Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-16, 21:25   #61
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg synes man er unødvendig harde mot nybegynnere. La dem få lov til å få lyst å bidra i andre tråder. Når de blir sablet ned i første tråd får de og vi ikke sjansen til å finne ut om de kan bli kjent med tonen og bli komfortabel. Gi litt tid.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 21:27   #62
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 28.020
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes man er unødvendig harde mot nybegynnere. La dem få lov til å få lyst å bidra i andre tråder. Når de blir sablet ned i første tråd får de og vi ikke sjansen til å finne ut om de kan bli kjent med tonen og bli komfortabel. Gi litt tid.

Jeg er enig i det, men det finnes jo også nybegynnere som ikke oppfører seg greit. Jeg synes det er helt greit om de da får beskjed om det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 21:33   #63
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg har vært her en mannsalder.
Noen nykommere får en hard velkomst og andre ikke.
Noen meldinger som nykommere får kan tidvis være ufine.
Nå er det lenge siden jeg har lest så mye i tråder til nykommere. Jeg har hatt pause i et par år, og har nettopp kommet tilbake så jeg er ikke så oppdatert på hvordan det er nå.
Skriver nå på iPad og den retter i tide og utide, så her kommer det nok masse feil.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 21:37   #64
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg opprettet profilen min i 2012, og ser på statistikken min at jeg har bidratt med 109 innlegg siden den tid. Ikke all verdens til aktivitet, altså. Jeg er inne her og leser mye, og har også startet noen få tråder. Jeg har alltid fått verdifulle råd og tips.

Jeg bruker FP mest til å lese diskusjoner om dagsaktuelle tema. Altså hvis det skjer noe i nyhetsbildet som jeg reagerer på, så liker jeg å gå inn på FP og lese den påfølgende tråden. Utrolig mange kunnskapsrike folk som er gode til å argumentere. Man får mange sider av saken forklart på et forståelig vis, og det syns jeg er verdifullt.

Jeg setter pris på at det er litt fokus på rettskriving, smileys og "logikk" i trådene, og at det stort sett er kunnskapsbasert (ikke følelsesbasert) argumentasjon. Det er det som skiller FP fra en del andre forum.

Jeg syns for øvrig veldig mange her inne er skikkelig dyktig på å ta i mot innspill/råd/kritikk på tema som kan være ganske såre. Spesielt husker jeg en tråd med spørsmål om barn som går fra sinne/aggresjon og rett over i kosemodus. Har et slikt barn selv og kjente meg mye igjen i HI sin situasjon. Satt derfor med alle mine såre følelser utenpå kroppen da svarene kom. Jeg syns HI var utrolig dyktig til å ikke gå i forsvar (noe som er lett når temaet blir veldig personlig). Slike forummedlemmer er med på å heve nivået på forumet betraktelig.

Når det er sagt, så er jeg alltid bittelitt nervøs når jeg skal svare i en tråd. Redd for å ikke formulere meg godt nok osv, men det skyldes min egen usikkerhet og ikke at jeg er redd for kjipe tilbakemeldinger fra noen her.

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 22:07   #65
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Utdannelsesnivået er HØYT her. Jeg er relativt godt utdannet i mitt felt, men kommer til kort hele tiden her. Men det ser jeg ikke på som noen negativ ting. Jeg føler at det er alltid noen man kan få hjelp av her, fordi det er så mange godt utdannede folk.



DETTE føler jeg veldig på innimellom. Jeg synes det er bra at det er mange her inne som sitter inne med et høyt kunnskapsnivå, og samtidig bredt interessefelt, og jeg lærer definitivt noe her inne stort sett hele tiden.

Men jeg har tidvis en noe lav selvtillit, og føler veldig på at jeg "bare" er helsesekretær med utdanning på videregående-nivå. Jeg hadde lenge et problem med det når jeg skulle i situasjoner hvor jeg møter min manns kolleger. De er jo alle en gjeng med sivilingeniører fra NTNU og hva har du. Det er ikke like imponerende med legesekretærutdanning fra Stokmarknes videregående skole en gang i nittenhundreogbrødmangel, på den tida det faktisk het legesekretær og ikke helsesekretær.

Men så kan jeg jo ikke være helt dum heller da, for jeg har jo klart å lande en lederstilling med personalansvar for nesten 30 personer. Jeg er fremdeles litt usikker på om dette er noe for meg, men jeg tror nå faktisk at jeg klarer det sånn ganske bra jevnt over egentlig. Og da får jeg litt pågangsmot igjen.

