Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 09:09   #61
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Sambo gikk og la seg da programmet begynte, og sa til meg: "Kanskje du burde se på noe annet?" Jaaaaaa, han kjenner meg. Men det var jo, som andre sier, ikke ille å se programmet. Men fy faen, for noen mennesker. Helt utrolig hva folk gjør for penger.

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Er veldig glad for at klinikken er under etterforskning.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:28   #62
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Jeg så den også, og er enig med dere i at den var ikke så ille- heldigvis. Ikke så sensasjonspreget eller grotesk som den kunne vært.
Men allikevel, helt forferdelig. Fordi temaet er så ille, og fordi det finnes slike kvinner i verden som ønsker slikt for sitt ufødte barn. Og selvsagt, fordi mennesker gjør profitt på å drepe babyer og klarer å distansere seg fra det.
Dette får meg til å håpe på en straff etter døden!

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 09:43   #63
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

*****


Sist redigert av Eria : 22-01-07 kl 10:39.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:02   #64
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Jeg er enig med Eria i at dette er et komplekst spørsmål. Et uhyre vanskelig og komplekst spørsmål, faktisk. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg mener, men å kategorisere alle kvinner som får utført ulovlige aborter som psykisk ustabile blir helt sikker for enkelt.

Jeg tror ikke det er noen kvinner som tar abort med lett hjerte. Jeg tror ikke det finnes kvinner som ikke tenker masse frem og tilbake, og vurderer opp og i mente før de bestemmer seg. Jeg tror ikke det finnes kvinner som etter en provosert abort ikke tenker på det de har gjort. Mulig jeg er fryktelig naiv.

Jeg klarer ikke å sette meg inn i situasjonen til disse kvinnene. Men jeg tenker at de må være rimelig desperate om de gjennomfører en abort etter den lovlige grensen på 12 uker. Det må være en helt fryktelig situasjon.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:22   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Kvinnen som var intervjuet hadde ikke visst at hun var gravid før 12 uke, og da hun søkte rett etterpå fikk hun det ikke innvilget. Hadde det ikke vært bedre med en abortlov som gjorde at hun kunne fått innvilget en abort i Danmark i uke 13 enn at hun går til en slik grotesk ytterlighet? Jeg synes dette programmet reiser interessante spørsmål om den abortlovgivningen vi har. Det er tross alt det vi må se på. Hvorfor skjer dette? Hva ligger bak disse skjebnene?

Kanskje helsevesenet heller kunne presset litt mer på ang. adopsjon.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:23   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

J
Jeg tror ikke det er noen kvinner som tar abort med lett hjerte. Jeg tror ikke det finnes kvinner som ikke tenker masse frem og tilbake, og vurderer opp og i mente før de bestemmer seg. Jeg tror ikke det finnes kvinner som etter en provosert abort ikke tenker på det de har gjort. Mulig jeg er fryktelig naiv.

Naiv tror jeg nok du er ja. Jeg er hellig overbevist om at noen, faktisk mange, tar abort med lettere hjerte enn vi tror. Utallige abort-historier jeg har lest forteller meg nettopp dette. Nei, kanskje de ikke skriver om sine innerste følelser og bla bla, men jeg er sikker på at ikke alle synes abort er så grusomt som mange av oss andre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:55   #67
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Jeg så ikke på.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:21   #68
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Fullstendig enig med Iset i begge innleggene her.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:09   #69
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Naiv tror jeg nok du er ja. Jeg er hellig overbevist om at noen, faktisk mange, tar abort med lettere hjerte enn vi tror. Utallige abort-historier jeg har lest forteller meg nettopp dette. Nei, kanskje de ikke skriver om sine innerste følelser og bla bla, men jeg er sikker på at ikke alle synes abort er så grusomt som mange av oss andre.

Det tror og mener jeg også, det er mange som ikke sliter psykisk etterpå og som ikke føler det som et stort tap. Men det er nå forskjell på abort inntil 12 uke og i 8 mnd. Skulle tro man følte det en smule annerledes i siste situasjon.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:11   #70
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Selvom de ikke sliter psykisk etterpå, så får jeg meg liksom ikke til å tro at det er helt ett fett for dem om de går til tannlegen eller går og tar en abort (innen lovlig grense). Jeg er lykkelig som naiv jeg.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no