Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Country, danseband, og trønderrock

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 11:46   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.763
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er ikke lett, det der med kunst og kvalitetsvurdering og sånt. En klassisk MM-tråd om emnet finner du her, fra #101 eller deromkring.

Men dansebandmusikk stiller i en klasse for seg, synes jeg. Der ser det jo ut til at selve sjangerkonvensjonen er uoriginalitet og banalitet. Det er enkle, uinspirerte og veldig like standardmelodier, superenkle og kjedelige arrangementer, banale og pinlige tekster, overtydelig og masete rytme, og en særegen og nokså plagsom sangstil. Musikerne er rett som det er flinke, men de er gjerne desillusjonerte sellouts. :musikerdatter: Dansebandmusikk er musikk for de tonedøve. Now shoot me.

Jeg er enig i absolutt alt du sier der, men den overtydelige, masete rytmen, monotoniteten og det at sangene er så like at den ene glir over i den andre har jo faktsik en hensikt, som ligger i navnet til selve sjangeren. Det er egentlig ikke musikk man lytter til, det er musikk man danser til. Litt på samme måte som house-musikken (uten sammenligning forøvrig). Danser på en spesiell måte, som er relativt enkel, man behøver ikke gå på kurs eller være noen danseløve sånn ellers for å beherske den. Og man danser i par, og dermed får man en spesiell kontakt med et annet menneske, gjerne av motsatt kjønn. På den måten har den sin egen, bestemte kvalitet som tjener til det ene bestemte formålet den er laget for. Det er ikke så mye annen musikk som fyller denne bestemte hensikten. En del pop-musikk (Elton John og lignende) kanskje, men da er kvaliteten like dårlig.

De som faktisk hører på denne musikken gjør det jo ofte på grunn av assosiasjonen til det jeg nevner over, ikke på grunn av kvaliteten til musikken i seg selv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 11:51   #62
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg er enig i absolutt alt du sier der, men den overtydelige, masete rytmen, monotoniteten og det at sangene er så like at den ene glir over i den andre har jo faktsik en hensikt, som ligger i navnet til selve sjangeren. Det er egentlig ikke musikk man lytter til, det er musikk man danser til. Litt på samme måte som house-musikken (uten sammenligning forøvrig). Danser på en spesiell måte, som er relativt enkel, man behøver ikke gå på kurs eller være noen danseløve sånn ellers for å beherske den. Og man danser i par, og dermed får man en spesiell kontakt med et annet menneske, gjerne av motsatt kjønn. På den måten har den sin egen, bestemte kvalitet som tjener til det ene bestemte formålet den er laget for. Det er ikke så mye annen musikk som fyller denne bestemte hensikten. En del pop-musikk (Elton John og lignende) kanskje, men da er kvaliteten like dårlig.

De som faktisk hører på denne musikken gjør det jo ofte på grunn av assosiasjonen til det jeg nevner over, ikke på grunn av kvaliteten til musikken i seg selv.

Dette er jo veldig riktig. Det er nøyaktig det det handler om. Dansebandmusikken fyller den bestemte funksjonen, derfor blir det litt galt å sammenligne den med andre genre.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 11:55   #63
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.905
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er egentlig ikke musikk man lytter til, det er musikk man danser til.

Er det musikk i det hele tatt?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 11:56   #64
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Er det musikk i det hele tatt?

Nei, det er møl.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 12:06   #65
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.763
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Nei det kan jo selvfølgelig diskuteres.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 12:18   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Janis Joplin dårlig?? Jeg må bare dåne bittelitt.

Det er selvsagt utrolig vanskelig å sette objektive kriterier for musikkvalitet. Noen har prøvd, og fått eksepsjonelt mye kritikk, som betimelig er. De aller fleste kan være med på noen punkter, kanskje?

- originalitet. Det er utrolig vanskelig å lage en god sang som er til forveksling lik 200 andre
- utførelse. Det er ikke lett å vurdere, f.eks. er mange av mine favoritter langt fra noen nattergaler stemmemessig. Men likevel er totalutførelsen helt klart vanskelig å kopiere uten gode musikalske talenter
- inspirasjon. Det er et tungt vektet kriterie i de fleste lister. Hvis man har påvirket mange nye artister til nyskapning, er man pr. def. en stor artist. Et eksempel er Kraftwerk. Jeg synes de er gærne og orker ikke å høre på dem, men det er ingen tvil om at de er banebrytende og har vært inspirasjonskilde til ekstremt mye av musikken etter 197?.

