Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 10:09   #61
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Skjønner plutselig litt mer når jeg leser sorteringstråden. Når man har 15 kategorier med typer vask har jeg liten tro på at det bare går fulle maskiner...

(Går for å henge opp tøy...).

Jeg vasker fulle maskiner konsekvent. Med ett unntak og det er hvite klær. Og det er da kun fordi vi ikke har nok hvite klær til å fylle en maskin. Ellers er maskinen full hver gang.

Og jeg henger også opp alt - har ikke tørketrommel og gidder ikke kjøpe heller.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 10:15   #62
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Vi kjører 2-3 maskiner daglig - tipper ca 15 i uka. Yngstejenta blir skikkelig skitten hver dag og må skifte alt daglig. Jeg og Synnemormannen trener nesten hver dag og ikke tale om at vi bruker treningsklær mer enn en gang før de vaskes! Barna trener også mye og de svetter som bare det + at guttungen er stiv av gjørme hver gang han kommer hjem fra fotballtrening, deres treningsklær vaskes derfor også hver gang. Skifter sengetøy ca hver 14. dag, men har en som tisser i senga av og til enda, så der blir det hyppigere skift. Håndklær brukes et par ganger før de vaskes, har de vært på offentlig bad eller garderobe vaskes de etter en gang siden de da har en tendens til å ha besøkt gulvet der de har vært.

Klær som ikke er skitne eller svette brukes flere ganger, men jeg kler ikke på meg selv eller barna klær med flekker på. De skal se ordentlige og velstelte ut i alle fall når de forlater heimen om morgenen (det gjør de sjeldent om kvelden! )

Dere som vasker noen få vasker i uka - blander dere alt mulig for å få det til? Her deler vi i lys vask 40 (litt finere tøy) og lys vask 60 (håndklær, sengetøy, undertøy, sokker), mørk vask, rosa/rød vask og ullvask (sommeren kommer jo aldri)! Det blir jo 5 bare det, og vi kjører mange av hver i uka.

Vi er 2 voksne og 3 barn i familien.

Synnemor er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 10:18   #63
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.873
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Jeg er for gnien til å kjøre halvfulle vaskemaskiner. Her er de alltid fulle.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 11:07   #64
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det noen som gjør det, altså? Her er det i teorien en hver tredje uke, i praksis en gang i mnd.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men jeg vasker jo en maskin i uka med sengetøy pluss en med håndklær,

om man vasker en maskin i uka med sengetøy skifter man vel en gang i uka og?

ETA: så nå at sf hadde moderert seg til hver 14. dag. Jeg skifter ikke så ofte heller

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 11:12   #65
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Er jeg hjemme blir de 3-4 maskiner hver dag, 2 hvis jeg er på jobb. Vi er fem stykker som skifter alt fra topp til tå hver dag, så det blir mengder. I tillegg er det jo håndklær, kluter, sengetøy og gardiner som må vaskes.

Bruker dere voksne bare bukser en gang før de vaskes. Det syns jeg grenser til galskap. her brukes helst alt utenom truser og sokker og mannens t-skjorter minst to ganger. Snupsen bruker også bukser ofte to dager på rad, om de ikke er skitne. Jeg vasker 1 maskin i uka med håndklær og kluter, sengetøy når det skiftes, og gardiner, vel, det har jeg kanskje gjort 5 ganger de siste 10 årene. Jeg har hevet flere garidnfag enn jeg har vasket, for å si det sånn

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 11:16   #66
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

om man vasker en maskin i uka med sengetøy skifter man vel en gang i uka og?

ETA: så nå at sf hadde moderert seg til hver 14. dag. Jeg skifter ikke så ofte heller

Det er litt mer enn en maskin når jeg skifter, også er det litt overnattinger. Da blir det et par maskiner annenhver uke-ish.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 11:30   #67
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Vi vasker vel i gjennomsnitt rundt 4 maskiner i uka.
Det meste av klær skiftes fra innerst til ytterst hver dag.
Håndklær brukes 2 ganger før de slenges til vask.
Vasker stort sett kun fulle maskiner.

Vi er 2 voksne og 1 barn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 11:31   #68
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

CA 1 maskin daglig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 11:34   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.486
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Jeg tipper vi vasker mellom 5 og 10 maskiner i uka, litt avhengig av årstid. Vår og sommer er Glitterbarnet en slikkelig støvdott, og kan ikke bruke bukser eller gensere om igjen.

