Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva ville du stemt hvis Stortingsvalget var i morgen?
Arbeiderpartiet 59 34,50%
Høyre 24 14,04%
Venstre 19 11,11%
SV 31 18,13%
KrF 3 1,75%
MDG 2 1,17%
Senterpartiet 10 5,85%
Frp 3 1,75%
Rødt 18 10,53%
Andre 0 0%
Stemmer ikke/har ikke stemmerett ved Stortingsvalg/brokkoli og what ever 2 1,17%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-17, 14:18   #61
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...

Jeg er, som Luftslottet, i separasjon fra SV. Det er veldig sørgelig, for vi er barndomskjærester, men det ligger an til å bli Ap på meg. Bortsett fra at jeg vil ha Hadia som leder, ikke noen andre.

SV har for mange like unge menn som delte telt på ungdomsleir og venninnene deres, som er skjønt enig at verden sett fra Grünerløkka med mastergrad og designerkaffe er slik og sånn. Lysbakken er en hyggelig fyr, men han har karisma som innsiden av en polvott. Jeg er stort sett helt enig i politikken slik jeg alltid har vært, men jeg orker ikke folkene og mangelen på pragmatisme. Det manglende gjennomslaget blir også for slitsomt i lengden. Noe må jo SKJE.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 14:51   #62
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.801
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er, som Luftslottet, i separasjon fra SV. Det er veldig sørgelig, for vi er barndomskjærester, men det ligger an til å bli Ap på meg. Bortsett fra at jeg vil ha Hadia som leder, ikke noen andre.

SV har for mange like unge menn som delte telt på ungdomsleir og venninnene deres, som er skjønt enig at verden sett fra Grünerløkka med mastergrad og designerkaffe er slik og sånn. Lysbakken er en hyggelig fyr, men han har karisma som innsiden av en polvott. Jeg er stort sett helt enig i politikken slik jeg alltid har vært, men jeg orker ikke folkene og mangelen på pragmatisme. Det manglende gjennomslaget blir også for slitsomt i lengden. Noe må jo SKJE.

Enig! Få en ny Hanna Kvanmo, så er jeg der.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 14:54   #63
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.755
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...

Jeg har skilt lag med AP, stemte SV ved sist kommunevalg, og har planer om å stemme SV i dette stortingsvalget.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 15:25   #64
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.500
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...

Enda godt det ikke er stortingsvalg i morgen, sier jeg bare.

Jeg er ikke gift med noe parti. Jeg vurderer vanligvis AP, høyre og venstre. Høyre blir det definitivt ikke med nåværende koalisjonspartner og jeg har vel i grunnen fjernet meg fra dem de siste årene. (Hvordan kan oppegående folk være motstandere av fedrekvoten, feks?!). Så jeg vil tro at jeg står mellom AP og Venstre, og at jeg lander på Venstre, som jeg stort sett gjør.

:Skulle ønske jeg kunne være enig med et parti fullt ut:

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 15:38   #65
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.952
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...

Jeg er også i tvil i år, er virkelig ikke sikker på om Erna får stemmen min denne gangen Uansett blir det ikke et av de ekstreme partiene (Rødt, FRP, MDG), og selvsagt ikke KRF.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 15:38   #66
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...

Jeg ligger også på vippen mellom SV og AP, og er alltid litt i tvil om hva jeg skal velge. De siste åra har jeg stemt AP, sjøl om jeg slett ikke er enig i alt de står for. I tillegg til det de andre "vipperne" nevner av grunner, baseres avgjørelsen på forhandlinger i heimen. Mannen min vipper mellom Høyre og AP, så han lover å ikke stemme Høyre, dersom jeg lover å ikke stemme SV. (Men jeg har innimellom stemt SV likevel. )

Jeg har klart mer sans for Tajik enn for Støre, ja.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 15:41   #67
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.973
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...

