Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Bursdagsgaver kjøpt på salg

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-11, 12:21   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.369
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg har flere ganger gitt i gave bøker jeg har fått gratis i jobbsammenheng (bøker jeg har jobbet med selv, eller fått av andre grunner), og synes ikke det er noe "mindreverdig" ved det. Å jobbe med å lage bøker er ikke veldig godt betalt, og tilgangen på gratis og rabatterte bøker tenker jeg på som en del av lønnen - og å bruke en del av lønnen sin på gaver må vel være greit? (Jeg har selvsagt bare gitt bort bøker som jeg er rimelig sikker på at mottager ville ha; jeg har temmelig mange bøker hjemme som jeg egentlig ikke ville ha selv, men aldri fant en passende mottager å gi til ...)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:21   #62
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Det er jo ikke noe motsetning i å kjøpe inn ting famile/venner ønsker eller trenger, når de er på salg.

For meg er det det. Har jeg kjøpt f.eks klær (nieser,nevøer), så er det alltid greit å kunne bytte f.eks str. Eller om de har fått to stk av noe de ønsker seg. Så hvis man har bommet så er det greit at de har mulighet for å bytte. Kjøper ikke billigaver til kr. 100,- til familiemedlemmer. Da graver jeg litt dypere i lommeboken.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:31   #63
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg har ingen problemer med at ting er kjøpt på salg. Jeg har også et lite gavelager. Akkurat nå er det ganske stort.

50 kronersgrensen som de insisterer på i klassen gjør det til en dyd av nødvendighet skal vi i det heletatt gi bort noe som ikke er rusk.

Sånn har vi det her også, da er salg løsningen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:34   #64
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.787
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg elsker å finne fine ting til nedsatt pris og synes generelt salg er en fin ting. Likevel kjøper jeg sjelden gaver på salg siden det ikke kan byttes. Hadde jeg visst at akkurat det jeg nå fant på salg var noe mottakeren trengte og ønsket seg, hadde jeg kjøpt det. Men når jeg ikke vet, så kjøper jeg heller noe som kan byttes.

Det hender svært ofte i de barnebursdagene vi har vært at barna får noe de har fra før. En gang pakket bursdagsbarnet opp den 3. gaven på rad med noe han hadde fra før. Det kunne byttes, men han ble litt skuffet likevel når halvparten av gavene var noe han hadde fra før. Ihvertfall fint at han kunne få noe annet.

Jeg er jo ikke i mot gavekasser eller salgsting, men hadde synes det var veldig leit om det var et barn som ikke kunne bytte noe det hadde fra før. Så derfor har jeg valgt det slik.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:09   #65
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 9.056
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Så hvis man har bommet så er det greit at de har mulighet for å bytte. Kjøper ikke billigaver til kr. 100,- til familiemedlemmer. Da graver jeg litt dypere i lommeboken.

Jeg skjønner at du ikke kjøper "billiggaver" til voksne.

Men jeg skjønner ikke helt poenget ditt. "Billiggaver" har da også oftest kostet mye mer.

Jeg kan ta et eksempel: Gunnar Søsnteby har kommet med ny utgave av 2 bøker han har skrevet i 2010. Nr 24 og bak rapportene. Før jul kostet den 349. Nå kostet den 149 på mammutsalget hos ark. Jeg skjønner ikke at den ikke er bra nok når den kostet 149, men bra nok når den kostet 349. (Om dette er en bok man tror mottaker kan ha glede av.)

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:12   #66
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Det er da helt ok i min verden . Har tenkt å kjøpe inn til bursdagslager selv, mest fordi da har man alltid noe klart og slipper å løpe rundt i siste liten. Men jeg har ofte handlet salgsvarer i gave, dvs at mottaker får en dyrere gave enn hva han hadde fått om jeg hadde kjøpt en annen gave til fullpris. I skolebursdager, er vel normen på rundt kr 100,- og jeg synes ikke man får så mye for den summen. Så om jeg får en dyrere gave som er nedsatt til kr 100, er jeg veldig fornøyd! (ender ellers opp med å kjøpe for over kr 100,- uansett, fordi jeg synes det er så mye ræl å få i prisklassen 50-100 kroner.

Verre synes jeg det kanskje er med klær kjøpt på salg. Har opplevd å få sommerklær til jentene i julegave. Er det riktig str er det vel og bra å ha til neste sommer, men verre når det er for lite og man ikke får byttet.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:25   #67
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg skjønner at du ikke kjøper "billiggaver" til voksne.