Vi er to voksne og et barn. Vasker bare fulle maskiner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 11:42   #70
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

3 tror jeg, 1 ekstra annen hver uke når jeg skifter på sengene. Vasker bare fulle maskiner, sorterer i 60 grader farga tøy, 60 grader hvitt, 40 grader farga og 40 grader hvitt.

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 12:03   #71
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi er som Oslo78, 2-3 maskiner i uka. Håndklær brukes flere ganger, og klær vaskes først når de er skitne. Men jeg ser at ungene mine skitner seg mindre enn mange. Sengetøy skiftes omtrentlig en gang i måneden.

Jeg liker ikke å vaske klær, så jeg gjør det ikke mer enn jeg gidder.

du och jag, Tjorven.

jeg tror kanskje jeg vasker 4 maskiner - men tankene er de samme.

Jeg bytter ikke body på lillebror om han skitner seg til etter middag og vi ikke skal noen steder - den skal av om et time uansett, så da tørker jeg bare av det verste og lar det stå sin prøve. (med mindre han er våt altså)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 12:12   #72
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Sjuåringen går i samme klær flere dager i strekk. Jeg liker ikke flekkete/skitne klær, så jeg følger nøye med på om de kan brukes en dag til, og som regel kan de det. Men han må skifte oftere om sommeren enn om vinteren, da. Vi skifter truser og sokker hver dag, alle sammen, og både mannen og jeg skifter topper/t-skjorter som regel hver dag, men ellers brukes plaggene flere ganger før de vaskes. Vaskekluter byttes daglig, mens håndklær byttes en gang i uka. Sengetøy skiftes alt etter når vi synes det er på tide. Jeg synes ikke vi er urenslige av den grunn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 12:21   #73
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.865
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

42.

med håndklær?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 12:32   #74
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Hm, det har jeg aldri tenkt over.
5-6 maskiner tenker jeg. Noen ganger mer noen ganger mindre, kommer helt ann på hvordan været har vært.
Sengetøy skifter jeg hver fredag så da går det ett par maskiner ekstra.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 12:39   #75
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.873
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Bruker dere voksne bare bukser en gang før de vaskes. Det syns jeg grenser til galskap. her brukes helst alt utenom truser og sokker og mannens t-skjorter minst to ganger. Snupsen bruker også bukser ofte to dager på rad, om de ikke er skitne.

Vi bytter alt fra topp til tå hver dag, ja. Galskap er det nok helt sikkert.
Jeg orker ikke gå med møkkete klær, mannen har adoptert det og da har det automatisk blitt til at barna har det sånn også. Blir de møkkete underveis på dagen, så skiftes det da også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 12:41   #76
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi bytter alt fra topp til tå hver dag, ja. Galskap er det nok helt sikkert.
Jeg orker ikke gå med møkkete klær, mannen har adoptert det og da har det automatisk blitt til at barna har det sånn også. Blir de møkkete underveis på dagen, så skiftes det da også.

Men hva gjør du ila en dag, om du mener buksa er møkkete etter en dags bruk?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 12:44   #77
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.873
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Jeg gjør nok ikke nok til at den blir møkkete, nei. Jeg føler bare at når et plagg er brukt så er det klart for vask neste dag.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 12:48   #78
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.486
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Det har litt å si hvor store plaggene er også. Jeg får f.eks. plass tilveldig mye mer av mine klær, enn av mannen sine, som er høy og bredskuldret. Vi bytter alle undertøy, sokker og t-skjorte hver dag, vi voksne bruker bukser i flere dager, mens Glitterbarnet blir så støvete at han bytter den hver dag også. Sengetøy tar så stor plass at det er to ekstra maskiner. Håndklær bruker vi også flere ganger, men de er relativt store, og går rundt tre av i maskinen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 12:55   #79
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Så sjeldent som mulig, alltid fulle maskiner. Muligens 4-5 i uka.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 13:19   #80
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Jeg vasker ca 7 fulle i uka. Lillebror er den som forbruker mest. Han griser og møkker seg til hele tiden. Han har også allergier så sengen hans byttes på 2 ganger i uka - puta hver dag.

Storesøster er aldri skitten, og lillesøster må bruke smekke til bords!!

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no