Vet sannelig ikke helt. Jeg har oftest stemt AP, men har flørtet med SV og stemt V en gang for ganske lenge siden. Venstre må ikke samarbeide med regjeringspartiene om de skal vurderes.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 15:55   #68
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...

Jeg er tidligere Høyre-medlem som har stemt Venstre de siste valgene. Og det hadde jeg vel gjort nå også.

Og så hadde jeg før stemt FrP enn å stemme Rødt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 16:14   #69
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg er tidligere Høyre-medlem som har stemt Venstre de siste valgene. Og det hadde jeg vel gjort nå også.

Og så hadde jeg før stemt FrP enn å stemme Rødt.

jeg har blitt rødprikket et par ganger for å si det siste der. Men jeg var kanskje litt mindre diplomatisk i formuleringen min. Tror jeg sa noe sånn som at Rødt var like ille som FrP, bare på en annen måte.

Politikk er ikke bare lett, og jeg blir alltid litt fascinert av at venstresiden i Norge hyller venstresiden i amerikansk politikk, for politisk sett så er jo venstresiden i USA fremdeles til høyre i norsk sammenheng. Til og med Sanders er jo ikke rød, om noe er han vel mer sammenliknbar med Venstre. Man glemmer ofte at det faktisk stiller en rekke andre uavhengige partier til valg i USA selv om disse ikke er synlige på TV. Og at høyresiden i amerikansk politi er laaaaaaangt til høyre for Høyre i Norge (og langt til høyre for FrP også. Høyreisen i USA er jo ikke liberal, men konservativ. Det er jo demokratene som er liberalistisk der). Og så sier jeg heller ikke at FP tror dette, men det er ofte mitt inntrykk når jeg diskutere politikk i RL - at man tror de som stemmer blått også automatisk støtter republikanerne.

Jeg stemmer Høyre. Fordi det er den politikken som jeg er mest enig i, jevnt over, og fordi det er bedre å stemme på et parti man er (i alle fall langt på vei) enig i, og få med et parti man ikke er enig med i særlig mye i det hele tatt på kjøpet, enn å stemme på et man ikke er enig i like mye med, og få et par-tre andre partier man heller ikke er særlig mye enige med på kjøpet.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 17:51   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.498
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Vi på venstresida i Norge vet veldig godt at vi er mye mer liberale enn demokratene, Milfrid. Vi vet også at det finnes andre kandidater. Men det eneste reelle alternativet til demokratene er republikanerne, og det er jo mye verre. Også evner vi til og med å sette det i en kontekst, hvor vi innser at USA uansett ikke kommer til å bli mer liberalt enn demokratene. Ergo heier vi på dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 17:56   #71
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi på venstresida i Norge vet veldig godt at vi er mye mer liberale enn demokratene, Milfrid. Vi vet også at det finnes andre kandidater. Men det eneste reelle alternativet til demokratene er republikanerne, og det er jo mye verre. Også evner vi til og med å sette det i en kontekst, hvor vi innser at USA uansett ikke kommer til å bli mer liberalt enn demokratene. Ergo heier vi på dem.

Som jeg presiserte i innlegget så snakket jeg ikke om FP, men om mine erfaringer fra RL-diskusjoner med venstresiden. Der har det vært fryktelig mange som ikke er klar over det. Som også denne avstemmingen viser speiler ikke FP nødvendigvis virkelighetens Norge.

Ergo null grunn for noen tilhørende venstresiden på FP til å føle seg truffet. Jeg siktet ikke på dere.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 17:57   #72
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Det hender jeg diskuterer politikk med folk som tror at Bernie Sanders er kommunist, men jeg pleier vanligvis ikke tro at hele høyresiden er ignoranter av den grunn. Noen av mine beste venner stemmer blått, og så videre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 17:58   #73
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Som jeg presiserte i innlegget så snakket jeg ikke om FP, men om mine erfaringer fra RL-diskusjoner med venstresiden. Der har det vært fryktelig mange som ikke er klar over det. Som også denne avstemmingen viser speiler ikke FP nødvendigvis virkelighetens Norge.

