnebukse "Sjokofanter"


Tynn bomull fra S&S og karrigul ribb.
Litt vanskelig å se mønsteret i stoffet, men det er altså elefanter..

Barnebukse "Lava"


Matchende lue


Gjenbruk av en gammel duk funnet i en bruktbutikk. Grovt vevet bomull i herlige farger

__________________
Tobarnsmor og helfrelst hobbysyerske
jubel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 19:45   #68
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jubelklær

ÅÅÅ! Der er elefantene igjen! Jeg er interessert i Sjokofanter-buksa! Er den til salgs?

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 20:10   #69
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jubelklær

Nyyyydelige klær vennen!!!

Tenk at vi skal sy sammen om bare 17 dager!!!
Jeg gleder meg sååånn til Jubel-ferie! hihi..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 20:17   #70
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jubelklær

Herremin, jeg er så imponert av dere begge. Er de litt feminine i snittet, eller trives gutta i dem også? :ledende spørsmål:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:27   #71
jubel
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 85
jubel er litt kul
Standard

Sv: Jubelklær

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

ÅÅÅ! Der er elefantene igjen! Jeg er interessert i Sjokofanter-buksa! Er den til salgs?

Den er foreløpig reservert, får vite om den blir solgt i morgen eller onsdag. Den er sendt til min svigerinne som skulle velge mellom en del forskjellige og sende tilbake de hun ikke skulle ha. Så da får vi se.
Men, hvis du er interessert kan jeg uansett bare sy en til deg hvis du vil, har nok stoff igjen Hvilken str trenger du?

__________________
Tobarnsmor og helfrelst hobbysyerske
jubel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:33   #72
jubel
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 85
jubel er litt kul
Standard

Sv: Jubelklær

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Så flotte ting du lager! Jeg har akkurat begynt å sy selv, inspirert av Shamu, og det er så gøy!

Kan jeg spørre om en liten ting? Når du fester ribb i livet og rundt anklene, drar du i ribben slik at den passer med stoffet den skal festes til, eller syr du rynkesøm? Eller noe helt annet?

Du klipper ribben som en lang firkant, og syr den så sammen til en pølse, vrenger og bretter den dobbelt (var det forståelig? )
Ribben skal være ca 1/3 kortere enn linningen/buksebeinet. Når du skal sy den på markerer du fire punkter både på ribben og buksa, slik at rynkinga skal bli jevn. Så strekker du mens du syr, vrenger og tataa

__________________
Tobarnsmor og helfrelst hobbysyerske
jubel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:34   #73
jubel
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 85
jubel er litt kul
Standard

Sv: Jubelklær

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Herremin, jeg er så imponert av dere begge. Er de litt feminine i snittet, eller trives gutta i dem også? :ledende spørsmål:

Passformen er kjempetøff til gutter også
Du kan jo komme med evt ønsker til guttestoff/farger hvis du skulle være interessert

__________________
Tobarnsmor og helfrelst hobbysyerske
jubel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:42   #74
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jubelklær

Opprinnelig lagt inn av jubel, her.

Den er foreløpig reservert, får vite om den blir solgt i morgen eller onsdag. Den er sendt til min svigerinne som skulle velge mellom en del forskjellige og sende tilbake de hun ikke skulle ha. Så da får vi se.
Men, hvis du er interessert kan jeg uansett bare sy en til deg hvis du vil, har nok stoff igjen Hvilken str trenger du?

Ja, jeg er interessert. Har du brun ribb som du kan bruke med det elefant-stoffet? Lillebror, som buksa er tiltenkt, er bare 3,5 mnd og jeg trenger den ikke nå, men gjerne i en str. fra 1,5 år og oppover? Du lager de vel i 86-104? Det høres supert ut!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:55   #75
jubel
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 85
jubel er litt kul
Standard

Sv: Jubelklær

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Ja, jeg er interessert. Har du brun ribb som du kan bruke med det elefant-stoffet? Lillebror, som buksa er tiltenkt, er bare 3,5 mnd og jeg trenger den ikke nå, men gjerne i en str. fra 1,5 år og oppover? Du lager de vel i 86-104? Det høres supert ut!

Jeg kan lage den med brun ribb ja, og i str 86-104.
Ikke så lenge til jeg kan starte på den, men regner med at det ikke gjør noe at du må vente litt til andre bestillinger er unnagjort

__________________
Tobarnsmor og helfrelst hobbysyerske
jubel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 23:16   #76
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jubelklær

Jeg forelsket meg i den "ugler i mosen" luen... du har ikke lyst til å sy en sånn til??

  Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:03   #77
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jubelklær

Opprinnelig lagt inn av jubel, her.

Du klipper ribben som en lang firkant, og syr den så sammen til en pølse, vrenger og bretter den dobbelt (var det forståelig? )
Ribben skal være ca 1/3 kortere enn linningen/buksebeinet. Når du skal sy den på markerer du fire punkter både på ribben og buksa, slik at rynkinga skal bli jevn. Så strekker du mens du syr, vrenger og tataa

Aha! Takk! (Satt forresten oppe til langt på natt og lagde applikasjoner på hettekjolene jeg syr til jentene mine. Det er den røde hettekjolen i "Blødt børnetøj" med noen "tilpasninger". Kjempegøy!)

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:29   #78
jubel
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 85
jubel er litt kul
Standard

Sv: Jubelklær

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg forelsket meg i den "ugler i mosen" luen... du har ikke lyst til å sy en sånn til??

Det gjør jeg vettu
Send meg en pm med adr du så skal jeg begynne så fort jeg har tid. Mulig jeg ikke har nok stoff, i såfall skal jeg kjøpe mer om to uker.
Høres det greit ut?

__________________
Tobarnsmor og helfrelst hobbysyerske
jubel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:45   #79
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jubelklær

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Herremin, jeg er så imponert av dere begge. Er de litt feminine i snittet, eller trives gutta i dem også? :ledende spørsmål:

Ener´n trives veldig godt i sin Jubel-bukse.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:14   #80
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jubelklær

Opprinnelig lagt inn av jubel, her.

Jeg kan lage den med brun ribb ja, og i str 86-104.
Ikke så lenge til jeg kan starte på den, men regner med at det ikke gjør noe at du må vente litt til andre bestillinger er unnagjort

Ingen hast. Send meg gjerne en pm dersom du ønsker flere opplysninger nå.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hjemmesydde klær


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no