Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-09, 00:51   #61
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, men der borte er de jo hysteriske på sånt. Enkelte jeg har snakket med mener at man ikke engang kan la ungene være inne i huset mens man er hos naboen eller i hagen e.l. For det kan jo begynne å brenne. Eller noe.

Hehe, jeg kjenner noen tilsvarende hysteriske i Norge Men ja, de er nok hakket mer hysteriske her for det aller meste. Kjenner ei som lot ungene (babyer) være igjen i bilen, som stod parkert utenfor vinduet til butikken. Type liten. Hun kunne se inn i bilen fra kassen, hvor hun skulle kjøpe frimerker. Det var ikke varmt ute, ungene sov. Ingen kø i kassen. Dessverre kunne også fyren i kassen se ungene, så da hun trådde inn i butikken, fikk hun beskjed om å hente ungene, hvis ikke ringte han politiet. Hun forsøkte seg med at hun bare skulle ha frimerker, men nei, fyren tok etter røret. Så hun måtte kjøpe frimerker med to sovende spedbarn på armen. Hele "handleturen" var over på to minutt .

Passe hysterisk spør du meg. Men de må kanskje ha sånne regler (eller rettere sagt state law) fordi det er så mange tullinger som ville latt ungene sitte i bilen i varme og timesvis hvis ikke??

For det er mange som ikke passer på, dessverre, noe som tallet på antall drukningsulykker (barn) viser. I staten jeg bor har 60 unger druknet så langt i år, 30 bare i juni . Mesteparten i svømmebasseng, men også en del i badekar og toaletter(!). For å ikke snakke om alle som stryker med fordi de leker med våpen. Eller fordi de ikke er sikret i bilen.

Så kanskje reglene (det er visstnok ikke lov å la barn under 10 år være alene hjemme) er laget for å beskytte ungene mot de som er nødt til å ha noen som tenker for dem? Altså ikke de som går til naboen eller ut i hagen, men de som drar på jobb eller til og med ferie uten unger... I et stor land er det definitivt flere tullinger enn i et lite land

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 01:05   #62
Konvall
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 3
Konvall har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Bare til opplysning. Gutten er halv pakistansk, og snakker kun norsk, han kan ikke pakistansk(urdu). Så at hotellsjefen mente at han snakket dårlig norsk, er en gåte...

Moren er etnisk norsk, og var ikke med på turen, da gutten var på pappaferie...

Konvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 01:10   #63
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

. Jeg synes det er trist at en 6 åring som skal begynne på skole til høsten ikke snakker norsk.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Akkurat dét reagerer jeg også på, og ja det er trist. Ekskluderende, rett og slett.

Storesøster går på en internasjonal skole. På hennes trinn og de som er året yngre er det flere barn som ikke snakker norsk.
De snakker engelsk og evt andre språk.

Uansett om han skal begynne på en vanlig norsk skole eller en internasjonal skole så lærer barn språk veldig fort.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 03:03   #64
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Altså, gutten ble gjenglemt og familien måtte få beskjed før de oppdaget at han var borte. Da syns jeg en barnevernsmelding er helt på sin plass!

Hadde jeg glemt igjen en av guttene et sted og ikke funnet det ut før etter et par timer når vi fikk beskjed hadde jeg ikke hatt noen som helst problemer med å forstå hvorfor det ble reagert!

Er man flere biler må man være ekstra påpasselige med at alle er på plass før man kjører. Fy søren, hadde det vært min seksåring og pappa'n som glemte han igjen på et hotell i to timer hadde det blitt månelyst, det kan jeg love!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 10:23   #65
Konvall
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 3
Konvall har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Tror ikke pappaen var med heller.... gutten var på ferie med sine tanter og onkler på sin fars side....sto det....

Utrolig godt gjort å greie å glemme gutten

Konvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no