Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor liker dere ikke vinteren?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-10, 08:45   #61
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg bare grønnprikker Nin for entusiasme. Jeg orker ikke engang lese vinterhyllesten gjennom. Jeg kommer sterkere tilbake når sommeren kommer jeg.

Gammel 22-10-10, 08:47   #62
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Ifølge værmeldingen før jeg la meg i natt skulle det bli pluss 6 grader i dag så jeg var lettere deppa.
Men neida.
Snøen ligger, det er flere minus og det er kun meldt plussgrader, to stk, i en liten time midt på dagen før temperaturen kryper nedover igjen.
Jeg har akkurat vært ute og startet bilen, kjent litt på snøen og hørt litt på stillheten.

Vi er ekstra gale i dag, vi innvier vinterdressen og vinterstøvlene og lar thermo og skallklær henge hjemme. Det er jo tross alt freddan.

Gammel 22-10-10, 09:24   #63
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg elsker skifte i årstidene, og har vel høsten som favorittårstid. Egentlig likar eg alle årstidene, og orker i alle fall ikkje å bruka mykje energi på å klaga over noko eg ikkje kan gjera noko med. Så lenge eg har eit tørt, varmt hus, og ungane har da bra, er eg i grunn fornøyd. Dei hadde da i alle fall bra i går når dei var ute og aka i 10 cm slaps.

Men dette blir første vinteren på 3 år uten garasje. Akkurat da sliter eg litt med....

Gammel 22-10-10, 09:34   #64
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker vinter, men som noen allerede har påpekt:
- Den varer altfor lenge.
- Det er ikke noe gøy å kjøre bil.

Gammel 22-10-10, 09:35   #65
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Alt blir så tungvindt og ubehagelig om vinteren. Man begynner morgenen med å krangle klærne på ungen - som er sur fordi hun går på snørra siden det er vanskeligere å stabbe rundt i vinterklær. Så var det bilen da... Skrape is av rutene, koste snø. Vente 10 minutter slik at varmeapparatet får tint av islaget på innsiden av ruta også slik at man ser ut. Brøytebilen som kom akkurat før man skal til å kjøre hjemmefra, legger igjen en knehøy skavvel i innkjørselen, og man må måke snø til man blir svett og sliten. Deretter legger man i veg, og treffer på alle trafikk-robotene som ikke evner bruke skjønn i trafikken, og man må rygge ned den lange, glatte bakken fordi nissen som kom fra høyre i 20 km i timen insisterte på forkjørsretten sin Og gudene skal vite vi har mange lange og bratte bakker her i byen. Vel fremme på jobb har snøen på klærne tint, og man er våt inn til skinnet. Hipp hurra!
Noen timer senere har det garantert blitt mildvær, og man kan bare fantasere om å komme seg opp de lange, bratte bakkene uasett, med mindre man har firhjulstrekk på bilen, noe vi ikke har. Lang omvei hjem. Med sørpe til over anklene må man bare erkjenne at det er ikke plass til alle de våte parene med sko på tørkehylla. Gangen flyter over av votter, skjerf og luer.
Og kattene blir grinete av å være inne. De liker ikke vinter, og en grinete burmeser, som er en "pratsom" rase ( ) kan drive noen og enhver til vanvidd. På toppen av det hele er det mørkt når man drar hjemmefra, og mørkt når man kommer hjem igjen. Nei, kan ikke si at jeg ser fram til at vinteren slår til med full kraft.

Gammel 22-10-10, 09:44   #66
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Det er mørkt, det er kaldt
.. og bikkja må luftes selv om kvikksølvet viser 30 blå ...

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:44   #67
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker da vinteren. I alle fall den hvite, fine, rene og kalde.

Det jeg derimot ikke liker like godt er å finne fram fire par matchende votter, fire halser, fire luer i riktig størrelse, fire ullbukser, fire strikkegensere, fire vinterdresser, åtte ullsokker og fire par vintersko og så montere alt dette på riktig barn kjapt og effektivt.

For ikke å glemme moroa med å finne tørkeplass til fire par matchende votter, fire halser, fire luer i riktig størrelse, fire ullbukser, fire strikkegensere, fire vinterdresser, åtte ullsokker og fire par vintersko.

