Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Spinoff: Hvor har du gifteringen?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvilken hånd har du gifteringen på?
Høyre (som den norske tradisjonen tilsier) 162 65,32%
Venstre (som de fleste andre land har) 24 9,68%
Varierer 7 2,82%
Har ikke på meg gifteringen 22 8,87%
Er ikke gift 25 10,08%
Har ikke giftering, men er gift 6 2,42%
Dustepoll! 2 0,81%
Deltakere: 248. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-10, 07:34   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvor har du gifteringen?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Vel, prisoverslag på å ta inn min ring en størrelse var 890 kroner, så hvis jeg skulle tatt den inn eller videt den ut alle gangene den ikke har passet hadde jeg vært fattiglus nå.

Derav: "permanent". altså, dersom det viser seg år etter år at fingeren ikke går tilbake til opprinnelig størrelse (men holder seg relativt lik da, en absolutt lur forutsetning ja), OG det er et savn å kunne ha den der?

Zalo er forøvrig absolutt fint for å få av faste ringer. Smør også, har jeg hørt...

Gammel 13-09-10, 07:48   #62
Slettet bruker
Passiv

Standard

Venstre. Den flyttet dit når jeg var gravid, og jeg har ikke flyttet den tilbake. Mannen har sin på høyre hånd.

Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 07:58   #63
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke giftering. Mannen fikser ikke å gå med ringer og er programmert gjennom jobben til å tenke "bakterier" hver gang han ser en ring.

Jeg klarer meg greit uten giftering.

Gammel 13-09-10, 08:10   #64
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Blir ikke gift før om 9 mnd, men da skal den på høyre. Jeg har forlovelsesringen på venstre, siden den var pittelitt liten for høyre, men passet fint på venstre. Den skal jo dit uansett, og det var visst vanskelig å ta den ut pga steiner.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 09:32   #65
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Vel, prisoverslag på å ta inn min ring en størrelse var 890 kroner

Avsporing: Vet noen om det typisk koster omtrent det samme å utvide en ring? Jeg har arvet en gullring etter farmor som er nesten stor nok - det burde altså, uten at jeg har peiling på slikt, gå an å "tøye" den ut uten å legge i mer gull.

Gammel 13-09-10, 09:48   #66
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi forlovet oss i 1998 og satte den på hverandres høyre hånd. Etter det har den vært der, kun avbrutt av seremonien i kirken i 2002. Vi tenkte ikke noe over det egentlig, det kom automatisk.

Gammel 13-09-10, 09:51   #67
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Har ikke ring jeg.

Bill. mrk: Living in Sin

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 09:51   #68
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

På hjertesiden vel, venstre. Der har vi den begge to. Akkurat nå bruker ikke jeg min, men det er pga hovne fingre og svangerskap.

Gammel 13-09-10, 09:55   #69
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høyre.

Gammel 13-09-10, 10:33   #70
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Temmern har sin på høyre, jeg har min på venstre. Fordi jeg har lagt på meg, og da krympet ringen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 10:37   #71
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har gifteringen på høyre ringfinger. Tar den av når jeg er på jobb,- da henger den på søsteruret mitt.

Gammel 13-09-10, 15:34   #72
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi har ikke giftering. Mannen fikser ikke å gå med ringer.....

Jeg klarer meg greit uten giftering.

Det samme her. Mannen klarer ikke å gå med ringer. Selv kunne jeg nok tenkt meg å ha en giftering, men det er ingen krise.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 15:46   #73
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Høyre hånd.

Men jeg varierer på å bruke forlovelsesringen (glatt, gult gull), gifteringen (alliansering i hvitt gull med 7 diamanter) og ikke bruke noenting. Alt etter humør og hva jeg skal, ikke etter om jeg er fornøyd med gubben eller ikke som man kanskje skulle trodd.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 16:24   #74
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Avsporing: Vet noen om det typisk koster omtrent det samme å utvide en ring? Jeg har arvet en gullring etter farmor som er nesten stor nok - det burde altså, uten at jeg har peiling på slikt, gå an å "tøye" den ut uten å legge i mer gull.

Jeg vet at siden min er i hvitt gull, så er det dyrere. Vanlig gult gull skal være billigere.
Og hvis de ikke må legge i mer gull skal det ikke koste mye å utvide den.

Gammel 13-09-10, 22:07   #75
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høyre.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 22:46   #76
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Venstre. Det er hånden nærmest hjertet, vi kjøpte ringene våre i utlandet og mannen er ikke norsk. Forlovelsesringen er på høyre hånd. Det er forresten bare jeg som bruker ringen, mannens ligger et sted i en smykkeeske.

Gammel 13-09-10, 22:57   #77
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Høyre

På venstre ringfinger sitter en allianse ring, med en sten for hvert barn.

Gammel 14-09-10, 08:50   #78
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Min sitter på venstre hånd.
Mannen får kontaktallergi av gifteringen (hvitt gull) og må ta den av seg i perioder.

Gammel 14-09-10, 09:05   #79
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Høyre ringfinger. Ante ikke hvilken hånd som var "riktigst", vi sjekket hva min Søs hadde (ca to timer før vielsen) og så gjorde vi det samme (hun har liksom alltid rett, min flinke og korrekte storesøs).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 10:52   #80
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Høyre ringfinger. (Mannens ring ligger i badeskapet..)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.