Men jeg kommer til kort her ofte føler jeg. Og det er en del diskusjoner jeg ikke melder meg inn i av den grunn. Jeg lærer dog en del av å lese dem.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:01   #66
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 914
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Dette er et forum med mange gode sider, men det å ta godt imot nykommere er vel kanskje ikke en av dem.

Jeg setter stor pris på forumet selv, kunnskapsnivået er høyt og det er mange flotte mennesker her. Men tross en viss fartstid etterhvert, så er jeg meget forsiktig med å poste selv og tenker meg alltid veldig nøye om før jeg skriver noe her inne. Jeg funderer på om jeg og kanskje også flere med meg hadde bidratt mer på forumet om jeg ikke var så redd for å tråkke over en eller annen ukjent og uskreven forumregel, skjemme meg ut med en skrivefeil eller klaske til med for mange smileys?

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:04   #67
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.849
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg har vel i grunnen aldri følt meg helt varm i trøya her, men det er ikke fordi jeg ikke har blitt mottatt godt. Tvert i mot; de trådene jeg har startet har jeg fått masse nyttig respons på. Jeg skriver rett og slett ikke så mye fordi jeg i perioder er litt diskusjonssky på fritida (jobbkonsekvens). Men jeg er innom her stort sett hver dag, leser og lærer mye. Jeg kjenner også en del av forumbrukerene her inne fra før av, og det har nok gjort at jeg føler meg varmere i trøya enn antall innlegg strengt tatt skulle tilsi.

Jeg har imidlertid lagt merke til at enkelte nye brukere har fått en litt krass velkomst, innimellom krassere enn det som er greit. Men stort sett synes jeg ikke dette er tilfellet.

Opprinnelig lagt inn av artemis, her.

Jeg bruker FP mest til å lese diskusjoner om dagsaktuelle tema. Altså hvis det skjer noe i nyhetsbildet som jeg reagerer på, så liker jeg å gå inn på FP og lese den påfølgende tråden. Utrolig mange kunnskapsrike folk som er gode til å argumentere. Man får mange sider av saken forklart på et forståelig vis, og det syns jeg er verdifullt.

Jeg setter pris på at det er litt fokus på rettskriving, smileys og "logikk" i trådene, og at det stort sett er kunnskapsbasert (ikke følelsesbasert) argumentasjon. Det er det som skiller FP fra en del andre forum.

Dette.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:06   #68
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.837
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg blir alltid veldig glad når jeg ser at nye brukere er rundt i tråder og svarer. Ny bruker som starter en eneste tråd og aldri beveger seg noe annet sted, glemmer jeg med en gang.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:12   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg har vært på flere ulike forum oppigjennom, og man er jo alltid litt usikker i starten, hvertfall har jeg vært det. Man vil jo gjerne finne tonen og formen, og jeg har ofte lest nye før jeg har startet. Jeg tror ikke FP er mindre inviterende enn andre forum, men det er nok en gjennomgående lavere terskel på å gi folk velbegrunnet motstand. Det er lite tull og drittslenging, sammenliknet med alle andre steder jeg har vært. KG er ikke akkurat hyggelig, åpent og inkluderende altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:24   #70
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.523
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg har ikke lest hele playdate-tråden, men jeg synes at det som er fint i den er at det er flere som tar hovedinnlegger i forsvar når det først begynner å hagle litt, i stedet for at det er et helt monster-FP-tog som drønner over hvor alle er enige om hvor dum den nye er.

Jeg synes i noen tråder at det er alt for mange som skal si seg ENIGE i tråder. Av og til er det kjekt å få litt støtte, men når 148 stk er enige med den som er uenig med den ene, så blir det litt voldsomt.

Personlig legger jeg ikke så godt merke til nick, og leser ikke presentasjonstråder, så ellers har jeg ikke noen mening om hvordan nykommere blir behandlet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:33   #71
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg ser på ingen måte noe negativt i at man føler at man må tenke litt ekstra over formuleringer og grammatikk for å skrive innlegg her. Burde heller vært mer av den forventningen i resten av samfunnet, spørrumeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:37   #72
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg syns ikke det er noe mål at FP skal være for alle. :spade for spade: Sånn sett er den omtalte tråden helt uproblematisk. Jeg syns dette med en hard kjerne er litt overdrevet, tror ikke det finnes noe slikt. Og om så var; hva er det kjernen driver med som gjør at flere av dere føler dere utenfor?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:38   #73
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.998
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ser på ingen måte noe negativt i at man føler at man må tenke litt ekstra over formuleringer og grammatikk for å skrive innlegg her. Burde heller vært mer av den forventningen i resten av samfunnet, spørrumeg.

