Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Størrelse på TV

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-08, 19:19   #61
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

Et film-rom med lerret og projektor hadde jeg aldri hatt bruk for. Men jeg ser jo at andre har interesse for det. Jeg ser kun Anna Pihl og noen ganger nyhetene på tv.. (Jeg øver meg på å bli flinkere til å se på tv, for det er tross alt litt mer sosialt enn å sitte ved pc-en hele kvelden...)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 19:21   #62
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi var enig om å kjøpe 37", men da vi kom på butikken ble mannen veldig opptatt av en 42". Da var jeg snar til å huke tak i en ekspeditør og sii at vi ville ha den 37", takk.

Vi har med andre ord en 37". Den har til nå stått på en benk, men planen er å kjøpe veggfeste med svingbar arm slik at vi kan se tv fra begge sittegruppene.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 19:24   #63
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi har en 28" som ikke er flatskjerm. Flatskjerm står nok ikke høyest opp på prioriteringslista, men muligens det er det vi prioriterer når vi har fått kjøpt tørketrommel og oppvaskmaskin. Når den dagen kommer så har jeg en mistanke om at jeg har lite jeg skulle sagt om størrelse.....

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 19:34   #64
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.639
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

Jamen, det er jo helt irrelevant hvor stort ROMMET er, eller hvor stor VEGGEN er? Det er jo bullshit!!??

Det er jo avstanden til der man skal sitte og se på TVen som er avgjørende. Å sitte tett oppi en diger skjerm gjør bildet mer kornete/grovpixelert enn det som er nødvendig. På samme måte ser jo de fleste DVDer nydelig vakre og skarpe ut på en bitteliten monitorskjerm.

De fleste i Norge har typisk sittegruppe/sofa/go'stol foran TVen, og de fleste sitter et par-tre meter fra skjermen. Og da er det faktisk på 30"-tallet man bør ha. Skal man opp på 50-tommersvariantene trenger man selvsagt en stor vegg, eller en diger stue, men man må også sitte betydelig lenger fra skjermen.

Hilsen Missa, stolt eier av nydelig (HVIT!) 32".

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 19:38   #65
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vegghengt 42". Er veldig fornøyd med at jeg ga meg den gangen vi kjøpte den, for der tok jeg feil gitt. Trodde den skulle bli altfor dominerende, men neida. Også har vi en 37" på veggen i loftsstua.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 19:55   #66
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelse på TV

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det er jo avstanden til der man skal sitte og se på TVen som er avgjørende. Å sitte tett oppi en diger skjerm gjør bildet mer kornete/grovpixelert enn det som er nødvendig.

Da tror jeg imidlertid du skal sitte bra nærme. Har du digitalt signal blir det vel bortimot aldri kornete, uansett hvor nære du sitter.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 19:58   #67
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi har en 50 tommers og en 37 tommers. Vegghengt begge.

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:17   #68
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelse på TV

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er erklært "vanskelig og ubrukelig hustru" av mannen fordi jeg nektet å kjøpe større tv enn 32 tommer. Han mener at "de fleste" andre har betydelig større doninger i stua. Jeg føler det er litt skolebarn-mentalitet, egentlig.

Vi har imidlertid inngått et kompromiss. Jeg ville ha 32 i et skap, han ville ha vegghengt, større tv. Nå har vi 32 tommer på en tv-benk.

Hvor stor er din? (er den større enn min? )

Jeg hadde gått for din manns løsning.
Ikke vist å kjø mindre e 42-43" flatskjerm
pga kvalitet og pris.


Vi \jeg har en 28" widsreeeen gammelakgs tv
Regner med at når jeg tar tven med meg så kjøper han seg en flatskjerm

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:23   #69
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse på TV

47 tommer på benk. Så mye jeg ommøblerer huset, hadde sikkert hatt hundre millioner huller om vi skulle hengt den rundt om kring på veggene her!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).

Sist redigert av Azi : 01-04-08 kl 20:33.
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:29   #70
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi har 47" på benk.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:32   #71
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Størrelse på TV

42 tommer på vegg i stua, og hmmm. 37? tommer på vegg i kjøkkenet

  Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:33   #72
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jamen, det er jo helt irrelevant hvor stort ROMMET er, eller hvor stor VEGGEN er? Det er jo bullshit!!??

Det er jo avstanden til der man skal sitte og se på TVen som er avgjørende. Å sitte tett oppi en diger skjerm gjør bildet mer kornete/grovpixelert enn det som er nødvendig. På samme måte ser jo de fleste DVDer nydelig vakre og skarpe ut på en bitteliten monitorskjerm.

De fleste i Norge har typisk sittegruppe/sofa/go'stol foran TVen, og de fleste sitter et par-tre meter fra skjermen. Og da er det faktisk på 30"-tallet man bør ha. Skal man opp på 50-tommersvariantene trenger man selvsagt en stor vegg, eller en diger stue, men man må også sitte betydelig lenger fra skjermen.

Hilsen Missa, stolt eier av nydelig (HVIT!) 32".

Missa har helt rett.
Hilsen Esme, stolt eier av TV som er riktig kalibrert i forhold til seeravstand og format.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:43   #73
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.639
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Missa har helt rett.



Ikkesant jeg er flink nestennerdeprinsesse??

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:21   #74
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.



Ikkesant jeg er flink nestennerdeprinsesse??

Kan jo ikke være nesten da, siden jeg fant denne smileyen som heter MissaNerdyPrinsessa

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:53   #75
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi har en 37'' på vegg. Ca 3 meter fra Sofa.

Den er hengt for høyt oppe som noen skrev over her at ofte ble gjort. Det er min feil som sa til sambo hvor han skulle drille hullet som strømmen og ledningene skulle gå inn i veggen. (ingen ledninger eller utstyr rundt tv)

Men jeg liker det faktisk bedre sånn enn når den er lenger nede. :-)

Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:56   #76
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.639
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

Åååh! *løperogkjøperbriller*

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 22:06   #77
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på TV

Her ble det kompromiss. Mannen ville ha 42, jeg 37. Vi endte opp med 40 og er fornøyde med det. Den står på en lav TV benk i stua. Hadde det vært opp til meg hadde jeg hatt den i et skap !
(Hadde jeg hatt vetorett i huset hadde vi kun hatt TV i kjellerstua)

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 22:09   #78
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på TV

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Missa har helt rett.
Hilsen Esme, stolt eier av TV som er riktig kalibrert i forhold til seeravstand og format.


Derfor har vi en 42" flatskjerm på en spesiallaget benk.
Denne TVn tar mindre plass og er mindre dominerende enn 28" vi hadde før.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 22:11   #79
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse på TV

Vi har 37" og den henger ca 60cm fra gulvet. (og så er det ca 4m bort til sofa'n). Behagelig å se på skjermen syns jeg. De sier jo at om du holde knyttneven mot skjermen, skal den nesten dekke den, da har du riktig avstand. Det gjør ikke min, men jeg er fornøyd.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 22:29   #80
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse på TV

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Vi har 37" og den henger ca 60cm fra gulvet. (og så er det ca 4m bort til sofa'n). Behagelig å se på skjermen syns jeg. De sier jo at om du holde knyttneven mot skjermen, skal den nesten dekke den, da har du riktig avstand. Det gjør ikke min, men jeg er fornøyd.

I hvilken avstand fra ansiktet da? Så lange vekk fra det man kommer?

Min knyttneve dekker bare ca 60% av tv hvis jeg strekker den så langt ut fra kroppen man kommer.

Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no