Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dere som har det så ryddig...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-06, 21:13   #61
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Du må lage en plass for alle tingene. Du må vite hvor småtingene skal høre hjemme. Ellers er det umulig å rydde.

Vi har en fast plass for alt av ledninger/ladere, usb-kabler osv.

Vi har fast plass for regninger, en for papirer vi skal gjøre noe med, et arkiv for forsikringsdokumenter, fødselsattester osv.

Vi er ikke ryddige, men når vi først rydder, så vet vi hvor alt skal være i det minste.

Sånn har vi det og. Vi har en fast skuffe for ledninger etc, en fast skuffe for bruksanvisninger... etc etc.
Betyr ikke at det aldri flyter Men det hjelper å ha et system!

Og mange skuffer

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:14   #62
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.279
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Vi har riktignok fem fjernkontroller.. Fjernkontroller kan være fryktelig irriterende, men vi har et bord med hylle under hvor de bor. Alt av ladere og ledninger ligger i en stor skuff på kjøkkenet. Forøvrig prøver jeg å samle på minst mulig. Jeg kaster en god del og skaffer meg ikke ting jeg ikke har veldig lyst på (og vet hvor jeg skal ha) eller trenger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:16   #63
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.527
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skjønner hva du mener, Kristin. Men dere har nok både annerledes innstilling og noe annerledes livs- eller levestil enn vi. (For eksempel har dere kanskje ikke 4 fjernkontroller, 4 vanlige spill-håndkontrollere, 2 Guitar Hero-gitarer, 2 Singstar-mikrofoner og 4 Buzz-kontrollere, pluss ladere til mobiltelefoner, iPod, og to ulike kamerabatterier, liggende ved og under TV-en, som for øvrig står på en hylle sammen med forsterker, midthøyttaler, Gamecube, Playstation (med en liten bunke minnekort), DVD-spiller og shuttle-PC (med tilhørende trådløst tastatur og mus), alt med tilhørende kabler og ledninger? )

Å dæven.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:16   #64
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skjønner hva du mener, Kristin. Men dere har nok både annerledes innstilling og noe annerledes livs- eller levestil enn vi. (For eksempel har dere kanskje ikke 4 fjernkontroller, 4 vanlige spill-håndkontrollere, 2 Guitar Hero-gitarer, 2 Singstar-mikrofoner og 4 Buzz-kontrollere, pluss ladere til mobiltelefoner, iPod, og to ulike kamerabatterier, liggende ved og under TV-en, som for øvrig står på en hylle sammen med forsterker, midthøyttaler, Gamecube, Playstation (med en liten bunke minnekort), DVD-spiller og shuttle-PC (med tilhørende trådløst tastatur og mus), alt med tilhørende kabler og ledninger? )

Hvordan ser det ut i stuen hjemme hos dere da? Som et lydstudio?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:16   #65
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.527
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Nå skal jeg løpe og se om jeg kan få kastet 27 ting på kjøkkenet.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:18   #66
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.377
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vi har riktignok fem fjernkontroller.. Fjernkontroller kan være fryktelig irriterende, men vi har et bord med hylle under hvor de bor.

Vi hadde hylle under salongbordet, men den har ramlet av. Egentlig like greit, for den var alltid overfylt med tidsskrifter og Morgenblad, og det så ikke så pent ut det heller.

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Alt av ladere og ledninger ligger i en stor skuff på kjøkkenet. Forøvrig prøver jeg å samle på minst mulig. Jeg kaster en god del og skaffer meg ikke ting jeg ikke har veldig lyst på (og vet hvor jeg skal ha) eller trenger.

Nei, det er litt der det med "forskjellig levestil" kommer inn i bildet. Det er veldig få av de tingene som fyller opp stuene våre som vi ikke har veldig lyst på. (Og det inkluderer de elleve overfylte bok-, film- og platehyllene.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:19   #67
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vi har riktignok fem fjernkontroller.. Fjernkontroller kan være fryktelig irriterende, men vi har et bord med hylle under hvor de bor. Alt av ladere og ledninger ligger i en stor skuff på kjøkkenet.

