Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere "penbestikk"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du penbestikk?
Ja, jeg har penbestikk 111 59,68%
Nei, jeg har ikke penbestikk 51 27,42%
Jeg har mange bestikksett. Hverdags, pent, og galla + 14 7,53%
Jeg har ikke ett sett en gang 3 1,61%
Jeg har arvet penbestikket mitt 20 10,75%
Jeg har kjøpt/fått/samlet penbestikket mitt 63 33,87%
Jeg har penbestikk, penservise, skriver interiørblogg og matchende klær innad i familien 2 1,08%
Bestikk? 1 0,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 11:09   #61
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Hvis du har penbestikk, har du også penservice? Ja, og begge tingene fikk vi til vårt bryllup.
Ekstraspørsmål2: Har du penbestikk og penservice regner jeg med du skriver/leser interiørblogger. Fleip eller fakta? Nei, jeg verken leser eller skriver interiørblogger.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:09   #62
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sølvbestikk som jeg bruker sammen med penservicet, som, slik navnet tilsiser, brukes til pent. F. eks. jul, nyttår, andre festligheter. Kanskje fire, fem ganger i året. Jeg leser ikke interiørblogger eller abbonerer på interiørmagasiner.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:10   #63
Albertine
Passiv

Standard

Hmmm. Kirsebær, det ser ut til at en Fin Ting å ha hvis man ønsker seg penbestikk er bryllup.

Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:14   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når jeg skriver det ser jeg jo at det skal stå servise, men den c'en har plutselig kommet inn helt av seg selv.

Du er tydeligvis ikke den eneste i denne tråden som sliter. Jeg hentet opp igjen denne som hjelp: service og servise.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:15   #65
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har partyservise for 24 stk kjøpt på IKEA komplett med suppetallerken, dessertskåler, vannglass, drammeglass, rød og hvitvinsglass, champagneglass og konjakkglass. Bare til å feste og knuse ivei med lett hjerte! Teller det?

Jeg har sølvbestikk og penservise da, fått og arvet. Noe er også deler fra mange forskjellige arvebestikk, jeg synes det er skikkelig hyggelig jeg, med gammelt sølv, med monogrammene til forskjellige oldeforeldre og besteforeldre, trenger ikke å være matchende når man dekker heller,

Jeg leser ikke interiørblogger eller har nips eller pynteputer eller shopper matchende klær til familien.

Gammel 26-10-10, 11:17   #66
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Har ikkje eit sett eingang. Her går det i litt arva Ikea fra ein kompis, litt Fretex og litt loppis. Og nokre gjenlevande frå då eg flytta på hybel for 16-17 år sidan.

Derimot så les eg jamnt og trutt nokre interiørbloggar, og har til og med nokre interiørmagasiner liggande og slenge.

Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:17   #67
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker samme servise og bestikk til hverdags og fest. Det er riktignok relativt pent.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:20   #68
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk rett i service-fella, ser jeg.

Gammel 26-10-10, 11:30   #69
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, vi har ikke penbestikk. Synes det stålbestikket vi bruker til hverdags duger like godt til fest.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:32   #70
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nei, vi har ikke penbestikk - det vi har passer til alle anledninger. Penservise derimot, det har vi.
Og nei, jeg leser ikke interiørblogger eller -blader - finnes ikke interessert.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:45   #71
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har både bestikk (stål), servise og glass til penbruk, puter som matcher gardinene, store stabler med interiørblader og en rekke interiørblogger lagret under favoritter Matchende klær er det derimot dårlig med

Gammel 26-10-10, 11:47   #72
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Matchende klær er det derimot dårlig med

Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:47   #73
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Hvis du har penbestikk, har du også penservice? Ja, og begge tingene fikk vi til vårt bryllup.
Ekstraspørsmål2: Har du penbestikk og penservice regner jeg med du skriver/leser interiørblogger. Fleip eller fakta? Nei, jeg verken leser eller skriver interiørblogger.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 11:48   #74
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi har sølvbestikk. Jeg fikk endel sølvbestikk til konfirmasjonen, jeg har fått endel til jul av besteforeldrene mine, og resten fikk vi til bryllupet vårt. Vi har også serveringsskjeer, kakespader, sausøser osv i sølv.

Vi har også penservise. Det er jeg som har samlet fra jeg var ganske ung, og jeg hadde nok valgt et annet i dag, men er veldig glad i det likevel. Har både middags og kaffeservise i samme serie.

Jeg skriver ikke interiørblogg nei.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:11   #75
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har både bestikk (hardanger) og penservise,jeg samlet før jeg ble sammen med mannen og så vi fikk vi til bryllupet.

Jeg skriver ikke interiørblogg, men leser noen innimellom.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:55   #76
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har penservise, men ikke penbestikk. Vi prøver å samle på et pent stålbestikk som vi også vil bruke til hverdags, men min familie synes bare at det er sølv som er stas og vil derfor ikke kjøpe stål til oss.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 13:43   #77
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to typer bestikk: Ett i stål og ett i sølv. Vi har også finservise og jeg leser interiørblogger så her er det full klaff. Det er mulig at det å bo i et hus hvor gulvet i gangen er ren avrettningsmasse ødelegger litt for helheten i interiøret, da.

Gammel 26-10-10, 14:10   #78
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg bare kopierte teksten, vel vitende om at det var skrevet service og ikke servise;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 15:00   #79
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hmmm. Kirsebær, det ser ut til at en Fin Ting å ha hvis man ønsker seg penbestikk er bryllup.

Slekta har etterspurt bryllup i flere år, og jeg har sagt at jeg ikke orker, for da er jeg sikker på at de kommer med bestikk og servise til meg, og det vil jeg alldeles ikke at noen skal gi meg.
Jeg tror jeg skal ha bryllup og sende ut ønskeliste der jeg ønsker meg/oss en sjokolade, en bok, kinobilletter og slike enkle saker.
Må bare finne noen å gifte meg med først.

Gammel 26-10-10, 15:02   #80
Albertine
Passiv

Standard

Jeg kan GJERNE gifte meg med deg. Eller vent, jeg er visst gift allerede.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.