Selv har jeg et nokså subjektivt hovedkriterie for musikken jeg liker. Den må være ekte og ærlig. Der scorer Janis skyhøyt. Tom Waits, Nick Cave, Joni M, Lou Reed og Cohen like så.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 12:22   #67
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Janis Joplin er jo knallbra! Og hun er anerkjent (muligens ikke i de strenge jazzmiljøene enkelte vanker i. ). Men jeg har hørt mange si at hun ikke kunne synge og sånt. Det er jo bare tull, for hun har en fantastisk stemme med sykt mye kraft. Synd hun ofte opptrådte med dårlige musikere. Bandet hennes var jo tragisk dårlige til å spille.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 18-01-07 kl 12:30.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 12:31   #68
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.905
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

(muligens ikke i de strenge jazzmiljøene enkelte vanker i. )

Jeg vil bare presisere at jeg ikke er sånn, altså. Jeg bare fikk barndommen forkvaklet av sånne synspunkter. Det gjør at jeg fortsatt har lett fobi mot å innrømme at jeg liker noe som helst, mens jeg mer enn gjerne slakter det jeg IKKE liker.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 12:37   #69
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.763
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Joda, Janis er jo bra, på sin måte. Jeg liker henne i allefall, men har aldri sett på det som kvalitetsmusikk. Hun var ikke så veldig anerkjent før hun døde, og hadde hun ikke satt overdose er det ikke sikkert hun hadde vært anerkjent nå heller. Men jeg synes også hun har en fantastisk stemme, selv om hun ikke akkurat ville kommet inn på konservatoriet. "Ekte og ærlig" som Scarlett kaller det, er hun i allefall. Men det må vel også sies om Terje Tysland og DDE.

Det er ikke alltid så lett å sette fingeren på hvorfor man liker noe musikk, og hvorfor det er noe man absolutt ikke liker. Men det har ikke bare med kvalitet å gjøre, det er sikkert. I allefall det som menes med kvalitet i denne sammenhengen. Da ville alle likt den samme musikken.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 12:38   #70
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg liker både Dolly Parton og Johnny Cash, men så er jeg jo en rånete trønder også da!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 12:55   #71
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.217
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Joda, Janis er jo bra, på sin måte. Jeg liker henne i allefall, men har aldri sett på det som kvalitetsmusikk. Hun var ikke så veldig anerkjent før hun døde, og hadde hun ikke satt overdose er det ikke sikkert hun hadde vært anerkjent nå heller.

Det tror jeg er feil, begge deler. Janis Joplin regnes da som en legende innen blues/rock, og det er definitivt ikke (bare) fordi hun døde av en overdose. Hun var en legendarisk live-artist, og selv om ikke alle musikerne hun jobbet med var like gode, så har jeg aldri hørt noen si annet enn at hun var en fantastisk vokalist. (Jeg ble veldig overrasket da du skrev at hun var "dårlig", og var faktisk overbevist om at du måtte ha blingset og ment noen andre. ) Både Cheap Thrills og Pearl toppet LP-listene i USA, og den siste konserten hennes hadde 40 000 tilskuere.

Ang. det å "komme inn på konservatoriet", så leste jeg i en biografi en gang at hun hadde en klar og pen stemme da hun var yngre. Det samme gjelder jo f.eks. Marianne Faithfull, som sang som en engel da hun var ung, men mer som en kvinnelig Tom Waits nå. En dyktig vokalist er hun jo likevel, det har jo veldig mye med musikalitet å gjøre, med rytme- og stilsans og innlevelse, slett ikke bare klarhet og klang. Og Janis Joplin var enormt musikalsk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 12:57   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Joda, Janis er jo bra, på sin måte. Jeg liker henne i allefall, men har aldri sett på det som kvalitetsmusikk. Hun var ikke så veldig anerkjent før hun døde, og hadde hun ikke satt overdose er det ikke sikkert hun hadde vært anerkjent nå heller. Men jeg synes også hun har en fantastisk stemme, selv om hun ikke akkurat ville kommet inn på konservatoriet. "Ekte og ærlig" som Scarlett kaller det, er hun i allefall. Men det må vel også sies om Terje Tysland og DDE.

Det er ikke alltid så lett å sette fingeren på hvorfor man liker noe musikk, og hvorfor det er noe man absolutt ikke liker. Men det har ikke bare med kvalitet å gjøre, det er sikkert. I allefall det som menes med kvalitet i denne sammenhengen. Da ville alle likt den samme musikken.

Folkelig og ekte er ikke nødvendigvis det samme. Å synge om rompa si kan sikkert anses som rett fra levra, men det er en ren underholdningsgreie. Det er noe helt annet når Janis synger sjelen sin ut.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 12:59   #73
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Et varmt, nært og lidenskapelig forhold.

