Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Korleis er bruken av syltetøy til dine barn?
Brukar berre syltetøy til spesielle dagar / anledningar 38 36,89%
Brukar berre lettsyltetøy til spesielle dagar / anledningar 20 19,42%
Stort sett fri bruk av syltetøy 19 18,45%
Stort sett fri bruk av lettsyltetøy 9 8,74%
Og sidan eg alltid lagar teite pollar; er er ein "annet". Spesifiser og kjeft på meg. 17 16,50%
Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-07, 18:42   #61
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tror det er mange som bare kaller det "syltetøy" når det er kokt, men jeg er vant til å kalle det syltetøy enten det er kokt eller rørt.

Jeg også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 18:50   #62
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Fri flyt er det ikke, derfor stemte jeg på "til spesielle anledninger". Nå er ikke det helt sant heller, hun får syltetøy når hun vil - men hun må spise noe annet pålegg først. Det er så sjelden hun vil ha syltetøy at hun får det når hun vil, men hadde det blitt ofte så hadde det nok blitt restriksjoner.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:34   #63
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Jeg stemte "bare til spesielle anledninger" - da den eneste anledningen guttungen spiser syltetøy er når han spiser frokostblanding, da bruker jeg syltetøy i stedet for sukker på. Frokostblanding spiser han et par ganger i uka.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:56   #64
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Ungene får syltetøy når de vil ha det. Det er ikke så veldig ofte.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:01   #65
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Jeg stemte fri flyt. Vi har alltid syltetøy, men ingen av oss spiser det ofte. Allikevel er det jo fri flyt, for om noen vil ha syltetøy på brødskiva så får de det.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:03   #66
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Her er det fri flyt, og det kan det være fordi det ikke er så ofte ungene spiser syltetøy. De har det på wetabixen de gangene de spiser det, aldri på brødmat. Ikke fordi de ikke får, men fordi de aldri ønsker det. Kjøper som regel lettsyltetøy, fordi jeg synes det er best.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:07   #67
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Fri flyt er det ikke, derfor stemte jeg på "til spesielle anledninger". Nå er ikke det helt sant heller, hun får syltetøy når hun vil - men hun må spise noe annet pålegg først. Det er så sjelden hun vil ha syltetøy at hun får det når hun vil, men hadde det blitt ofte så hadde det nok blitt restriksjoner.

Sånn har vi det med Nugattien på hytta også. Da må hun først spise en skive med vanlig pålegg, og hun får kun EN skive med nugatti . Her i vår kom hun veldig fornøyd fra SFO'en. De hadde hatt Nugatti der, men skulle slutte med det, fordi ungene bare ville spise det. Så da hadde datteren min foreslått at de kunne innføre samme regel som på hytta - først en med vanlig pålegg, og kun ene eneste med Nugatti . Så kan vi jo diskutere hvor bra det er med Nugatti på SFO'en da....

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 02:02   #68
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Vi har alltid syltetøy i kjøleskapet og praktiserer vel "fri flyt". Det er uproblematisk, siden Frøkna bare er sånn passe begeistret for syltetøy som pålegg og ikke spiser det så ofte.

Vi bruker enten Nora naturlig lett eller hjemmelaget syltetøy.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 08:32   #69
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.095
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Storesøster liker ikke syltetøy, lillebror på 11 mnd har ikke smakt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 08:39   #70
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Hun får syltetøy innimellom, og da er det det uten sukker. Hun er ikke så veldig glad i det så det blir max en gang i uka.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 09:16   #71
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tror det er mange som bare kaller det "syltetøy" når det er kokt, men jeg er vant til å kalle det syltetøy enten det er kokt eller rørt.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg også.

Jeg også.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 09:53   #72
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Krysset forresten på "lettsyltetøy" men føler for å spesifisere at det er det som har sukker i seg, type noras 100%. Vi bruker ikke kunstig søtning til verken gutungen (2 år) eller meg (gravid).

Vi bruker også denne, eller den sukkerreduserte fra Hervik. Den er ikke tilsatt konserveringsmidler.

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Sånn har vi det med Nugattien på hytta også. Da må hun først spise en skive med vanlig pålegg, og hun får kun EN skive med nugatti . Her i vår kom hun veldig fornøyd fra SFO'en. De hadde hatt Nugatti der, men skulle slutte med det, fordi ungene bare ville spise det. Så da hadde datteren min foreslått at de kunne innføre samme regel som på hytta - først en med vanlig pålegg, og kun ene eneste med Nugatti . Så kan vi jo diskutere hvor bra det er med Nugatti på SFO'en da....

Hun er like flink som toern her! Hver fredag har de "korn". "Korn" er puffet ris eller corn flakes. Altså ikke særlig næringsnyttig. Hun vet jeg ikke er særlig glad i sånt som mat, og heller ikke i at de dytter i seg sukker. Hun kom pliktskyldigst hjem og fortalte at hun hadde et system på dette. En uke tar hun syltetøy, en uke bittelitt sukker, og neste uke uten noe.

Jeg fikk litt dårlig samvittighet, samtidig som jeg kjente at jeg var litt stolt. Lille jenta.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 10:29   #73
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Bruker stort sett bare rårørte bær, uten stivelse. I det egner seg dorlig i matpakken.

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:48   #74
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Fri bruk her i bunn og grunn,har en mann som KUN spiser syltetøy til frokost Ungene liker det godt, men spør bare om det en skjelden gang og får det aldri på matpakka.
Syltetøyet her i huset er enten mitt hjemmelagede eller Nora lettere.

* vi er ostespisere vi andre, gulost var et av veslas første skikkelige ord *

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 20:27   #75
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Turbo får syltetøy hjemme når han vil. Men det er veldig skjeldent. kan gå uker mellom hver gang.
Men til vaffler som spistes 3 ganger i året hjemme da MÅ han ha masse jordbær syltetøy hehe

Meste av syltetøyet som serveres hjemme er hjemmelaget, rørt syltetøy. Ikke kokt.
Jordbær, rips, rips og bringebær og bringebær.
Og blåbær, men brukes mest til pannekaker

Han har ikke med matpakke i barnehagen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 23-08-07 kl 20:39.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 20:29   #76
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Her så får han syltetøy hvis han vil ha(lager det selv, masse bær og lite sukker) men det er maks 2 ganger i mnd, så det er ikke ofte han spiser det.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 20:45   #77
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Jeg svarte at syltetøy står på bordet til spesielle anledninger. Men det er mer riktig å si av og til, at vi prøver å begrense bruken, og at vi prøver å holde oss til de "sunne" variantene.

Har vi besøk kommer syltetøyet fram på frokostbordet. Er det en lei dag, med lite spising hender det vi kan tilby det søte. Eller om mammaen ikke greier å holde seg lenger...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 20:52   #78
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Jeg svarte Stort sett fri bruk av syltetøy.
Vi spiser allikevel så lite syltetøy at når jeg først kjøper syltetøy, kjøper jeg den typen jeg synes er god - uavhenging av om det er lett eller ikke. Det kan gå flere uker mellom hver syltetøyskive her i huset.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 21:32   #79
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!

Syltetøy står i kjøleskapet til fri disposisjon og er kun interessant når jeg disker opp med vaffler.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:45   #80
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!

Vi har aldri syltetøy i hus.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no