Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Mimretråd om 80-tallet!

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 12:04   #61
kunstnerspiren
Til tider frustrert...
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 398
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

GUUD jeg hadde mange læækkre brosjer .. og juice som blandevann har jeg ikke drukket siden jeg drakk det for første gang som 15 åring..



Men husker dere Punky ??

Ja Punky husker jeg!

__________________
kunstnerspiren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:09   #62
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av kunstnerspiren, her.

Ja Punky husker jeg!

Punky Brewster?

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:17   #63
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Ååå, men husker dere Peach Canei, da? Og Pinsang Ambon?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:28   #64
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ååå, men husker dere Peach Canei, da? Og Pinsang Ambon?

JUPP!! Caneien føler jeg er 80 talls.
Mens Pisangen tror jeg var starten på 90 tallet for min del
Sammen med den derren shoten som vi hadde krem på .. ååå hva het den??? Da hadde forøvrig de fleste gutter en burgunder blazer , og prikkete slips. Jeg hadde en prikkete tunica med leggings under.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:43   #65
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ååå, men husker dere Peach Canei, da? Og Pinsang Ambon?

Husker dem, ja - for meg er Pisang begynnelsen på 90-tallet; på det lokale diskoteket her serverte de en drink med Pisang og appelsinjuice - den drinken het PERVERS

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 13:53   #66
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Drikker du Pisang med melk så kaster du opp grønt!

Jeg hadde rosa seilersko.

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 13:58   #67
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Betsy, her.

Drikker du Pisang med melk så kaster du opp grønt!

Snakker du av erfaring?

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:03   #68
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Snakker du av erfaring?

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:11   #69
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg gikk på ungdomsskolen fra 1983-1985... need I say more?

MITT klesminne er en ferskenfarget tynn kjeledress (!) i bomull fra Deguy. Med bredt flettet skinnbelte i livet og turkise "PeterPan"-støvler. Djeezez. Ikke bra.

Du er like gammel som søstra mi, og hun hadde også en outfit som var lik denne...kan tro jeg syntes den var fantastisk!(turkise peterpan-støvletter hadde forøvrig jeg også...de fikk jeg da pappa ble med på skoshopping....mamma fikk helt hetta og kjøpte snowjogg i tillegg)

Selv hadde jeg ungdomskolen helt på slutten av åttitallet.

Jeg ønsket meg pocolino-dress til burdagen min da jeg ble 10 år (i 1985) Jeg var yr av spenning da jeg fikk en halvstor, myk pakke av bestemora mi...Jeg pakket den opp og der lå det en mikke-musjoggedress...Det var definitivt 80-tallets nedtur for min del...

Ellers husker jeg nettingskoene og genser med nettingstoff på armene, bukser med "skråknepping", dianabluser og ballongbukser..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:12   #70
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Sammen med den derren shoten som vi hadde krem på .

Galliano?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:44   #71
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Galliano?


ja den ja!!! Det var en hit på danskebåten i 92 husker jeg !! hahaah!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 14:57   #72
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Du er like gammel som søstra mi, og hun hadde også en outfit som var lik denne...kan tro jeg syntes den var fantastisk!(turkise peterpan-støvletter hadde forøvrig jeg også...de fikk jeg da pappa ble med på skoshopping....mamma fikk helt hetta og kjøpte snowjogg i tillegg)

Selv hadde jeg ungdomskolen helt på slutten av åttitallet.

Jeg ønsket meg pocolino-dress til burdagen min da jeg ble 10 år (i 1985) Jeg var yr av spenning da jeg fikk en halvstor, myk pakke av bestemora mi...Jeg pakket den opp og der lå det en mikke-musjoggedress...Det var definitivt 80-tallets nedtur for min del...

Ellers husker jeg nettingskoene og genser med nettingstoff på armene, bukser med "skråknepping", dianabluser og ballongbukser..