Men jeg skjønner ikke helt poenget ditt. "Billiggaver" har da også oftest kostet mye mer.

Jeg kan ta et eksempel: Gunnar Søsnteby har kommet med ny utgave av 2 bøker han har skrevet i 2010. Nr 24 og bak rapportene. Før jul kostet den 349. Nå kostet den 149 på mammutsalget hos ark. Jeg skjønner ikke at den ikke er bra nok når den kostet 149, men bra nok når den kostet 349. (Om dette er en bok man tror mottaker kan ha glede av.)

Hvis jeg hadde visst at mottakeren ønsket seg denne boken (evt ikke hadde den fra før, og personen likte bøker), så hadde jeg selvfølgelig kjøpt den hvis den var på salg. Men det er ikke noe jeg pleier å gjøre til familiemedlemmer.
Men jeg kan f.eks gi noe på salg til ett familimedlem som en liten ekstragave, men da tilfører jeg at den ikke kan byttes.
Vel, uansett er det ikke galt/rett hva folk velger å gjøre. Jeg respekterer at andre tar andre valg. Skulle forresten bare mangle. Og selvfølgelig blir ikke boken mindre bra om den er på salg!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:32   #68
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 9.056
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Hvis jeg hadde visst at mottakeren ønsket seg denne boken (evt ikke hadde den fra før, og personen likte bøker), så hadde jeg selvfølgelig kjøpt den hvis den var på salg. Men det er ikke noe jeg pleier å gjøre til familiemedlemmer.
Men jeg kan f.eks gi noe på salg til ett familimedlem som en liten ekstragave, men da tilfører jeg at den ikke kan byttes.
Vel, uansett er det ikke galt/rett hva folk velger å gjøre. Jeg respekterer at andre tar andre valg. Skulle forresten bare mangle. Og selvfølgelig blir ikke boken mindre bra om den er på salg!

OK! Da skjønner jeg.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 14:33   #69
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 9.056
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg skjønner at du ikke kjøper "billiggaver" til voksne.

Men jeg skjønner ikke helt poenget ditt. "Billiggaver" har da også oftest kostet mye mer.

Jeg kan ta et eksempel: Gunnar Søsnteby har kommet med ny utgave av 2 bøker han har skrevet i 2010. Nr 24 og bak rapportene. Før jul kostet den 349. Nå kostet den 149 på mammutsalget hos ark. Jeg skjønner ikke at den ikke er bra nok når den kostet 149, men bra nok når den kostet 349. (Om dette er en bok man tror mottaker kan ha glede av.)

Han skrev de vel forresten ikke i 2010, men kom dobbeltutgave av de da. Var på signering like før jul forresten, koslig gammel mann.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 15:31   #70
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.041
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

50 kr regelen gjør det nødvendig å handle på salg.. Man får jo ingenting hvis ikke. Ved salg legger jeg meg alt mellom femti og hundre.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:23   #71
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.978
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Det med førpriser kan bli litt galt om produktet har hatt en veldig høy førpris, noe jeg selv har opplevd, man visste ikke den var kjøpt billig og følte at en var nødt til å gi dyrere tilbake enn det avtalen var, om dere skjønner det jeg mener!

Jeg har kjøpt noen sett med dyre leketing på salg nå og betalte akkurat 100,- pr sett. Førprisen tror jeg lå på rundt 250 kr. Frøkna hadde bursdag i går og fikk i retur en skolesekk, sikkert kjøpt til halv pris nå, men likevel, alt for dyr gave! Ser at det blir helt feil, så kommer nok til å tenke mer over førprisen, ja, ved kjøp på salg. Forøvrig synes jeg hun fikk mye dyre gaver, og jeg antar at de aller fleste er kjøpt til fullpris siden foreldrene spurte hva hun ønsket seg og hadde kjøpt deretter.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:27   #72
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.949
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har kjøpt noen sett med dyre leketing på salg nå og betalte akkurat 100,- pr sett. Førprisen tror jeg lå på rundt 250 kr. Frøkna hadde bursdag i går og fikk i retur en skolesekk, sikkert kjøpt til halv pris nå, men likevel, alt for dyr gave! Ser at det blir helt feil, så kommer nok til å tenke mer over førprisen, ja, ved kjøp på salg. Forøvrig synes jeg hun fikk mye dyre gaver, og jeg antar at de aller fleste er kjøpt til fullpris siden foreldrene spurte hva hun ønsket seg og hadde kjøpt deretter.


