Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Landsdelene i Norge - Fordommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-10, 17:44   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Landsdelene i Norge - Fordommer

Stavangerfolk banner i grunnen ganske mye, synes jeg.

Gammel 13-09-10, 18:59   #62
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Stavangerfolk høres søte og blide ut selv om de banner, så det teller ikke

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:24   #63
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

- nordlendinger er store i kjeften, vulgære, banner mye, er direkte, morsomme/frekke (alt etter hvor nærtagende mottageren er) og rimelig åpne og gjestfrie.

Skal vi se. Må nesten sjekke litt her nå.
- store i kjeften? Nope, lavmælt og introvert
- vulgær - Ehh..
- banner mye - Er oppvokst i et hjem der bannskap ble sett på som lavmål
- morsom/frekk - Nei er dessverre lite morsom, og mer opptatt av høflighet enn mange andre
- åpen og gjestfri - Nope, ikke i nærheten av det.

Kanskje jeg er adoptert?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:29   #64
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg var på Start-LSK i går. Og satt blant Start-folket. Hva jeg mener om sørlendinger kan altså ikke beskrives innenfor forumreglene. :traumatisert:

Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:37   #65
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

I en periode var jeg i Tromsø mange ganger i året og jeg VET at de banner mye. I Tromsø samles jo folk fra alle de tre nordligste fylkene, og du verden for et "frodig og fargerikt" språk.

Du var nok i dårlig selskap Mim Mulig det er mer bannskap lenger nord, men i Bodø der jeg opprinnelig kommer fra bannes det ikke mye.

Det var ikke lov å banne hjemme og mine foreldre bannet aldri. Så banning gjorde man bare ikke. Broren min prøvde seg en gang, men da fikk han klar beskjed om den slags

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:50   #66
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pffft. Det er like nytteløst for nordlendinger å prøve å forklare at ikke nordlendiger banner som for østlendinger å forklare at noen av oss faktisk vet hva som finnes utenfor Oslo-grensen og ikke er overlegne. Bortsett fra når vi terger de mer perifere landsdelene, så klart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:54   #67
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

De banner i Bodø altså.

I dag hadde jeg et møte med en fra Bodø, og jeg tror hvis jeg hadde telt banneordene og de vanlige ordene hadde banneordene vunnet. Men han var sinna med god grunn, det skal han ha

Har også en far fra Bodø, og selvom han banner sjelden er det utrolig hva han kan når han først kommer igang, f.eks når han slår seg eller prøver å snekre noe.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:13   #68
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Pffft. Det er like nytteløst for nordlendinger å prøve å forklare at ikke nordlendiger banner som for østlendinger å forklare at noen av oss faktisk vet hva som finnes utenfor Oslo-grensen og ikke er overlegne. Bortsett fra når vi terger de mer perifere landsdelene, så klart.

Satan kor vanskeli du sku vær...

Gammel 13-09-10, 22:15   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tore Skoglund og Arthur Arntzen skulle vært fiskedasket, sammen med Peter Wessel Zapfe.

Sist redigert av Slettet bruker : 13-09-10 kl 22:30. Årsak: manglet hjerne et øyeblikk, det skal ikke gjenta seg.
  Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:17   #70
Dronningen
Pauset

Standard

For ikke å snakke om den fantastiske reklamen: "Æ kan BAKE"...

Gammel 13-09-10, 22:17   #71
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns det åpner for noen nye fordommer når jeg ser hvem som har størst behov for å bortforklare sin landsdels kjennemerker.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:18   #72
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Syns det åpner for noen nye fordommer når jeg ser hvem som har størst behov for å bortforklare sin landsdels kjennemerker.

Mens dette bekrefter mine.

Gammel 13-09-10, 22:21   #73
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Mens dette bekrefter mine.

Ditto.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:22   #74
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:27   #75
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Kåre Skoglund og Arthur Arntzen skulle vært fiskedasket, sammen med Peter Wessel Zapfe.

Tore Skoglund, derimot, viser den nordnorske folkesjela på forbilledlig vis.

Gammel 13-09-10, 22:27   #76
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg prøvde forresten å svare på hovedinnlegget, men ble stående fullstendig fast. Jeg er oppvokst i nordnorge, har ei mor fra sørvestlandet, har studert i Trondheim sammen med folk fra alle landsdeler, og jeg har ikke klart å finne en eneste ting jeg kan bruke for å sette folk i fordomsbåsen.

:melder pass:

Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:28   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Tore Skoglund, derimot, viser den nordnorske folkesjela på forbilledlig vis.

hahaha, skrev jeg Kåre? Salig sammenblanding av to svært så forskjellige personer. My mistake.

Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:34   #78
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Kanskje jeg er adoptert?

Jeg er ikke så skrekkelig åpen, skrytete, bannende eller vulgær selv heller, i grunnen. Men nå snakket vi jo om fordommer, ikke om individer.

Gammel 13-09-10, 22:48   #79
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Vulgære, bannende, høyrøstede og breiale er de på østlandsbygda. Høland, lissom.

Gammel 13-09-10, 22:52   #80
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Vulgære, bannende, høyrøstede og breiale er de på østlandsbygda. Høland, lissom.

joda, Østlandet er ett vidt begrep. Det er milevis forskjell på en pappagutt fra Asker og en landsens gutt fra Skjåk, så undersøkelsen er kanskje ikke veldig nyansert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.