Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-08, 09:34   #61
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.502
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Åh ja, sånne spenner ja. De holder dårlig mitt hår på plass... dog har frisøren klart å sette opp håret mitt 2 ganger, en gang som forlover, samt da jeg selv giftet meg. Med et tonn spenner og en flaske hårspray hang det nå oppe.

Høres merkelig gjenkjennelig ut.

Da jeg var på prøvetime hos frisøren før bryllupet skulle hun sette opp håret på ruller, for å se hvor godt det tok styling. Hun prøvde med den aller tynneste rullen også, bare for å se hvor mye krøller hun fikk av det. For å si det sånn, jeg gikk ut fra frisøren med like spikerrett hår som da jeg gikk inn. Hun hadde aldri sett noe slikt før. Jeg har også sittet hårmodell for stakkars lærlinger som skal øve seg på å sette opp hår. Det er vel en opplevelse de ikke glemmer så lett.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 09:54   #62
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Høres merkelig gjenkjennelig ut.

Jeg har en liten bærepose full av fliseklemmer fra min fancy brudefrisyre.

Enda godt min mor er frisør, så slapp andre frisører å få en aha-opplevelse med et hår som gjør som det vil.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 10:04   #63
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Noterer meg at saltvannspray kan være en grei ting for meg. Er det slikt som finnes kun hos frisører? Spesielt merke noen kan anbefale?

Burde prøve pulver. Mye mer effektivt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 10:14   #64
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Jeg fikk ikke til casual/flette/hestehale i dag. Så det ble 2 fletter som jeg festet med spenner bak. Jeg fikk ikke til det håret underst, hvor skal jeg gjøre av det, uten at det blir teit? Jeg sprayet og sprayet på med hårspray, og mannen lurte på hvem jeg skulle pynte meg for i dag..

Bedre lykke neste gang kanskje?

Sånn her ble håret ihvertfall, ikke akkurat sånn jeg hadde tenkt meg.


Sist redigert av Isa : 02-10-09 kl 15:13.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:24   #65
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Da jeg hadde langt hår, pleide jeg å flette håret helt løst, så hang det der og slang.
Sytalaust og greit.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:59   #66
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Jeg fetser det som regel bakover med små klyper. Enten som en hestehale eller i en løs topp. Noen ganger hestehale høyt eller lavt.

Håret mitt er fint og tynt, men masse. Det er mykt og krøller seg etter 2 min med rull. Det gjør at jeg alltid ser litt bustet ut, men jeg bruker dessverre liten tid på håret. Jeg blir egentlig ganske fin på håret når jeg bruker litt mer tid, men det er kun når jeg skal noe spesielt.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 12:18   #67
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Paste, hestehale og endel rufsing, eller musefletter, eller bare løst. Det er ikke så langt nå, skal spare ut litt tror jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 12:21   #68
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Håret mitt er så glatt og fint at ethvert forsøk på å sette det opp ender med at hele frisyren faller fra hverandre i løpet av få timer, selv garvede frisører sliter som bare det for å få det til å ta styling. Så her henger håret rett ned, trøsten er at jeg trenger i det minste ikke rettetang. :galgenhumor:

Slik er håret mitt også. I tillegg er det ikke særlig tykt heller. Så jeg pleier å ha det løst eller i en alt for kjedelig hestehale. Men har fått noen tips i tråden her da, kanskje jeg prøver meg på noe litt mer avansert en dag.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:13   #69
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.231
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Inspirert av denne tråden har jeg flettet håret foran, og festet det med hårnåler ved ørene omtrent. Det ble faktisk ganske fint! Av en eller annen grunn trodde jeg ikke at jeg kom til å klare å flette det, men det gikk nå på et vis, og ser bra ut.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 23:00   #70
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Når man lager slik flette ...




... da må man ta litt og litt hår da, sant?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 00:06   #71
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.231
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Når man lager slik flette ...




... da må man ta litt og litt hår da, sant?

