|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis vi skal ha ny bil, hva skal vi ha da?
Tull!
![]() |
#65 |
Passiv
|
For noe tull. Det er forøvrig enorm forskjell på modellene. A4 har vokst enormt i hver eneste oppgradering og den siste A4 er like stor som en tidlig A6. Jeg er 180 med svært lange bein, bak meg sitter det en guttunge på 185 cm. |
![]() |
![]() |
#66 |
![]() Sv: Hvis vi skal ha ny bil, hva skal vi ha da?Nja. Synes ikke A4 har vokst så mye. Den har omtrent vokst slik som Golf, og nye A4 er strengt tatt ikke spesielt mye større enn en Golf innvendig.
![]() |
#67 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvis vi skal ha ny bil, hva skal vi ha da?Den nyeste A4 er vel temmelig akkurat like lang som en gammel A6. Så kan man jo si at det ikke er stort da - det er en vurdering. |
![]() |
![]() |
#68 |
![]() Sv: Hvis vi skal ha ny bil, hva skal vi ha da?Sammenlignet med en god del andre biler, så får A4 ganske lang front. Noe av bakgrunnen for dette er naturligvis at bilen bl.a. skal kunne leveres med en 4,2-liters V8. Dagens A4 er vel samtidig omtrent like lang som en Passat, men jaggu er det bedre plass i Passat-en - både i baksetet og i bagasjerommet. Bredden er også den samme, men vet ikke om de her regner fra speilene. Tre barnestoler kan gå inn i en Passat, men vi prøvde med A4 og da stakk stolene ut av døra... så disse tallene forteller egentlig ikke så alt for mye i forhold til faktisk plassutnyttelse. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#69 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvis vi skal ha ny bil, hva skal vi ha da?De der Tourangreiene er egentlig ganske fine, ja. Helt enig. |
![]() |
![]() |
#70 |
Glamorøs
|
Vi er gode på lukeparkering, og kommer oss som regel inn med 20 cm klaring, men hadde bilen vært kortere hadde vi hatt flere luker å velge i.
![]() |
#71 |
|
![]() Sv: Hvis vi skal ha ny bil, hva skal vi ha da?Jeg tror at dere skal velge en kort bil der man pakker litt mer i høyden (med sikkerhetsnett). Det er veldig deilig å ha flere parkeringsplasser å velge på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis vi skal ha ny bil, hva skal vi ha da?Det vi (jeg) vil ha er:
Utifra de ovennevnte kriteriene mener jeg helt klart at en kompakt mpv er det nærmeste du kommer. For å være så spesifikk som mulig: Mercedes B-klasse eller ny Renault Scenic med EDC dobbeltkløtsj automatgir (må bestilles). Eks B-klasse: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=24972344 . lengde: 427 cm bagasjevolum: 544 l Scenic: http://www.renault.se/sv/Personbilar/Scenic.aspx . (Soleklart importobjekt / ca 250 000,- NOK for ny bil importert til Norge., med 5 års garanti. Forhandler i Arvika el. Strömstad fikser alt papirarbeidet/det praktiske). Mht parkering bør den bestilles med Tomtom navi og Easepakke (parksensor foran/bak med skjermvisning på navigasjonsskjermen). Lengde: 434 cm Bagasjerom 555 l. 2. seterad med individuellt justerbare seter i lengderetning og ryggstøtte. Er dere tre i bilen kan 2 av 2.seterads stoler felles ned. Hvis de ytre målene er virkelig viktig, noe jeg kan forstå utifra lukeparkering etc. (en liten bulk kan bli dyrt det!) ville jeg nok gått for Mervedes B forutsatt at den har et effektivt parksensor system. Sist redigert av vestlandsfanden : 23-10-10 kl 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvis vi skal ha ny bil, hva skal vi ha da?Peugeot 5008 da?
![]() |
#74 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvis vi skal ha ny bil, hva skal vi ha da?Men om man vil ha litt plass blir jo bilen litt større?
![]() |
#76 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Jeg har en mistanke om at det er LITT forskjell på å lukeparkere og å LUKEparkere... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Glamorøs
|
Det er jo ikke noe problem å lukeparkere om luka er stor nok. Problemet er at det nesten ikke finnes luker, og mange av dem er for små for bilen vi har nå. Ergo gir mindre bil flere parkeringsmuligheter. Noen ganger må vi kjøre rundt i 45 minutter for å finne parkering her vi bor. Bilen vi har nå er temmelig lang, så vi trenger ikke en mikrobil, altså.
![]() |
#78 |
Erfaren nok
|
Skjønner det. Men det er da jeg tenker at så lenge det ikke er en supergiga stasjonsvogn eller noe i den dur, så går det ganske greit? Særlig om man har som kriterie å ha god plass baki og i bagasjerommet.
![]() |
#80 |
Glamorøs
|
Den bør være mindre enn de største stasjonsvognene. Passat stasjonsvogn er utelukket. Men vi vil ikke ha en minibil, sånn som de minste golfene heller. En slags liten, høy SUV-liknende sak hadde vært genialt med tanke på parkering, men de har jo desverre ofte veldig liten plass bak.
![]() |
|
|