Word.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-16, 23:38   #74
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ser på ingen måte noe negativt i at man føler at man må tenke litt ekstra over formuleringer og grammatikk for å skrive innlegg her. Burde heller vært mer av den forventningen i resten av samfunnet, spørrumeg.

Ja.

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 00:18   #75
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.297
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg er enig med floksa kjenner jeg. Man bør helst passe inn i utgangspunktet. Jeg har vært med fra starten, og sånn sett ikke kommet inn som "ny", men har tatt årelange pauser herfra når jeg har fått nok av snobberiet. Men kommer alltid tilbake da, når jeg får det litt på avstand.

Det at man bør kunne formulere seg med noenlunde grei norsk synes jeg forresten bare er positivt. Det er nok av dem som mener det ikke er så nøye, så lenge folk forstår hva man mener, så her synes jeg det er ganske så befriende at det er høy standard på språk. Men man trenger selvsagt ikke være ufin av den grunn.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 07:50   #76
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Hva mener du med "snobberiet"?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 08:07   #77
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.121
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Ja, det kan være brutalt å komme seg inn på FP, man må tåle å få svar på tiltale. "Som du roper i skogen får du svar". Man lærer seg etterhvert hva man diskuterer og ikke her inne, og jo bedre folk kjenner deg, desto friere føler jeg man kan være, nettopp fordi folk her kjenner deg. Jeg syntes ikke det er mer brutalt enn andre steder, heller bedre faktisk. Man lærer seg sjargongen, man lærer seg språket til den enkelte bruker og leser vedkommende der etter.

Det er som i det daglige livet. Man kommer ikke inn i et rom fylt med ukjente, slamrer i døren og brøler usammenhengende.

Jeg følte meg lenge ny her, i flere år faktisk og føler det til en viss grad enda, samtidig som jeg ikke er det, men jeg har nå blitt glad i forumet og menneskene her.

Jeg legger merke til om folk blir borte her, og lurer på hvorfor, om jeg har gått glipp av dørslamring, jeg håper jo at folk bare tar seg en pause, for det trengs innimellom.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 17-05-16 kl 08:14.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 11:01   #78
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Nå har jeg lest Playdate-tråden, og den var bare rar. Det var storm i opptil flere vannglass på én gang.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 12:20   #79
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nå har jeg lest Playdate-tråden, og den var bare rar. Det var storm i opptil flere vannglass på én gang.

Jepp, synes ikke den var representativ i det hele tatt for hvordan nykommere blir møtt. Jeg synes det er viktig å være høflig til nykommere, men samtidig så er det helt greit at de blir orientert om hvordan kulturen er her.

Et forum (og jeg har vært på mange, både engelske og norske) vil alltid ha et særpreg, en kultur og man skal holde på den til en viss grad. Og om man ikke trives på et forum så må man finne seg et annet. Det tåpeligste jeg vet er nykommere som umiddelbart ønsker at hele resten av gjengen skal endre seg for at de skal passe inn, som om det er en NAV-rett å trives på et spesielt forum.

Playdatetråden oppfatter jeg som helt klart tull og troll.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-16, 12:43   #80
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar vi imot nye brukere på en god måte?

Jeg føler vi i innimellom kaster folk ut herfra, før de i det hele tatt rekker å komme seg inn døra og begynne smake på kaffen. Og jeg synes det er synd, og jeg synes det gjør forumet mer kjedelig, ensformig og mindre interessant.

Det er ikke enkelt å lese humor på nett, og det er definitivt ikke lett å lære seg humoren her på forumet, og skjønne hva som er greit å ikke.

Og denne diskusjonen har vi hatt før. Og på en eller annen måte kommer det sjelden noe ut av det, for enden på visa føler jeg at konklusjonen er at de som kommer hit må gjøre jobben selv. Tilpasse seg, både kulturen, språket, reglene (de skrevne og de uskrevne) - da blir det en vellykket integrering.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no