Jepp. Jeg tok med litt hår i den delen av fletta som var nærmest panna hver gang jeg flettet videre, og det ble ganske bra.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 21:16   #72
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Bruksanvisning for "strandsveis":

http://www.klikk.no/mote/skjonnhet/article280213.ece

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 21:32   #73
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Har halvlangt stritt, glatt hår, litt oppklipt.
Liker å få det opp, og det blir som regel enklt. Samler det sammen i nakken, vrier det en en gang og "bretter" det opp mot bakhodet før jeg setter på en stor spenne. Noen ganger hjelper jeg det å henge bedre ved å lage hestehale med strikk først.
Andre ganger har jeg bare sånn hårbånd med strikk i nakken, for å få det bort fra ansiktet. Kan ikke fordra å få håret fram mot øynene, og har av den grunn alltid hatt langt hår uten lugg, eller 3 mm over hele hodet. Savner egentlig det korte.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11

Sist redigert av Malus : 11-07-08 kl 21:38.
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 23:12   #74
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Jeg bruker lim og sparkel, slik at det blir passe seigt - tror det heter fiberpaste - og kliner inn en passe dæsj. Jeg setter det opp sånn hver dag, til vanlig.
Jeg har 4 cm langt hår, så dette funker nok ikke for så mange.

  Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 11:35   #75
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.965
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg bruker lim og sparkel, slik at det blir passe seigt - tror det heter fiberpaste - og kliner inn en passe dæsj. Jeg setter det opp sånn hver dag, til vanlig.
Jeg har 4 cm langt hår, så dette funker nok ikke for så mange.

Lim og sparkel.

Må du vaske det hver kveld også?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 12:01   #76
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Jeg har sånn passe langt hår, og ender opp med hestehale nesten hver dag. Det hender jeg setter opp med litt spenner sånn tilfeldig baki, men det ser litt kjerring ut på meg.

Har dere noen lure tips for andre måter man kan gjøre det på? Jeg ser så mange med fine fletter og variasjoner, men jeg klarer ikke det.

Og er det mulig å flette sånn fransk flette på seg selv? Noen tips?

Det ER mulig å flette fransk flette på seg selv, men kan du flette det på andre? Har etterhvert skjønt at det faktisk ikke er mange som kan flette sånn flette. Lærte det selv som 8-åring når en dame flettet det på meg. Kunne faktisk ikke flette sånn følette på andre før noen år senere. Ellers hadde jeg også lett for å sette opp håret i en sånn hestehale som jeg snurret oppover og festet i en spenne når håret ble langt. Jeg paser ikke i fletter.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 12:01   #77
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Jeg har samme problem som Marikken, håret blir for stramt foran når jeg setter det opp bak.
Jeg går ofte med fletter, altså en på hver side. Har fått høre at jeg kler det godt, og trives med det selv. Dessuten er det en perfekt skulle-egentlig-vasket-håret-i-går-frisyre.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 12:03   #78
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Et annet problem er at håret mitt er ganske tynt, så når jeg setter det opp får jeg ofte nakne felt i hodebunnen, og det er særdeles lite lekkert. Jeg har saltvannspulver men synes egentlig ikke det er så lett å bruke. Ikke så lett å fordele, og håret blir veldig seigt av det, synes jeg. Kanskje prøve spray i stedet?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 12:07   #79
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Lim og sparkel.

Må du vaske det hver kveld også?

Neida, jeg dusjer hver morgen

  Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 12:14   #80
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Jeg har fire måter å sette opp håret til daglig. Enten vanlig hestehale, eller jeg lar håret henge, men fester luggen til siden med en kul spenne. Musefletter (ikke flettet), eller så setter jeg opp håret på hver side med spenner. Da tar jeg håret i sideskill og fester den siden uten lugg opp i en hårspenne. Luggen tvinner jeg bakover, drar opp håret fra siden og fester det med en hårspenne ganske høyt opp. Der fester jeg gjerne litt blomster også. Det blir litt sånn femtitallsaktig, en slags mellomting av disse to:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no