Jeg fikk lyseblå litt tykk pocolinodress på samme tiden!! Hadde helst lyst på svart Poco Loco...
Min største skuffelse på 80 tallet var da jeg ønsket meg støvletter (tror det var indianerstøvletter) og da jeg på julaften fikk gaven i skoeskeform fra farmor og farfar - var jeg sikker på at saken var biff. Det viste seg dessverre å være noen brune skoletter (fonuftige vintersko) som den kjipeste gutten i klassen hadde. Det var så vidt jeg klarte å si tusen takk (det er nok dette som gjør at jeg aldri glemmer det. Tror det er en av de gangene jeg ikke klarte å skjule min skuffelse )

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:17   #73
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Jeg fikk lyseblå litt tykk pocolinodress på samme tiden!! Hadde helst lyst på svart Poco Loco...
Min største skuffelse på 80 tallet var da jeg ønsket meg støvletter (tror det var indianerstøvletter) og da jeg på julaften fikk gaven i skoeskeform fra farmor og farfar - var jeg sikker på at saken var biff. Det viste seg dessverre å være noen brune skoletter (fonuftige vintersko) som den kjipeste gutten i klassen hadde. Det var så vidt jeg klarte å si tusen takk (det er nok dette som gjør at jeg aldri glemmer det. Tror det er en av de gangene jeg ikke klarte å skjule min skuffelse )

Jeg hadde forøvrig slike indianersko med frynser jeg...arvet av søstra mi (noe som gjorde de enda finere, for hun var jo voksen og alt) - Jeg fikk forvrig bukse til burdagen min da jeg var 12..(også fra bestemor) Den var blå, rød og grønnrutete og fornuftig med fór....og definitivt ikke noe for åttitallet...jeg ble så lei meg at jeg begynte å grine...

Jeg hadde forøvrig lyseblå ET-genser, rosa høyvannsbukse og rosa skjerf med glitter-tråder som yndlingsoutfit'en min tidlig på 80-tallet...DA var jeg fin da!...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:20   #74
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.802
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av kunstnerspiren, her.

Hva er ditt aller beste 80-tallsminne? (For de av oss som husker de glade 80-årene...)

Glade?
Menn med permanent og damer med steinvaska dongeriåletrangt miniskjørt og kreppet hår.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:28   #75
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Åhh...hvordan kan jeg glemme alle de sinnsvake støvlettene jeg hadde.

Bronsefargede peter pan støvletter. Ohhhh...så stolt jeg var av de.
Rosa semskede støvletter med frynser.
Og HVITE, av alle ting, semskede støvletter med frynser og fjør.

Ball snekkerbukse, som ble brukt til mamma nesten plukket den av meg og kastet den i søpla, var også en høydare. Sammen med olaskjorte, og den evinnelige brosjen i halsen.

Hvit poco loco dress med neonfarget trykk. At den allerede i første vask mistet fasongen totalt spilte ingen rolle. Det var jo poco loco dress.

Og disse dressjakkene. Tror jeg husker å ha hatt 16-17 stk. i alle farger og fasonger. Felles for alle var de overdimensjonerte skulderputene som var i alle sammen.

Herregud så mye rart man har kjøpt, gått med og faktiskt syntes var helt flotters. Og ett MUST!

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:33   #76
kunstnerspiren
Til tider frustrert...
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 398
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Jeg er superimponert over alt dere husker! Så morro å bli minnet på alle de unike små og store 80-talls detaljene! Kjempeartig!

__________________
kunstnerspiren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:40   #77
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Nå kom jeg på at jeg hadde så sinnsykt lyst på svart skinnjakke i 12 års alderen.. (på samme tid med de svarte solbrillene med speil i muligens). Jeg gikk å gnålte om dette lenge. Til slutt så tok mamma meg med og jeg skulle få, tror ikke det var jul eller bursdag.. Jeg var overveldet!
Da vi kom hjem var jeg veldig fornøyd med en gang.. selv om det var litt knapp over bringen (de begynte vel å vokse akkurat da ) og noen dager senere da kvitteringen var kastet og jeg allerede hadde brukt den, var det noen som kommenterte.. "Åja har du MØRKE BLÅ jakke du"

Joda jakken var mørkeblå og IKKE like stasen da.. husker jeg gikk med den for syns skyld over for mamma noen ganger .. men den ble aldri det den skulle være.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 18:02   #78
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ååå, men husker dere Peach Canei, da? Og Pinsang Ambon?

Jepp! Var det ikke en som hette Mirabella også? Med champagnesmak? Husker at jeg pleide å sprite denne litt opp
Skikkelig 80 -talls og ikke minst fjortispreg....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:01   #79
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Aporpos drikke, så må vi jo ikke glemme Love-brus eller coco bahia-brus...Det var godt det!

ENn "storskjorte", med tykt skråbelte i midja som matchet med tightsen? - Jeg hadde en lekker blomstret bluse som gikk i rosa, gult og turkis, rosa tights og rosa skråbelte..

Og haremsbukser!...huff, så mye man kommer på!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:13   #80
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Åååh. LOVE-brusen ja. Var vel bare i bokser den? Husker jeg elsket den.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no