Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-10, 17:10   #61
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Jeg følger med og heier på dere. At folk kan være så snevre er for meg et mysterium.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 17:45   #62
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.443
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Gud så irriterende!

Men siden det er gården midt i som eier veien, kan ikke de sette opp en port rett over sin gård da? En som må åpnes for hver gang noen skal kjøre gjennom altså at den må åpnes oppover og sklir igjen av seg selv. Det er jo deres vei så det må de vel få lov til. Om ikke "Petter" greier å løse problemet da

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:07   #63
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:16   #64
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Dere har jo alt på deres side egentlig. De eier ikke veien, og de kjører ulovelig med tanke på alderesgrenser, regler osv. Jeg tipper dere klarer få satt dem på plass ganske greit.

Men om det IKKE var sånn at de brøt regler, så ville jeg nok tenkt at det var en bummer fra deres side å kjøpe et hus hvor naboene kjører over gårdsplassen, når dere syntes trafikk kan være plagsomt. Da kan man jo risikere trafikk i varierende mengde, noe som ikke bør være så veldig overraskende?

Dette er barndomshjemmet mitt og veien har alltid gått der den går nå. Det har aldri vært noe problem tidligere. Selvsagt er det en del trafikk på veien. Det bor 2 familier overfor oss, det har vært gårdsdrift på begge gårdene, men nå siste året bare på den ene. Det kjører traktorer, biler, tankbiler som henter melk osv osv opp og ned dagen lang. Slik er det bare og ingen av oss klager på dette i hele tatt. Problemet er altså ikke at de kjører forbi oss på vei til og fra huset sitt. Problemet handler om kjøring sammenhengende hele dagen for lek og underholdningens del. 4 gutter (2 av dem voksne, men uten skoleplass og arbeid) kjører opp og ned nesten uten stopp. Bråket og plagene forøvrig kan antakeligvis mest sammenlignes med å bo på en motocrossbane. Dette er noe helt annet enn lyden av en bil eller 10 som kjører pent forbi!

"Petter" kommer ved sju-tida. Akkurat nå kjører guttene i ett, og jeg håper for en gangs skyld at de ikke stopper på en stund. Det er forøvrig lite sannsynlig. De kjører nok så lenge de har bensin. Faren i huset har forøvrig kjørt opp og ned her noen ganger nå på en uregistrert, gammel og falleferdig traktor også nå. Det er nok heller ikke lovlig... Han kjører vekk noe søppel som han kaster fra seg i elvebredden. Hmmm... noe forteller meg at dette kan bli en innbringende kveld for staten... lurer på om det er mulig å få provisjon?!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:18   #65
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.863
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

ta gjerne og filme litt nå også, før "Petter" kommer, så hvis det er stillstand i kjøringen akkurat da, så må dere jo gjerne vise det...

krysser fingre for massiv trafikk når "Petter" er på besøk"

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:18   #66
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Jeg håper der får løst problemet. Her er en link om ATV og ulovlig kjøring.
http://www.dagsavisen.no/bil-trafikk/article261248.ece

Sitat i artikkelen: " Vi har sett eksempler på villedende markedsføring hvor forhandlere påstår at man kan kjøre med en ATV lovlig på egen eiendom. Det er ikke tilfelle. De fleste ATV-ene som finnes i markedet i dag er å regne som motorvogn med de generelle begrensninger og krav i bruken det medfører som registrering kjennemerker og førerkortkrav forteller Gjelsvik."

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:23   #67
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Håper dette blir en særdeles innbringende kveld for staten, for makan til hensynsløs oppførsel skal man lete lenge etter. Er det noen som har glemt hva de lærte om å ta hensyn? Eller har de aldri lært det?

Heier på dere

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:26   #68
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.655
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

petter

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:28   #69
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Klokka er snart sju-tiden!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:31   #70
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!


Liveblogger du? Bilder?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:32   #71
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.655
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Klokka er sjutida, og har vært det lenge.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:33   #72
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.997
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

For noen irriterende naboer, folkeskikk i store porsjoner burde gis intravenøst til hele gjengen.

Eventuet kan dere jo sette opp grind på gården i midten, der den innerste veien slutte

Nei, heia Petter

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:38   #73
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.392
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Petter!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 19:09   #74
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Venter i spenning på rapport.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 19:13   #75
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 19:20   #76
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 19:29   #77
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 19:31   #78
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 19:43   #79
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Nå er jeg veldig spent her altså.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 19:45   #80
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Venter spent på oppdatering.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
gøy på landet, klassiker, vi som elsker petter


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no