Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere "penbestikk"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du penbestikk?
Ja, jeg har penbestikk 111 59,68%
Nei, jeg har ikke penbestikk 51 27,42%
Jeg har mange bestikksett. Hverdags, pent, og galla + 14 7,53%
Jeg har ikke ett sett en gang 3 1,61%
Jeg har arvet penbestikket mitt 20 10,75%
Jeg har kjøpt/fått/samlet penbestikket mitt 63 33,87%
Jeg har penbestikk, penservise, skriver interiørblogg og matchende klær innad i familien 2 1,08%
Bestikk? 1 0,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 10:39   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Glemte at jeg har et pent kaffeservise også, men det har jeg ikke råd til å bruke. Står til pynt, og har sølvbestikk til kaffeslabberas.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:42   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi (valgte ut og) fikk et komplett stålbestikk til bryllupet vårt i 1998. Det var nok egentlig ment som penbestikk, men har glidd over i allmenn bruk.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:45   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er det med deg? Har du bestikk du bruker til "pent"? Hvor har du det til vanlig, og hvor mange ganger igjennom året bruker du det?
Jepp, det har jeg. Det ligger i eskene sine, i teakskjenken. Vi bruker det jul, nyttår, påske, bursdag, besøk og ved andre selskapelige anledninger. Kanskje rundt 10 ganger i året.

[Ekstraspørsmål1: Hvis du har penbestikk, har du også penservice?
Nei, det har jeg ikke. Dvs. nesten. Jeg har arvet et frokostservise etter besteforeldrene mine, og de bruker vi til de samme anledningene (om det ikke er middag da).
Ekstraspørsmål2: Har du penbestikk og penservice regner jeg med du skriver/leser interiørblogger. Fleip eller fakta?
Fleip. Ingen fast i allefall, og hvertfall ikke disse som ser ut som de har eksplodert et spann med hvitmaling i vært rom. Jeg er opptatt av interiør, men ikke på den måten at jeg følger trender.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:49   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har penbestikk. Ikke nok med det; vi har to sett.

Grunnen er som følger: vi ønsket oss bestikk til bryllupet vårt. Mange kjøpte deler til dette. Det er helt enkelt, men solid og tungt (ikke sølv). Så dukker mamma opp med alt sølvtøyet etter mine besteforeldre; også i bryllupspresang.

Egentlig burde vi ta i bruk "ikke sølvtøyet" til hverdags. Det tåler jo helt fint maskinvask og er veldig ålreit i bruk. Knivene i sølvtøyet er så sløve at de ikke kan brukes til noe som helst.

Vi har også penservise. Det har jeg arvet etter bestemor. Det er skikkelig gammelt og fra Porsgrunn Porselen. Vi bruker det til pent/jul; sammen med hverdagspentbestikket.

Sist redigert av Tjorven : 26-10-10 kl 16:28. Årsak: servicefeil :)
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:50   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Servise! Service er sørvis!

Gammel 26-10-10, 11:15   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg skriver det ser jeg jo at det skal stå servise, men den c'en har plutselig kommet inn helt av seg selv.

Gammel 26-10-10, 12:14   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når jeg skriver det ser jeg jo at det skal stå servise, men den c'en har plutselig kommet inn helt av seg selv.

Du er tydeligvis ikke den eneste i denne tråden som sliter. Jeg hentet opp igjen denne som hjelp: service og servise.

Gammel 26-10-10, 11:17   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hvor pen servicen her er, men penservise har jeg og penbestikk og så ordentlig pent bestikk eller galla om du vil (jeg kaller det sølvbestikk jeg da ).

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:09   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis du har penbestikk, har du også penservice? Ja, og begge tingene fikk vi til vårt bryllup.
Ekstraspørsmål2: Har du penbestikk og penservice regner jeg med du skriver/leser interiørblogger. Fleip eller fakta? Nei, jeg verken leser eller skriver interiørblogger.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:47   #10
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Hvis du har penbestikk, har du også penservice? Ja, og begge tingene fikk vi til vårt bryllup.
Ekstraspørsmål2: Har du penbestikk og penservice regner jeg med du skriver/leser interiørblogger. Fleip eller fakta? Nei, jeg verken leser eller skriver interiørblogger.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 15:10   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg bare kopierte teksten, vel vitende om at det var skrevet service og ikke servise;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:09   #12
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sølvbestikk som jeg bruker sammen med penservicet, som, slik navnet tilsiser, brukes til pent. F. eks. jul, nyttår, andre festligheter. Kanskje fire, fem ganger i året. Jeg leser ikke interiørblogger eller abbonerer på interiørmagasiner.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:10   #13
Albertine
Passiv

Standard

Hmmm. Kirsebær, det ser ut til at en Fin Ting å ha hvis man ønsker seg penbestikk er bryllup.

Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:17   #14
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Har ikkje eit sett eingang. Her går det i litt arva Ikea fra ein kompis, litt Fretex og litt loppis. Og nokre gjenlevande frå då eg flytta på hybel for 16-17 år sidan.

Derimot så les eg jamnt og trutt nokre interiørbloggar, og har til og med nokre interiørmagasiner liggande og slenge.

Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:17   #15
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker samme servise og bestikk til hverdags og fest. Det er riktignok relativt pent.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:20   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk rett i service-fella, ser jeg.

Gammel 26-10-10, 12:30   #17
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, vi har ikke penbestikk. Synes det stålbestikket vi bruker til hverdags duger like godt til fest.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:32   #18
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nei, vi har ikke penbestikk - det vi har passer til alle anledninger. Penservise derimot, det har vi.
Og nei, jeg leser ikke interiørblogger eller -blader - finnes ikke interessert.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:45   #19
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har både bestikk (stål), servise og glass til penbruk, puter som matcher gardinene, store stabler med interiørblader og en rekke interiørblogger lagret under favoritter Matchende klær er det derimot dårlig med

Gammel 26-10-10, 12:47   #20
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Matchende klær er det derimot dårlig med

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.