Her blir alle ledninger, kabler, ladere osv. som mannen ikke kan gjøre rede for, kastet. Ikke noe er vel, og ser så rotete ut som en masse ledninger i alle bauer og kanter. Samler masse støv gjør det også.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:20   #68
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.377
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hvordan ser det ut i stuen hjemme hos dere da? Som et lydstudio?

Nei, disse tingene ligger jo som sagt på og ved og under TV-en. I resten av stuen er det ikke så mye kabler og slikt, men veldig mye bøker, filmer, plater og tidsskrifter, alle lekene til Lillegutt, et par laptoper, og akkurat nå et tørkestativ og et par kleskurver fulle av nyvasket tøy.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:21   #69
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Nå skal jeg løpe og se om jeg kan få kastet 27 ting på kjøkkenet.

tips: begynn i skapene der du har tørrmat! Sjekk datoer og kast alt som har gått ut på dato.
Etterpå kast det som står bakerst i alle skap. Det er en grunn til at det står bakerst, og så sant det ikke har noen verdi av noe slag, kast det, selg det eller gi det bort.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:21   #70
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.377
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her blir alle ledninger, kabler, ladere osv. som mannen ikke kan gjøre rede for, kastet. Ikke noe er vel, og ser så rotete ut som en masse ledninger i alle bauer og kanter. Samler masse støv gjør det også.

Kaste kabler? (Jeg tror vi alle kan være glade for at du ikke er gift med mannen min. Det hadde uansett ikke vart lenge. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:25   #71
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.562
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Alle ting må ha et sted å bo. Et sted som er lett nok tilgjengelig til at det faktisk blir brukt. Det må være god plass i det stedet (skuff, boks eller hva det er), det må være tydelig merket, og plassert på et logisk sted. Invester i bokser på IKEA, og sorter.

Ting du bruker ofte, som mobilladere, kan få en egen skål eller noe, som ligger lett tilgjengeiig i nærheten av en stikkontakt. SE på rotet: Hvorfor ligger det der? Er det noe som brukes ofte så ta hensyn til det. Jeg har for eksempel i dag bestemt meg for å kjøpe en håndfull små krukker el.l. til å ha lillesøsters hårstrikker og klemmer i. De ligger overalt, i hele huset, så vi trenger en liten krukke i hvert fall i gangen, på hvert bad og på kjøkkenet. Systemene må være lette å bruke, ellers funker de ikke.

Mellomlagring i et rom eller skap som ikke synes er greit, syns jeg. Så kan man ta det en økt i blant.

Jobb MED din egen personlighet og dine egne vaner, og ikke mot dem. Hvis du virkelig ikke klarer å gå fem meter til garderobeskapet med jakken din når du kommer inn dørene med unger og lurveleven, så sett opp en stumtjener eller knaggrekke i gangen i stedet, og innfør en vane der du tar ting i skapet om kvelden, når det er roligere. Ha en skittentøykurv i alle rom hvor det legger seg skittentøy på gulvet. Eller en nettingpose i en krok på veggen. En lekekurv i hvert rom.

Papirsøppel? Sett opp en IKEA-pose eller annen papirpose et sted som er nær nok dagligtrafikken til at du legger avisene i den daglig, nær nok utgangsdøra til at du faktisk orker å ta det med ut også. Garderoben i gangen er et bra sted.

Merkede kurver til alt av luer, votter, fleeceklær, etc. Romslige og mange nok til at de ikke blir overfylte. I en høyde som gjør at ungene selv kan legge lua si på plass. En lav knaggrekke i gangen for samme formål med jakker, barnehagesekker, etc.

Dokumentholdere (sånne bokser som står, der man stapper papir nedi) i massevis på en høy hylle et eller annet tilgjengelig sted. Ørten kategorier, godt merket. Der stapper du kvitteringer, lønnspapirer, helseting for ungene, barnas tegninger, forsikringsinfo, papirer du vil ta vare på fra banken, etc. etter hvert som det kommer inn. Ligger det likevel papirer et eller annet sted? Da mangler du en boks, eller den står på feil sted.

