Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-11, 22:04   #61
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

De sier på nyhetene i dag at det ikke ble noe blomstertog i Oslo i dag. Det stemmer ikke - vi gikk i tog. Vi kom tidlig til Rådhusplassen og fikk plass rett ved scenen. Men da klokken nærmet seg seks, kom det beskjed om at programmet var utsatt til sju, og det passet dårlig å vente over en time med våre ikke særlig rolige gutter. Vi banet oss derfor ut gjennom menneskemengden som alt var vanvittig stor og var litt rådville om hva vi skulle gjøre. Vi gikk opp mot stortinget og satte oss på gresset og spiste litt. Vi tenkte å finne et sted å legge fra oss rosene da vi fikk høre at toget var avlyst pga for mange folk. Men så så vi at folkemengden av alle de som ikke hadde fått plass ved Rådhuset var blitt et tog. Mengder på mengder av folk som holdt roser opp i været gikk forbi stortinget, og vi hang oss på. Det var noe av det sterkeste jeg har vært med på. Masser av blomster - roser, markblomster, gladioler, potteplanter, sikker alt man kunne få kjøpt i en blomstbutikk, og alle gikk stille og sakte framover. Med jevne mellomrom løftet alle menneskene stille blomstene i været slik at hele Karl Johan ble et enormt blomsthav. Toget løste seg opp da det nærmet seg domkirken. Noen gikk dit, andre til sperringene ved regjeringskvartalet, og andre igjen til Youngstorget. Eldstemannen sa underveis: "Mamma, ikke sant vi gjør dette fordi vi skal vise at vi ikke er redde?" Jeg kjenner at i kveld er jeg usigelig glad i landet mitt.

Edit - bilde:
Vedlegg 41355

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 08-08-11 kl 10:53.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 22:10   #62
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

Jeg og mannen min har kommet hjem nå. Det var en veldig flott opplevelse. Er veldig glad for at vi dro.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 22:29   #63
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.000
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

Det var en fin opplevelse, verdig og sterkt.

Hele familien dro ned, men minsten og mannen dro hjem nærmere sju, for da var det ikke mulig å holde ham i passende aktivitet sett i forhold til folkemengden.

Snuppa og jeg, og moren min ble hele arrangementet. Det var flotte appeller og og en nydelig stemning. Jeg glad vi dro.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 22:35   #64
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.230
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

Jeg var på Rådhusplassen. En mektig opplevelse, og en vakker markering. Stoltenberg imponerer meg gang på gang, med sin ro og styrke.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 22:41   #65
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

Oslo var virkelig en trist , men vakker by i kveld, pyntet med massevis av roser.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 22:52   #66
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.932
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

En sterk markering, og en vakker markering!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:28   #67
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.081
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

Vi gikk også i tog, siden vi ikke fikk plass på Rådhusplassen. Det må ha vært mange tusen som gikk i tog. Det var en fin markering det og, som ble avsluttet med å legge ned blomstene fra toget ved Domkirken.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:35   #68
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.647
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

Takk, Oslo.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 00:03   #69
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

Jeg ser minnesmarkeringen på tv nå, da vi satt på flyet fra Stavanger til Oslo kl 18. Det er sterkt å se. Skulle gjerne vært der. Det er godt å komme hjem til Oslo og i morgen bærer turen ned til byen med blomster og lys.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 00:52   #70
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

Det var flere ting jeg satte ekstra pris på i kveld, sånn utenom blomstene og det enorme oppmøtet. En av dem var Stoltenbergs oppfordring rettet til ungdom. Om å styrke demokratiet, engasjere seg i organisasjonslivet, om å bruke stemmeretten. Det var kveldens viktigste budskap og fineste budskap, synes jeg. (Med unntak av fokuset på de rammede, de døde og de etterlatte, selvsagt.) En annen var Fabian Stang sin konklusjon om at vår straff i mot drapsmannen, må være mer demokrati og mer toleranse. Både Herborg Kråkevik som artist og Til ungdommen som sang er viktige for meg, og allsangen var en sterk opplevelse. Dessuten synes jeg den spontane (?) hyllesten av hjelpepersonell ved domkirken etter konserten var flott. Og blomster spredd utover hele byen. Sterkt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 02:03   #71
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

Etter rådhusplassen endte vi med å gå ruta og se oslo teppelagt med blomster og lys, rart at noe så jævlig kan ha et snev av vakkert i seg som i dag.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 11:06   #72
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fakkeltog fra Oslo Rådhus, mandag kl. 18

Det var sterkt, flott og fint å være i Oslo i går, men også så trist.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no