Country er min favorittsjanger. Alt fra de gode gamle Kenny Rogers, Johnny Cash, Willie Nelson og Dolly Parton, til Faith Hill, Carlene Carter, Alan Jackson og en haug med andre. Behagelig rytme, ofte utrolig bra tekster.

Danseband er suverent til nettopp dansing. Jeg elsker å danse og svinge meg skikkelig, og danseband er rytmisk og muntert, og i tillegg er mange av tekstene riktig morsomme. Men jeg sitter ikke og lytter til danseband. Danseband er for dansing!

Trønderrock - DDE er jo bare suverent! Litt mer ambivalent til en del av de andre, men jevnt over suveren festmusikk.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:02   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.763
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det tror jeg er feil, begge deler. Janis Joplin regnes da som en legende innen blues/rock, og det er definitivt ikke (bare) fordi hun døde av en overdose. Hun var en legendarisk live-artist, og selv om ikke alle musikerne hun jobbet med var like gode, så har jeg aldri hørt noen si annet enn at hun var en fantastisk vokalist. (Jeg ble veldig overrasket da du skrev at hun var "dårlig", og var faktisk overbevist om at du måtte ha blingset og ment noen andre. ) Både Cheap Thrills og Pearl toppet LP-listene i USA, og den siste konserten hennes hadde 40 000 tilskuere.

Ang. det å "komme inn på konservatoriet", så leste jeg i en biografi en gang at hun hadde en klar og pen stemme da hun var yngre. Det samme gjelder jo f.eks. Marianne Faithfull, som sang som en engel da hun var ung, men mer som en kvinnelig Tom Waits nå. En dyktig vokalist er hun jo likevel, det har jo veldig mye med musikalitet å gjøre, med rytme- og stilsans og innlevelse, slett ikke bare klarhet og klang. Og Janis Joplin var enormt musikalsk.

Ok, jeg er overbevist (har forsåvidt ikke vært i tvil om at Joplin er en god artist, det er musikken jeg stiller meg tvilende til. Men mye av den skal jo ikke hun ha skylda for)

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-01-07 kl 13:19.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:06   #75
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.905
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Folkelig og ekte er ikke nødvendigvis det samme. Å synge om rompa si kan sikkert anses som rett fra levra, men det er en ren underholdningsgreie. Det er noe helt annet når Janis synger sjelen sin ut.

Problemet er vel at det er litt forskjellig hva folk har å by på i den derre levra/sjela?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:10   #76
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Problemet er vel at det er litt forskjellig hva folk har å by på i den derre levra/sjela?

Merkelig nok kan det tyde på at en relativt bedervet lever har tilsvarende mye å by på.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:12   #77
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Folkelig og ekte er ikke nødvendigvis det samme. Å synge om rompa si kan sikkert anses som rett fra levra, men det er en ren underholdningsgreie. Det er noe helt annet når Janis synger sjelen sin ut.

Da har du ikke hørt særlig godt etter på sangen "Rompa mi" av DDE. Den handler om overfladiskhet. Om hun kjæresten som bare er opptatt av rompa hans, og samme hva han gjør av fantastiske ting så er hennes fokus på kropp. Kroppsfiksering er utbredt i samfunnet, og absolutt et tema som fortjener en sangtekst!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:13   #78
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.905
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Merkelig nok kan det tyde på at en relativt bedervet lever har tilsvarende mye å by på.

Det er nok ikke så greit å være lever i musikkbransjen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:17   #79
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Da har du ikke hørt særlig godt etter på sangen "Rompa mi" av DDE. Den handler om overfladiskhet. Om hun kjæresten som bare er opptatt av rompa hans, og samme hva han gjør av fantastiske ting så er hennes fokus på kropp. Kroppsfiksering er utbredt i samfunnet, og absolutt et tema som fortjener en sangtekst!

Du mener altså at dette skal sette fokus på kroppsfokuseringen i samfunnet:

Æ har da både hode, skulder kne og tå
så koffer e det rompa mi som du ska klå på


Er ikke det å legge godviljen litt vel mye til?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 13:34   #80
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Da har du ikke hørt særlig godt etter på sangen "Rompa mi" av DDE. Den handler om overfladiskhet. Om hun kjæresten som bare er opptatt av rompa hans, og samme hva han gjør av fantastiske ting så er hennes fokus på kropp. Kroppsfiksering er utbredt i samfunnet, og absolutt et tema som fortjener en sangtekst!

Ja, og "nei så tjukk du har blitt" er en sang som tar opp problemene med å legge på seg og bli tjukk.

Det er ikke noe galt i å lage tekster for pur underholdning og med humor i - men det blir patetisk å prøve å påstå at de har en dypere mening....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, krangling, kultur


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no