Slik at det er varmt og tørt til neste gang mor skal kle på fire par matchende votter, fire halser, fire luer i riktig størrelse, fire ullbukser, fire strikkegensere, fire vinterdresser, åtte ullsokker og fire par vintersko.

(Dere har sikkert skjønt tegninga nå.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:47   #68
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker vinteren. Så lenge folk ikke maser om at jeg skal gå på ski.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 10:42   #69
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg liker vinteren. Så lenge folk ikke maser om at jeg skal gå på ski.

Å, du må jo bare prøve - det er garantert den elskede treningsformen du alltid har lett etter!

Gammel 22-10-10, 11:10   #70
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avskyr vinteren fordi jeg dør litt.

Gammel 22-10-10, 11:13   #71
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snø og det rent upraktiske ved at man må måke den, kjøre på den og trille på den.

Ellers er vinteren fin den.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:17   #72
Bromle
Aktiv

Bromle sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker snø i hagen og på fjellet. Bare ikke i veiene. Hater når det er glatt, slaps og sånt "lurer på om det er glatt ute" når jeg skal kjøre bil.

Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:18   #73
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Det er kaldt, glatt og jeg må måke snø.

Gammel 22-10-10, 11:30   #74
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Det er kaldt og glatt. Det er de største minusene mine. Men det går seg alltid til, liker vinteren mer når jeg bare får aklimatisert meg litt.

Gammel 22-10-10, 11:37   #75
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinteren er deilig!
Og vi har vinter oktober, novenber, desember, januar, februar, mars, april og deler av mai. Snø og minusgrader og stabilt vær.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:44   #76
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var glad i vinteren helt til vi fikk Lillemann.

Etter Lillemann betyr vinteren ekstra slit med påkledning, det er ikke enkelt å kle på en gutt som er hypoton/spastisk alt etter dagsform - og når det da blir ekstra med tøy som skal på, tar det en liten evighet, og det er veldig tungt for nakke og skuldre.

Rullestolen kjører seg fast i snø, og når vi kommer inn et sted, ligger det dammer av vann etter oss. Jeg bruker minst 5-10 minutter på å komme seg opp bakken til der hvor bilen står - et strekke som normalt sett tar et minutt å gå - fordi bakken er glatt og bratt, og jeg er livredd for å ramle med Lillemann. I tillegg brøytes det dårlig - og seint - så som regel må jeg vasse gjennom flere cm snø bortover gangveien, mens jeg skyver ungen foran meg.

Vi har ikke garasje til bilen, så om ikke min kjære har rukket å sette på varmen i bilen, må den måkes rein for snø og skrapes - etter at jeg først har gravd den ut fra snøhaugen, om traktoren har vært der og måkt veien fri for snø. Har ikke traktoren vært der, får jeg bare håpe jeg kommer meg ut. Kommer jeg meg ut, er det å danse på vinterføre med en rullestolbil som ikke er bygd for vinterveier.

Vinter betyr en evig redsel for at Lillemann skal gå i status når han får epilepsianfall, for om vi trenger ambulanse, kan vi bare glemme å få den ned til huset pga. dårlig brøyting.

Vinteren er et langt mareritt av en årstid når man har en multifunksjonshemmet sønn.

Gammel 22-10-10, 11:52   #77
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste fine ved vinteren nå, er at det går mot vår igjen. :krampeoptimist til det siste:

Gammel 22-10-10, 12:04   #78
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det eneste fine ved vinteren nå, er at det går mot vår igjen. :krampeoptimist til det siste:

Jaja. Da så.

Gammel 22-10-10, 12:06   #79
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er veldig koselig med vinter når det er passe mengde med snø, 5 minusgrader og sol.
Men altså, hvor mange slike dager har vi om vinteren da???

I fjor var det godt over 20 minus halvparten av tiden og bikkjekaldt.
Når det snør kommer det enorme mengder og man måker.
Man har kanpt klart å få av seg alt tøyet og begynt å tine før måkebilen kommer og lager den feite måkekanten.
Man venter selvsagt i det lengste før man måker, men måkebilen venter garantert borte i veien til man er ferdig.
Jeg har i allefall 1 barn som synes det er morsomt å måke snø ( i allefall i starten av vinteren, han går lei etter noen runder), men de største snømengdene kommer stort sett alltid når de er hos faren sin føltes det som.

Gammel 22-10-10, 12:12   #80
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Haha! Du er fin, Inagh!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.