Jeg lånte med meg en sånn merkelappmakermaskin fra jobben, og nå er hele huset vårt merket : Kurver, bokser, skittentøykurvene i vaskekjelleren (6 trådkurver hver merket med kategori, detaljert vaskeanvisning og vaskemiddel. Den siste kurven er merket "Ulll/silke/finvask - ikke rør!!" ).

Og så hjelper det å ha en mann som faktisk rydder når en selv syns en er "ferdig" fordi en har laget systemene... :Plystre:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:27   #72
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.562
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kaste kabler? (Jeg tror vi alle kan være glade for at du ikke er gift med mannen min. Det hadde uansett ikke vart lenge. )

Mannen min tvang meg også til å kaste en de hauggamle kabler og ladere som vi garantert ikke får bruk for.

Men resten ligger nå fint sortert i sånne firkantede bokser med lokk fra ikea. Tele/data for seg, og el for seg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:27   #73
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kaste kabler? (Jeg tror vi alle kan være glade for at du ikke er gift med mannen min. Det hadde uansett ikke vart lenge. )

Jepp! Dersom min kjære står med et litt spørrende uttrykk i ansiktet da jeg spør "hva er denne til?" og han i tillegg svarer "vet ikke", ja da går kabelen rett i søpla. Jeg kaster veldig gjerne.... det skal sies ja. Og dessuten har jeg flyttet 2 ganger de siste 4 årene, så da har man jo fått ryddet og kastet gammelt skrot som lett blir liggende og lagret og støvet bort. Flytting er faktisk veldig effektiv ryddemetode

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:30   #74
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.812
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Nå skal jeg løpe og se om jeg kan få kastet 27 ting på kjøkkenet.

H va er det med tallet 27?? Kanskje jeg skal gjøre det samme? Det trengs....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:31   #75
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.562
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Vi rydder forresten ikke hele tiden. Men vi har det likevel 90% ryddig, 90% av tiden. Det gir ro i sjelen (for MEG) å vite hvor ting er, å ha det visuelt rolig, og å ikke måtte snike meg forbi stabler av ting. Jeg blir rasende hoppende gal når jeg må forsiiiiktig flytte på en vaklevoren bunke av etellerannet for å få tak i det nederst, og bunkem velter, for eksempel.

Jeg syns vi har det veldig passe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:35   #76
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.377
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns vi har det veldig passe.

Du har veldig fine systemer og en veldig fin innstilling til det hele, og en flink og ryddende mann. Og omtrent tre ganger så mye plass som vi har. Det hjelper litt, det også.

Men jeg har egentlig ikke noe her i tråden å gjøre, så jeg skal trekke meg ut. Jeg mener jo heller ikke å gjøre narr av eller krangle med noen som er flinkere og mer interessert enn meg når det gjelder rydding - jeg greide bare ikke å holde meg unna når noen så ut til å være genuint nysgjerrig på hvordan det går an å få det rotete.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:35   #77
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.527
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Nå skal jeg løpe og se om jeg kan få kastet 27 ting på kjøkkenet.

Kastet sikkert 227 ting og har ryddet alle skuffer i et digert skap.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:39   #78
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Her er det virkelig mange gode råd å få!

Polyanna: Holder du kurs?
I så fall skal jeg sende mannebeinet! Det er ikke så enkelt når man ikke er to om å holde det ryddig,
når rotet og frustrasjonen hoper seg opp og det er hu mor som må rydde etter gubben hele tiden

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:42   #79
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.963
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

... Alt av ladere og ledninger ligger i en stor skuff på kjøkkenet ...



Alt av ladere er i bruk så ofte hos oss at det å rydde de vekk ikke funker i det hele tatt. Det blir bare pes. Men det er ikke særlig pent å ha de i stua, som nå.

Jeg holder på å tenke ut et system i gangen. En slags ladehylle og en padde så det bare er å hekte på det som skal lades. Noen som har noe lignende?

Ellers kan jeg nevne at med oppvaskmaskinen i stykker har det aldri vært så strøkent så ofte på kjøkkenet vårt som nå.

__________________
"Vi leser for å vite at vi ikke er alene." C.S. Lewis
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:42   #80
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.527
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Litt morsom digresjon Skilpadda; her har vi egentlig for mye plass. Har masse tomme skap og skuffer.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no