Ergo null grunn for noen tilhørende venstresiden på FP til å føle seg truffet. Jeg siktet ikke på dere.

Du bare mener at alle de du snakker med i RL på venstresiden er uvitende?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 18:07   #74
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det hender jeg diskuterer politikk med folk som tror at Bernie Sanders er kommunist, men jeg pleier vanligvis ikke tro at hele høyresiden er ignoranter av den grunn. Noen av mine beste venner stemmer blått, og så videre.

Og jeg er agnostiker og blå og har venner som er religiøse og røde og grønne. Jeg tror ikke at hele venstresiden er ignorant, selv om jeg kjenner noen som er det (jeg kjenner også noen som er liberalister i Norge som ikke innser at det er demokratene som er liberalistiske i USA, så det er Forsåvidt like mange ignoranter på den siden av fargeskalaen også.

I det hele tatt er det ganske mange som ikke er som på FP i RL, både mht det ene og det andre. Uavhengig av politisk ståsted. Man kan helt fint være rød politisk og være glødende muslimhater på en måte som får FrP til å virke liberal. Osv.

Jeg synes verden burde være mer som FP. Minus andelen som stemmer sv og rødt da.





(Edit: haddeverden vært som FP hadde sikkert ikke det vært et problem at folk stemte rødt og sv heller. ).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 18:07   #75
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Du bare mener at alle de du snakker med i RL på venstresiden er uvitende?

Sa jeg alle.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 18:16   #76
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Sa jeg alle.

Ja, nei, jeg bare prøvde å skjønne relevansen egentlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 18:18   #77
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.831
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Rødt på meg også. Artig å se at det er så mange som vurderer rødt i år!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 18:22   #78
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Det vi trenger aller mest i Norge er et skifte i retorikken i det offentlige ordskiftet. Alt har blitt så svart-hvitt og kaldt.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 18:22   #79
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Det er bare interessant med forskjellen i diskusjon av amerikansk politikk med nordmenn vs når man diskuterer med amerikanere/folk bosatt over lengte tid i USA (ikke alle, men noen. Og i RL!). Jeg kjenner flere demokrater i USA, som stemte Hillary fordi de måtte, men som fremdeles synes at Hillary var et ekstremt dårlig valg og overhode ikke ønsket henne som president. Jeg har også venner som er independent og som på tross av at det å ikke stemme på Hillary var å anse som en stemme til Trump, fremdeles ikke ville stemme på henne - fordi de mener hun er like ikke som Trump.

Vi flyttet jo til USA like etter at Obama vant første gangen, men nå da vi var der nå var det en ekstremt annen stemning mellom demokrater og republikanere. Vennene mine hadde havnet i direkte verbale slagsmål med republikanere, og jeg har jo venner sommar slettet meg på Facebook etter kritikk av Trump (og de har jo hele tiden visst jeg har vært pro Obama/demokrater). En kompis kom hjem fra poker med venner og fortalte at en av de andre i fullt alvor hadde sagt at han håpet at Obama omkom i et flykrasj, og ellers hadde uttalt seg på en måte som gjorde at han seriøst vurderte å avslutte hele vennskapet. Og dette er folk som har omgått hverandre i vennskapelghet på tross av ulikt politisk ståsted før!

Jeg blir litt (mye) skremt når det blir sånn at man fantastisk misliker politiske meningsmotstandere på det nivået jeg så i USA nå.

men nå sporet jeg (som vanlig...) av.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 18:23   #80
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, nei, jeg bare prøvde å skjønne relevansen egentlig.

Det var en avsporing. Sidespor. Et eller annet. Noe som har undret meg veldig etter et par rimelig heftige diskusjoner i RL i forbindelse med valget i USA.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no