Den kan jo være kjøpt på 70% salg da.Å nå er det jo mye salg i lekebutikker.

Vi kjøpte gave til 99 kr i helgen, den koster normalt 299.Jeg ser ikke problemet altså,vi holder oss jo innenfor 100 kr grensen.
Poden fikk også mye store, dyre gaver i sin bursdag, antar de er kjøpt på salg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:30   #73
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.978
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

50 kronersgrensen som de insisterer på i klassen gjør det til en dyd av nødvendighet skal vi i det heletatt gi bort noe som ikke er rusk.

Ja, kan godt skjønne at man ikke får mye OK for en femtilapp. I bhg har vi ingen grense, men min grense ligger på 100+. Forsøker å holde meg rundt der, men kan gå opp litt for å finne noe som er brukbart, f.eks lego til en gutt.

Nå er skapet rimelig tomt, men det mest sannsynlig ikke flere bursdager heller før høsten (gjerne bare en). Kommer til å kjøpe inn ting da, men hva gir man til skolejenter i 1. klasse? Hva er populært? Jeg vet jo hva min 6-åring liker og fikk i går: Hobbyting, tegnesaker i ulike varianter, bøker og lego, men er dette ting alle jenter liker?

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:34   #74
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.978
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Den kan jo være kjøpt på 70% salg da.Å nå er det jo mye salg i lekebutikker.

Vi kjøpte gave til 99 kr i helgen, den koster normalt 299.Jeg ser ikke problemet altså,vi holder oss jo innenfor 100 kr grensen.
Poden fikk også mye store, dyre gaver i sin bursdag, antar de er kjøpt på salg.

Ja, den kan det, men jeg har bare sett de sekkene til 50% her nå, ikke mer.

Det viktigste for meg er at barnet blir fornøyd, at jeg finner noe som jeg tror vil falle i smak og som min datter synes er fint å gi vekk.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:35   #75
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.041
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Min syvåring fikk alt mulig fra plastikkhester til femtilapp i en konvolutt. Det som slo an var rett og slett hobbypakker. Hun lagdenøkkelring med faren nå. Bare pass på at de ikke er for kompliserte. Alle lageting er superpopulære her ihvertfall.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:42   #76
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.845
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg har hukommelse som en glemsk gullfisk, og aner ikke hva tingene i gaveboksen kostet. Så her blir det å putte sammen ting til en passelig stor gave.

Det er vel ikke noe problem å få to like legosett? Da har man jo reservedeler når man mister ting, eller så kan man putte brikkene opp i rotekassen for de større prosjektene.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:53   #77
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kommer til å kjøpe inn ting da, men hva gir man til skolejenter i 1. klasse? Hva er populært? Jeg vet jo hva min 6-åring liker og fikk i går: Hobbyting, tegnesaker i ulike varianter, bøker og lego, men er dette ting alle jenter liker?

I 1.klassen hos jenten min er det populært med noen bamser som heter Snhooks. (vi kjøpte til kr. 99,- på bokhandelen) ellers så er hobbyting, dukker/dukkeklær, vev,bøker, klær, sminke, vesker og hårpynt populært hos vår 6 åring.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:00   #78
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Ja, det synes jeg er helt ok og ikke minst veldig smart!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:19   #79
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Synes det er greit, og det er jo førprisen som teller som verdi...Eller foresten; det er tanken som teller.
Har gjort det selv innimellom også, dersom jeg kommer over bra tilbud.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:24   #80
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg handler for en viss sum uansett. Jobber i bokhandel og får bra rabatter der, men bruker like mye penger på gaven likevel. Er egentlig ikke glad i å gi bort ting uten byttelapp, siden det ofte blir dobbelt opp.

Forøvrig har det blitt mye strengere med bytting av bøker. Bøker kjøpt på Mammut byttes ikke uten byttelapp eller kvittering og kan f.eks. ikke byttes lenger enn til 5. mars (mammut slutt). Dette er eldre bøker som så og si alltid går ut av sortiment etterpå. Veldig mange blir sure og skuffet når de kommer med gamle salgsbøker som de ikke får byttet.

Men jeg kjenner jeg ikke er helt konsekvent. Hadde det vært f.eks. nattåpent og 50% på all Lego, så hadde jeg nok ikke gitt bort tilsvarende mye i en barnebursdag. Syns det er litt forskjell på sånt salg og posesalg med gamle salgsvarer butikkene ikke klarer å kvitte seg med.

Heddamor er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no